Kirjoittaja Aihe: Aloittelija  (Luettu 2548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa bottom75

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelija
« : 24.05.06 - klo: 10.28 »
Tänne pitäs ehdottomasti saada semmonen keskustelupalsta jossa aloittelijat (kuten minä) voitas kysyä asioita ja VAIN asiasta VARMASTI jotain tietävät vastaisivat. Koitin lukea noita vanhoja topikkeja ja saada sitä kautta perustietoa autosta, sisäänajosta, huolloista yms. mutta kun yksi on vastanut että se sisäänajo tehdään näin niin jo seuraavassa viestissä joku sano että ei... kaikissa muissakin neuvoissa vähän samaa vikaa...
-Vaikka toki tiedän että ei kaikki asiat ole niin yksiselitteisä-  :roll:

Poissa bottom75

  • Tulokas
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #1 : 24.05.06 - klo: 10.30 »
Niin ja ostin eilen uuden auton (ensimmäisen) merkki oli Protech Enigma XS-2WD RTR 1/8 Nitro Crossari. Jos joku haluaa kertoa kokemuksia tuosta autosta sekä vihjeitä ja neuvoja niin otan ne kiitollisuudella vastaan

Mika R

  • Vieras
Aloittelija
« Vastaus #2 : 24.05.06 - klo: 11.47 »
tolta pohjalta on turha odottaa vastauksia just mihinkään

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #3 : 24.05.06 - klo: 12.37 »
Suurin ongelma on tossa se että esim ryypyttämiseen ei oo oikeita ja vääriä tapoja. On vain huonoja ja hyviä :wink:

Poissa ldlz

  • Jäsen
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #4 : 24.05.06 - klo: 19.15 »
No täällähä ystävällistä porukkaa :). Tee ainaki alkuun sisäänajo huolella ja lue ohjekirjaa, sieltä ainakin perussäädöt löytää..
E-Mail: Idlz@luukku.com

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #5 : 24.05.06 - klo: 19.20 »
Puhutaanko tässä niistä säädöistä, joilla joku ajattelee että kone lähtee käyntiin ja jännetupentulehduksen partaalla vetostarttia revitään ja kirotaan? Onko ne perussäädöt?  :D

Ohjekirjaakin joissain yhteyksissä kannattaa lukea pienin varauksin. Koneen sammuttaminen polttoaineletkua / ilmansuodatinta puristamalla tai ryypyttäminen pudottamalla fuilia kaasariin eivät ehkä ole parhaita ajatuksia, vaikkakin joidenkin autojen manuskoissa näinkin neuvotaan.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

PoisonHeart

  • Vieras
Aloittelija
« Vastaus #6 : 24.05.06 - klo: 21.31 »
Sisään ajoon kannattaa katsoa ohjeet käyttö ohjekirjasta. Kyoshon ohjeessa luki että ensin pää neula 3 kierrosta auki ja noin 5 tankillista silleen. Sitten pää neula 2½ kierrosta auki ja samoin n. 5 tankillista.
Huom! Tuo oli Kyosho Inferno MP 7.5 Sports:in ohjeissa.

Poissa camshaft6

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #7 : 24.05.06 - klo: 21.37 »
gs stormin kanssa oli aika erikoinen sisäänajo ongelma,kun moottori ei millään pysynyt käynnissä niin gs racingin sivuilta löytyi tolkuttomalla työllä vinkki,että kannattaa pitää hehku kiinni pari ensimmäistä tankillista.Se auttoi ,tiedä sitten käykö kone niin rikkaalla aluksi että ees tulppa ei hehku ilman apuja.
[corally rdx][speedpassion gt2.0 lpf]
[gm10,5][eurgle 2,4ghz] [zippy lipo]

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #8 : 24.05.06 - klo: 23.29 »
Kyllä se käy.

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #9 : 24.05.06 - klo: 23.50 »
Lainaus käyttäjältä: "PoisonHeart"
Sisään ajoon kannattaa katsoa ohjeet käyttö ohjekirjasta. Kyoshon ohjeessa luki että ensin pää neula 3 kierrosta auki ja noin 5 tankillista silleen. Sitten pää neula 2½ kierrosta auki ja samoin n. 5 tankillista.
Huom! Tuo oli Kyosho Inferno MP 7.5 Sports:in ohjeissa.
Kas kun mädissä (sama moottori) sisäänajoa tuli ohjeiden mukaan ajaa ensin pari tankillista pääneula 4 kierrosta auki ja sitten muutama 3 kierrosta auki.
| Academy | Axial |

Poissa JK Power

  • Veteraani
    • Profiili
Aloittelija
« Vastaus #10 : 25.05.06 - klo: 09.45 »
Heh!   :lol:

Joo, noita sisäänajo-ohjeita on yhtä paljon kuin on moottoreitakin...  8)

Tai sisäänajajia...

Esim WOT (wide open throttle) tyyli jossa motti sisäänajetaan täydellä kaasulla...    :shock:

Tai Heat Cycle jossa esilämmityksen jälkeen mottia käytetään pari minuuttia 80-90 asteessa,
 jäähdytetään BDC:ssä ja aloitetaan taas uudestaan...    :|

Kyllä noita konsteja on monia, mutta kannattaa valita sellainen joka tuntuu itsestä helpolta ja hyvältä.
Niitä eri tyylejä ehtii sitten myöhemmin kokeilemaan kyllä.

Itse olen suosinut kahden tyylin sekoitusta ja hyvin on toiminut motit:

Heat Cycle ,hieman rasittavaa ja hidasta mutta hyvä lopputulos.
Esilämmitys aina ennen starttia, 6-8 kierrosta HC:tä paksulla seoksella n.90 asteessa,
eli mottia käytetään pari minuuttia ja sitten annetaan jäähtyä, jäähdytys aina alakuolossa.
Tämän HC:n jälkeen 3-4tankkia max.3/4 kaasulla paksulla ja nyppien kaasua.Tarkkaillen lämpötiloja.Ei yli 120 astetta.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä itsestään.

HPI:n tyyli, eli 3-4 tankkia pukilla 80-90 asteessa paksulla seoksella,jäähdytys alakuolossa tankillisten välissä.
3-4 tankkia 3/4 kaasulla paksulla ja nyppien.
Loppusäätö kun motti pudottaa lämpökäyräänsä.

Loppusäätö ei suinkaan tarkoita sitä että, kone "vedetään piikille" tässä vaiheessa.
Se EI ole valmis siihen vielä.

Molemmilla tavoilla olen huomannut että kone kehittyi vielä koko ekan gallonan ajan.
Ja vielä toisellakin mutta silloin voi jo ruveta hakemaan rajoja!!!   8)

Nimimerkillä HPI:n K4.6 ajettu 17 gallonaa ja Still Going Strong!!!

 :mrgreen:
What the Hell! Who put that rock there!