Kirjoittaja Aihe: Kaasu hirttää kiinni  (Luettu 2474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juippi

  • Tulokas
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« : 19.05.06 - klo: 20.02 »
Kaasu hirttää kiinni, eli renkaat pyörivät koko ajan ympäri, kun pistää ohjaimen päälle. Kuva ohjaimesta: http://i8.photobucket.com/albums/a40/puspu/muuta/radio.jpg

Tietääkö kukaan mikä on vikana? Oon koittanu kaikkia nappuloita.
Menee hermot sen rassaamisessa.  :x
Vaikuttaako auto yhtään, vai onko se kiinni ohjaimesta?
Ajokkina Phyropholia 7.9.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #1 : 19.05.06 - klo: 20.08 »
vikahan nyt voi olla missä vain... lue ensiksi ohejkirja ja opettele mistä nappulasta tapahtuu mitäkin...

Sitten etsit mistä säädetään Throttle trim ja käännät sen nollaan...

Poissa Juippi

  • Tulokas
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #2 : 19.05.06 - klo: 20.10 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
vikahan nyt voi olla missä vain... lue ensiksi ohejkirja ja opettele mistä nappulasta tapahtuu mitäkin...

Sitten etsit mistä säädetään Throttle trim ja käännät sen nollaan...


Ohjekirjassa ei ole suomenkielistä tekstiä. Ja en oo hyvä enkus, mut kyl mä sitä jotenkin osaan..   :|
Ajokkina Phyropholia 7.9.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #3 : 19.05.06 - klo: 20.19 »
Eli tuo thortle trim on tuossa radiossa th. epa. Käännä nuo molemmat navikat nollille.
Traxxas Revo 2.5

Poissa ripa_k

  • TamUA
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #4 : 19.05.06 - klo: 20.19 »
Juippi: oletko ohjelmoinut / säätänyt nopeudensäätimen?

http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/sahkot/sahko.html kertoo:

Lainaus
Joku aika sitten nopeudensäätimien ohjelmointi tapahtui kahta ruuvia vääntämällä. Toisesta asetettiin neutraali kohta ja toista vääntämällä täyskaasu. Tästä ollaan jo menty melkoisen pitkälle, koska nykyisissä nopeudensäätimissä voidaan säätää jo hyvinkin montaa eri ominaisuutta. Niistä löytyy edellisten lisäksi mm. taajuuden, virranrajoituksen, minimikaasun säätöjä. Tämän takia nykyisin nopeudensäätimien ohjelmointi tapahtuu käyttämällä ainakin yhtä nappia ja ainakin yhtä merkkilediä. Lisäksi nykyään on myöskin nopeudensäätimiä, joita ei varsinaisesti tarvitse ohjelmoida ollenkaan. Nämä etsivät automaattisesti neutraalin ja täyskaasun asennon.
Risto Koskinen
Jarru on vauhdin surma

Poissa Juippi

  • Tulokas
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #5 : 19.05.06 - klo: 20.28 »
En oo. Oon vain käännellyt noita nappuloita.
Ajokkina Phyropholia 7.9.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #6 : 19.05.06 - klo: 20.34 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
Eli tuo thortle trim on tuossa radiossa th. epa. Käännä nuo molemmat navikat nollille.

EPA on End Point Adjustment eli loppuasennon säätö...

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #7 : 19.05.06 - klo: 21.32 »
Aijaa.. No sit oon varmaan sokee kun en nää tuos radios thortle trimmiä... :lol:  :?
Traxxas Revo 2.5

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #8 : 19.05.06 - klo: 21.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Nikke92"
Aijaa.. No sit oon varmaan sokee kun en nää tuos radios thortle trimmiä... :lol:  :?
Et, ihmettelin itse ihan samaa.
| Academy | Axial |

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #9 : 19.05.06 - klo: 22.05 »
Katso: http://kotisivu.mtv3.fi/liljeroos/radio/radio.html#saataminen josko siitä olisi apua.

Toisaalta ongelma on 90% varmuudella siinä, ettet ole ohjelmoinut nopeudensäädintä oikein. Jos sinulla ylipäätään on elektroninen nopari.

Poissa rs tuning

  • Veteraani
    • Profiili
Kaasu hirttää kiinni
« Vastaus #10 : 22.05.06 - klo: 00.41 »
Tai sitte kaasulla on reverse päällä??? :roll:
If i had all of the money that i´ve spent on cars... I would spend it all on cars