Kirjoittaja Aihe: Miksi topicceja lukitaan?  (Luettu 3348 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« : 31.07.06 - klo: 12.38 »
Miksi tuolla on muutama topicci lukittu vain sen takia, jos jotkut siellä asioista väittelee?
Ei kait kaikki ole asioista samaa mieltä ja nyt pitää alkuperäisestä aiheesta kumminkin uusi keskustelu aloittaa, jos meinas jotain asiaakin esille tulla.

Lukitaanko sekin heti, kun eri mielipiteitä tulee.

Eiköhän olis järkevintä, vaikka siivota nuo asiattomat pois ja huomauttaa asian kirjoittajille.
Ompahan naurut taattu, kun tuota käden vääntöä lueskeli :wink:
Huumoria pojat kehiin eikä vedetä herneitä neniin.
Axial SCX 10 TR

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #1 : 31.07.06 - klo: 12.42 »
Lukkoon vaan omasta mielestäni.
Eipä paljon esim. Baja topicin sisältö paljon asiasta kiinnostuneita palvele/palvellut.
Tyhjä

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Re: Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #2 : 31.07.06 - klo: 13.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Duster1"
Ompahan naurut taattu, kun tuota käden vääntöä lueskeli :wink:
Huumoria pojat kehiin eikä vedetä herneitä neniin.


Kiitos...

Huumoriksi se oli tarkoitettukin sellaisille jotka sen ymmärsivät.
Jostain käsittämättömästä syystä vaan aika monella näytti olevan pientä hiiltymistä pinnassa.

Ilmoittaa oman mieltymyksensä niin kaikki yrittää vängätä kuin olisin ollut jotenkin väärässä...
Ööööh... miten voin olla väärässä jos jokin asia ei minua tyydytä???
Hupaisaa... Siksi jatkoinkin... :mrgreen:

Poissa Pekka V

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/virtpe/
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #3 : 31.07.06 - klo: 14.50 »
Nii, tälläset vois laittaa just tonne offtopiccii.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #4 : 31.07.06 - klo: 16.21 »
Topiceja lukitaan sen takia kun ei ole resursseja jokaista pikku riitaa alkaa selvittelemään ja siivoamaan foorumista yksitellen. Jos homma karkaa lapasesta niin on paras jättää koko aihe lukituksi ja jatkaa sitten vaikka uudessa topicista samasta aiheesta ilman tappelua.

Mika R

  • Vieras
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #5 : 31.07.06 - klo: 16.36 »
Lukkoon vaan turha tuuban tuottaminen kilometritolkulla vaikka kieltämättä ihmettelin että miten joku jaksaa ja ehtii ;-)

Poissa Cruisaaja

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #6 : 31.07.06 - klo: 17.01 »
Itselläkkin on välillä käynyt mielessä avautua täällä, mutta päivällä ei ehdi kun on töissä ja illalla ei sit enää jaksa :roll:
Sponsored by own wallet

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #7 : 31.07.06 - klo: 18.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Itselläkkin on välillä käynyt mielessä avautua täällä, mutta päivällä ei ehdi kun on töissä ja illalla ei sit enää jaksa :roll:


Ai kun kaikki muutkin tekisivät samaa niin ei tarvis paljoa puuttua foorumin menoon, vaikka eipä sitä nytkään ole onneks pahemmin tarvinnut
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #8 : 01.08.06 - klo: 10.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Cruisaaja"
Itselläkkin on välillä käynyt mielessä avautua täällä, mutta päivällä ei ehdi kun on töissä ja illalla ei sit enää jaksa :roll:


Onneksi jätit sen meille tyhmemmille. Eipähän kaikkien tarvi kärsiä muiden foorumilaisten tuimia katseita ja vihan tunteita. Huumorillahan minäkin (paitsi 1 viesti joka oli täysin älytön).  No onneksi heuli poisti sen melko nopeasti pois. Alaarvostahan se on, mutta minkäs kukin huumorilleen mahtaa.

