jos konkka on ehjä ni en vaihtas.
pääteötökät irti ja virrat kiinni: jos ledit näyttää järkeviä ni kannattaa jatkaa
jos savu tulee tai muuta ni irtikolvaamnen ei ollu kovin kallista.
IRL 3803 ötököitä ja tinataan kii joko hopeapitosella tinalla tai hopea/kupari -seosteisella. Jälkimmäinen tarttee kuuman ,tehokkaan kolvin.
vaihtamalla kaikki ,kestää saman koneen käytössä hyvin. eikä maksa esim partcon ((
http://www.partco.fi/ ))
sivuilla ku: 2,95 plus alv kipale .
kukin vertaa sitte "tinaajan laskua" koko noparin uusintaan.
niitä rikkoo piikit ku hiilet kipunoi ja lämpö !
teoriassa 20 asteisena pidetyt ötökät kestää 140 amppeeria kipale
eli 280... eteenpäi ja 140 jarru/pakki-suuntaan
puhallin saa ne kestämään jo paremmin.
(40mm kuulalaakeroitu samas kaupas 8,20 + alv)(tietty toimituskului päälle)
sopivan verran pienemmällä pinionilla (zaboonin vakio oli 25 panin 23)
ja puhallin noparin päälle, ni kesti ajaa 17single, 17*2 , 17*3 lankasil koneil.
15 lankasel kuumeni taukoa vaativaksi vaikka oli 22 pinion ja viilattu ruuviuriin yms tilaa...kesti silti
tourin kokosil kumeil viel 32 piikkinen pinioni meni pienemmässä readysetissä kun oli täysin kuulalaakeroitu ja sopivassa öljyssä laakerit
vertailuksi: samassa ajossa LRP-AI, se kesympi jossa 17 lankarajoitus - ei kestäny.
jos saisit akkus antamaan sen mitä ötökät kestää 20 asteisena ja vaikka enää 6 volttii ni vielä tulis koneelle (joka on 200/300 wattinen) tarjolle yli 1600w ... kyl se on se lämpö.... ja watit pysyy sähkönä vain teoriassa muullon hävikit kuumentaa ;(