Maasto-ominaisuuksien perusteella siis Savage X tai Gensu mutta lisätäänpäs vielä jotta entäs mikä olisi paras kompromissi radalle ja maastoon? Budjetti 600 - 700 euroa joten silläpitäisi saada jo jotain. Gensu näyttää jotenkin kömpelöltä mutta onko se sitä?
Tuolla budjetilla saisit jo ainakin käytetyn, erinomaisen monsun, eli Team Losin LST 2:n. Se on melko harvinainen monsu Suomessa, ehkäpä lähinnä hintansa takia.
Auto on todella laadukas ja tarjoaa kohtuullisia rata-ominaisuuksia (viime vuonna Ulvilan kisoissa nopein monsu-luokan kierrosaika, eli varmasti ihan yhtä ajettava radalla kuin Savaget ja vastaavat monsut) ja ylivoimaisia maasto-ominaisuuksia.
Myös koko on monsterimainen (samaa sarjaa kuin Cen ), mutta tarjoaa kuitenkin standardin moottorikiinnityksenm, eli voit halutessasi valita laajasta moottorivalikoimasta itsellesi sopivan, toisin kuin Cenin osalla on.
Auto on myös ainoita RTR-autoja, jonka sähköistä voi sanoa, ettei ne kaipaa päivitystä. Eli, kaikki on laatutavaraa ja riittävän tehokkaita. Ohjausservotkin jaksavat vääntää jo vakiona, ks videoni jossa vakioservot kääntelee reippaasti yli 21cm renkaita paikallaankin, kun monen monsun ohjausroippeet ei saa edes pienempiä renkaita kääntymään paikallaan.
Voimansiirto on tietty auton suurin juju (tai ehkä SUURIN juju on valtavat alu-iskarit), se takaa polttis-luokan parhaat ajo-ominaisuudet maastossa..
Eli, jos rahaa vain on tarjolla riittävästi, niin tässä erinomainen valinta ja samalla yksilöllinen. Hinnaltaan vain tämä LST2 malli on selvästi kalliimpi kuin nämä massa monsut ja Revot, mutta eipä paljoa tarvi päivitellä osia, eli loppujen lopuksi voi tulla halvemmaksi.