Poissa Mr.MR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #9 : 01.08.06 - klo: 20.53 »
Sehän nettikeskustelussa on haastavaa, kun ei tiedä millä mielellä toinen kirjoittaa. Hymiöt auttaa jonkin verran. Tämmöinen keskustelupalsta on todella hyvä tiedonlähde harrastusta aloittelevalle, eikä ole mielestäni kovinkaan hyvä, jos joku asiaan perehtymätön kirjoittelee "totuuksia", joita nämä uudet harrastajat lukevat sitten tosissaan.

Aika harva RC-autoilun laji on sivusta katsottuna kiehtova. Itse pitää päästä ajamaan, ennenkuin juttuun pääsee sisään.  :wink:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #10 : 01.08.06 - klo: 21.16 »
Itse sanoisin että eniten haittaa tuo se kun on keskustelua jostain ja kaikki tuo vänkäämällä oman mielipiteensä asiasta (olen syypää myös itse). Se vasta sekoittaa päätä. Toinen sanoo toista, kun taas toinen kumoaa väittämänsä ja esittää omansa.
Loppujenlopuksi se nyt vain on keskustelua ja rivien väleistä pitää poimia ne oikeat tiedot. Esim. ilmanputsarikeskustelu on hauska, monet kokeneet puhuvat niiden pesusta, kun taas hoke kisakuskina kieltää sen. Noh, en nyt ole aiheesee perehtynyt. Menee siinä omakin pää pyörälle kun miettii ketä uskoa. Tämä nyt oli pelkkä esimerkki, joka on melko tuore keskustelu foorumilla.

Valitettavaa on kuitenkin toisen mielipiteen/sanomisen täydellinen kyseenalaistaminen tai kumoaminen, ellei kirjoittaja puhu täyttä p****a tai asiasta ei ole 100% varma. Se aiheuttaa kumotun kirjoittajan viestien lukemisen mahdollisesti vähemmälle varsinkin aloittelijoilla. Muistan alkuajoista lopettaneeni välittömästi tiettyjen nimimerkkien kirjoittamien viestien lukemisen, jos he olivat vähääkään möhlineet foorumilla isompia juttuja. Ehkä olen tyhmä ja outo tai siten haluan 100% varmaa tietoa :| .

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #11 : 01.08.06 - klo: 23.03 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Esim. ilmanputsarikeskustelu on hauska, monet kokeneet puhuvat niiden pesusta, kun taas hoke kisakuskina kieltää sen. Noh, en nyt ole aiheesee perehtynyt. Menee siinä omakin pää pyörälle kun miettii ketä uskoa. Tämä nyt oli pelkkä esimerkki, joka on melko tuore keskustelu foorumilla.


Kun nyt olet minut henkilökohtaisesti ottanut silmätikuksesi niin vastataanpas taas tähänkin.

Miten onkaan niin että nämä "kokeneet" eivät ole edes ajaneet kilpaa???
Miten onkaan niin että kokeneet kilpakuljettajat ympäri maailman eivät tee niinkuin nämä mainitsemasi "kokeneet"????

Jokin asia ei nyt mätsää.

Hmmm... Jep... Se ei mätsää että sinä et tiedä asiasta ja kuvittelet näiden pesiöiden olevan kokeneita.
Mikä ihme sinä olet sanomaan kuka oikeasti tietää ja on kokenut, tai kuka ei???

Kärkipäässä kilpaa ajavat taitavatkin olla sitten kokemattomia moottoreiden yms. kanssa... hmmmmm

Sinä et selvästikkään pidä minun kirjoituksista... Ihan niinkuin sillä nyt olisi yhtään mitään väliä, MUTTA...
Minä en puhu pskaaa, enkä missään nimessä neuvo ketään tekemään mitään asiaa väärin.
Päinvastoin olen lähes fanaattisesti neuvomassa kaikkia tekemään juuri niin kuin kaikista kokeneimmatkin on tehneet jo ennenkuin kenenkään meidän harrastus oli edes alkanut.

Yksikään ison moottorin ammattilainen ei voi tulla sanomaan että peseminen on ihan jees, koska näissä (varsinkaan nitrokoneissa) se ei vaan yksinkertaisesti päde.
Isompien 1:5 yms moottoreiden kanssa asia on vähän niin ja näin... Saa pestä jos huvittaa, mutta en siihen suosittele.
Nitrokoneiden kanssa ei missään nimessä kannata riskeerata.
Näissä kun ei ole männänrenkaita, ja puhutaan niin pienestä koneesta ja käsittämättömän korkeista kierroksista että yksi pienenpienikin hiukkanen saattaa saada jo erittäin pahaa jälkeä aikaiseksi.
Esim moottoripyörissä on asia aikalailla toisin. Siellä pieni jyvä ei tee yhtään mitään. Männän ja sylinterin välissä on välys, on männänrenkaat ja jopa öljyrengas.
Nitrokoneessa kun ainoastaan mäntä ja sylinteri tekevät tiiveyden.
Tuohon toisiinsa tarkasti hioutuneen pinnan väliin kun tehdään pieni lovi niin tiiveys ei ole enää koskaan ennallaan.
Ja otetaanpa esille nitrokoneen heikoin kohta.
Kiertokangen alalenkki.
Siinä ei ole neulalaakeria kuten isommissa.
Siinä on ainoastaan "liukulaakeri" jolle tulee hyvin pieni voitelureikä.
Reikä hieman tukkoon tai jyvä jopa laakerin väliin niin peli on jo menetetty.
Se menee rikki.
Samalla yleensä menee entiseksi myös mäntä ja sylinteriputki.
Hajonneista osista menee hileet moottorin takalaakeriin ja sekin menee käytännössä käyttökelvottomaksi.
Otetaan tosiaan nuo asiat huomioon ja muistetaan vieläpä että se pikkiriikkinen mäntä takoo yli 30.000 kertaa ylösalas minuutissa.
Siihen soppaan pienikin roska.... Huh huh...

Ps: kokemuksen ja tiedon tason voi jotenkuten päätellä vaikkapa nyt kilpasarjojen pistetilanteista.
Ei siellä kukaan ole aloitteleva tai kokematon.... eikä kukaan tosiaankaan pese suodattimiaan.

Poissa uku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #12 : 01.08.06 - klo: 23.39 »
ihan kostoks... pestäänhän! :mrgreen:  :mrgreen:
rally drivers do it side ways!!!!!   (78-90rc-90-2003ralli-2003....rc/ralli

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #13 : 02.08.06 - klo: 00.25 »
Uku perk...  :D

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #14 : 02.08.06 - klo: 00.43 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
Esim. ilmanputsarikeskustelu on hauska, monet kokeneet puhuvat niiden pesusta, kun taas hoke kisakuskina kieltää sen. Noh, en nyt ole aiheesee perehtynyt. Menee siinä omakin pää pyörälle kun miettii ketä uskoa. Tämä nyt oli pelkkä esimerkki, joka on melko tuore keskustelu foorumilla.




Ps: kokemuksen ja tiedon tason voi jotenkuten päätellä vaikkapa nyt kilpasarjojen pistetilanteista.
Ei siellä kukaan ole aloitteleva tai kokematon.... eikä kukaan tosiaankaan pese suodattimiaan.



Paitsi JUSKA  :mrgreen:  :mrgreen:
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #15 : 02.08.06 - klo: 01.00 »
Jep...
Mutta mutta...

Mun koneet on edelleen ehjiä  :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #16 : 02.08.06 - klo: 01.13 »
Tähän pesu hommaan sen verran että meillä on myymälässä K/N filtteri öljy myynissä ja sen mukana tulee ihan oma purkki missä on pesu ainetta millä pestään tuo likainen filtteri.
Itse olen pessyt mutta nyt kuin olen itse tehnyt nuo päällis filtterit niin heti kuin se on likainen se menee oikean olkapään yli kuin on likainen.
Se on kyllä totta mitä HOKE sanoo että jos menee pienikin jyvä jonnekkin niin siinä on sen koneen historia/loppu.
Filtteri maksaa jokunen pieni raha ja mäntä sylky sarja kierto kangen kanssa riipuen koneesta n.70-160e sarja :|

Jerzi

Huom minä en todellakaan halua olla kenenkään puolella koska teen kuin itse parhaaksi näen :wink:  (kokemusta yli 15vuotta näistä 1.8 autoista)
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #17 : 02.08.06 - klo: 01.26 »
EDIT: Pitkä viesti poistettu yleisen rauhan silyttämiseksi. Halusin vain jättää hokelle muistutukseksi hänen muutamia omia sanomisiaan:

Sanoin ton kunnioittavasti enkä ärsyttääkseni. Miten ikimaailmassa saat tosta aukomista? Itse en käytä hymiöitä joka paikassa niin kuin sinä ja vaikka olisin käyttänyt, olisit varmaan kuvitellut sen ilkkumiseksi

"Niin metsä vastaa kun sinne huutaa". Muistan että käytit tätä jossain typerässä kommentissasi vertauksena. Mietippä sen tarkempaa merkitystä ja ala sitten puhua "huonoista viestien ymmärtäjistä, asioiden vääntäjistä, kääntäjistä, muuttajista" ja mistä ikinä haluat.

Hieman vielä tarkentaakseni, ilmanputsarikeskustelua en lukenut kuin vähän. Sieltä näin mm. muutamien useita vuosia harrastaneiden kirjoituksia ja sitten hoken. Sen takia sanoin "kokeneiden" ja hoken, koska hoke kilpakuskina todennäköisesti tietää melko hyvin autojen hoidosta. Silti moni osasi selittää hyvin miksi putsaria ei kannattaisi pestä. Mulla on muukin elämä kun hillua foorumilla nussimassa pilkkua että foorumin tyhmimmätkin ymmärtää.

PS. olin väärässä "niin metsä vastaa kuin sinne huutaa", sinä et käyttänyt sitä, mutta muita esimerrkejä käytit hieman eri sanoin.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #18 : 02.08.06 - klo: 02.04 »
Herneet! Herneet! Antakaa olla jo! On tämä ki ny... Laittakaa nyt vaikka YV:tä toisillenne tai jotain niin ei tarvi horista... Hoke tietää paljon, eikä neuvo jos ei tiedä. ok? Neuvonta tyyli on sitä luokkaa että jos ei uskota niin sitten neuvotaan järeemmin. Joei vieläkään usko niin edelleen jankutetaan samaa asiaa mutta who cares? jos ei uskota niin ei uskota... Ei silti tarvi koko foorumia täyttää kahden ihmisen väittelyllä. Heuli teki just oikein kun lukotti nuo pari topicia, väittelylle kun ei näyttäny tulevan loppua...  :|

PS: En menisi juurikaan kommentoimaan ja haukkumaan lukematta koko viestiä...

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #19 : 02.08.06 - klo: 07.24 »
Itse teen kuten Jerry suotimien kanssa,siis ton bensa koneen kanssa.Eli ite duunaan ulkosuotimet ja pesen sisäsuotimen pari kertaa ja sen heitän sen jälkeen poies.Ulkosuotimen heitän roskiin heti tankillisen jälkeen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #20 : 02.08.06 - klo: 08.14 »
Lainaus käyttäjältä: "SlidSlide"
"Niin metsä vastaa kun sinne huutaa". Muistan että käytit tätä jossain typerässä kommentissasi vertauksena. Mietippä sen tarkempaa merkitystä ja ala sitten puhua "huonoista viestien ymmärtäjistä, asioiden vääntäjistä, kääntäjistä, muuttajista" ja mistä ikinä haluat.


Nyt jumankauta torsti...
Minä en ole tuota käyttänyt KOSKAAN.
En IKINÄ.

Olet jo niin paljon vängännyt asioissa vastaan että menet jo sekaisin.
Viimeisin joka noin sanoi oli Mr.Mr.   ...Tai sitten muistan väärin, mutta minä en tuollaista sanontaa käytä, enkä tule koskaan käyttämään.

Hymiöitä jokapaikassa...
Kiesus että osaat olla...
Katso jumankavita ne mun viestit läpi.
Hymiöitä ei todellakaan ole jokapaikassa...

Alkaa pikkuhiljaa riittämään tämän vatipään mussutukset.

Herneet... KYLLÄ... NYT ALKAA MENEMÄÄN MEIKÄLÄISELLÄ ENSINMÄISTÄ KERTAA PAPU NENÄÄN TÄLLAISEN LAPSELLISEN VÄNKÄRIN TAKIA.

Muut perusteli miksi ei pestä filsuja...
hemmetti mä sanoin jo filsukeskusetelussa että en enää jaksa perustella koska se asia oli käyty läpi jo niin monia kertoja ympäri foorumia.

Tee mulle palvelus... Kaadu nyt jumankauta rappusissa ja taita vaikka niskas kerpele.
Tai lopeta edes jokaisessa asiassa minuun viittaaminen.
Äläkä sinä vahtaa mitä minä kirjotan jokaisessa helvatan topikissa.
Sinä et näköjään ainakaan tiedä puhunko totta vai p****a.

Ps: turhaan selittelet että sanoit kunnioittavasti etkä ärsyttääksesi.
Jokainen joka sen (ja monet muut) viestin luki, näki varmasti mussutuksesi.

Käytä hemmetti päätäs edes sekunti... edes joskus...

Ja perään pakollinen hymiö joita niin perhanasti täällä viljelen  :evil:
Torsti.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #21 : 02.08.06 - klo: 08.20 »
Mun äiti pesee teidän äitien suodattimet.
Tyhjä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #22 : 02.08.06 - klo: 10.40 »
Nyt todellakin kadun että poistin pitkän viestin jossa kommentoin koko olemustasi. Minä kuitenkin ilmeisesti olen se lopettava osapuoli sitten. Hoke, olen vain niin iloinen että kuulun niihin jotka sinut ovat kuulleet eivätkä nähneet. Mitä niskojen taittamiseen tulee, valitettavaa että yleisesti toivot toisen kuolemaa, mutta sananvaupauteenhan tuokin pykälä kai kuuluu. Jonkin verran kannattaa kuitenkin miettiä mitä kirjoittaa.

Ja Divin lukihäiriöön sen verran, että en teilannut mitään hoken ilmanputsariviestissä. Otin hoken kunnioittavasti, koska hän oli kisakuskina eri mieltä. Lue myös minun viestini niin ymmärrät jotain. Käsittämätöntä että hoke alkaa riihetä nyt siitä, että käytin häntä esimerkkinä (en solvaamisaikeissa). Nytpä herää kysymys miksi olisin ilkkunut kun olen aina haukkunut häntä päin naamaa?? Minulla on huono tapa sanoa mitä ajattelen, koska se lopettaa väärinkäsitykset. Ei todellakaan tullut mieleenikään aiheuttaaa täällä mitään riitaa. Hoke, nyt todellakin voisit miettiä kuka kääntää ja vääntää asiasta. Jokainen voi päätellä itse mitä tarkoitin. Jos joku vaan löytää foorumilta viestin, jossa olen kääntänyt jotain edellisiä sanomisiani toisiksi muka valehdellen, olisin enemmän kuin halukas näkemään ne.

Kun sinä toivot kuolemaani, minä en sinun. Silti toivon että jätät tällä foorumilla minun viestieni kommentoimisen kokonaan, vaikka mieli tekisi. Ilmeisesti me 2 aiheutamme eniten haittaa kaikille. heuli voisi harkita meille uusia banneja todenteolla.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Miksi topicceja lukitaan?
« Vastaus #23 : 02.08.06 - klo: 11.30 »
Topikkeja lukitaan juuri tämän takia.. :mrgreen: