Kirjoittaja Aihe: starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)  (Luettu 6072 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #30 : 10.01.07 - klo: 12.07 »
en ole samaa mieltä... kone vaan pitää lämmittää ensin

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #31 : 10.01.07 - klo: 12.12 »
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"

Olen samaa mieltä, että kyllä koneen käyntiin saa mutta kyllä vetokäynnistinkoneessa on vähemmän potkua...
Vetokäynnistinkoneessa? Tarkoitatko vetokäynnistimellä varustettua moottoria? Saahan noita vetokäynnisimiä useisiin kisamoottoreihinkin, ensimmäiset ajot (sisäänajo) on helpompi suorittaa vetokäynnistimellä, kun starttiboksi joutuu koville uuden moottorin kanssa.

Tyhmänkin pitäisi ymmärtää että siitä puhuttiin...


Tyhmiä termejä on vaikea ymmärtää

Vetokäynnistinkone saattaa jonkun tietämättömän käyttämänä tarkoittaa vaikka itse vetokäynnistintä. Mitään moottoriahan ei voi sanoa vetokäynnistinkoneeksi, koska kaikki pystyy käynnistämään muullakin tavalla. Vai onko mulla hyperissä starttiboksikone? Mutta ei tästä enempää.

Ja mistä keksit, että vetokäynnistimellä varustetuissa moottoreissa on vähemmän tehoa?
| Academy | Axial |

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #32 : 10.01.07 - klo: 12.42 »
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "Futaba"
Lainaus käyttäjältä: "Ilmari_S"
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Kun vetokäynnistimellä olevaa moottoria käynnistetään starttiboksilla niin se starttaus tilanne on vetokäynnistimelle sama asia kuin moottori olisi käynnissä... Ainut vaan että pyörii jopa pienemmillä kierroksilla, eli jopa hellävarasempaa kuin koneen ollessa käynnissä.

Vetokäynnistin kylläkin kannattaa ottaa pois välittömästi, koska kyseinen systeemi ei ole koskaan tiivis.
Päästää paineita pihalle jne.

Mutta sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä itse käynnistykselle onko se vetostartti tai roto moottorissa vai ei.

Olen samaa mieltä, että kyllä koneen käyntiin saa mutta kyllä vetokäynnistinkoneessa on vähemmän potkua...
Vetokäynnistinkoneessa? Tarkoitatko vetokäynnistimellä varustettua moottoria? Saahan noita vetokäynnisimiä useisiin kisamoottoreihinkin, ensimmäiset ajot (sisäänajo) on helpompi suorittaa vetokäynnistimellä, kun starttiboksi joutuu koville uuden moottorin kanssa.

Tyhmänkin pitäisi ymmärtää että siitä puhuttiin...
Tyhmiä termejä on vaikea ymmärtää

Vetokäynnistinkone saattaa jonkun tietämättömän käyttämänä tarkoittaa vaikka itse vetokäynnistintä. Mitään moottoriahan ei voi sanoa vetokäynnistinkoneeksi, koska kaikki pystyy käynnistämään muullakin tavalla. Vai onko mulla hyperissä starttiboksikone? Mutta ei tästä enempää.

Ja mistä keksit, että vetokäynnistimellä varustetuissa moottoreissa on vähemmän tehoa?
Katso HOKE:n tekstissä kohta: "koska kyseinen systeemi ei ole koskaan tiivis.
Päästää paineita pihalle jne.
"
Huehue

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #33 : 10.01.07 - klo: 12.43 »
Ja tästä moottorin käynnistystavastahan tässä on koko ajan keskusteltu...
Huehue

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #34 : 10.01.07 - klo: 18.55 »
Nyt Futaba herää tähän maailmaan...!

Missä ihmeessä mä puhun vetokäynnistinmoottorista??????
En missään.

Jos puhun vetokäynnistimellä olevasta moottorista niin mikä helv siinä on vaikea ymmärtää mistä on kyse???????

Mikäli moottorissa on esim vetokäynnistin tai roto (tai joku vastaava perästä starttaava systeemi) niin moottori ei ole koskaan tiivis.
Aivan uutena kohtalaisen tiivis joo, mutta samaan tiiveyteen ei päästä kuin umpikannella olevassa moottorissa.
Tämä todellakin syö tehoja.
Ei mitään radikaalia eroa, mutta monissa tapauksissa sellainen ero että sen huomaa.

Sisäänajotilanteesta kun puhutaan niin on aivan naurettava väite että vetokäynnistin on parempi kuin starttilaatikko.
Pari vetokäynnisteistä moottoria olen sisäänajanut, ja voin kertoa että se on syvältä se homma.
Mikäli vain on hyvä starttiloota niin homma ei voisi olla yhtään helpompaa ja toimivampaa.

Ja palatakseni edelleen siihen alkuperäiseen asiaan.
Sillä ei todellakaan ole mitään merkitystä jos koneessa on vetokäynnistin tai joku muu, kun sitä aletaan starttaamaan starttiboksilla...
Ellei nyt sitten pyöritä väärään suuntaan, jolloin vetari narauttaa vastaan.
(mutta kuka dorka tällästä lähtee tekemäänkään)

Ps: luetaan niitä kirjotuksia ettei tarvii vinkua typeryyksiä monen viestin verran  :?

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #35 : 10.01.07 - klo: 18.58 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
Nyt Futaba herää tähän maailmaan...!

Missä ihmeessä mä puhun vetokäynnistinmoottorista??????
En missään.

Sanoinko jossain sun puhuneen vetokäynnistinmoottorista...?
| Academy | Axial |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
starttiboksi subaru gt inferno 1/8 (kyosho)
« Vastaus #36 : 10.01.07 - klo: 19.01 »
Lainasit mun tekstiä (pariinkin kertaan), eli kyllä viittasit.
Opetellaan tekemään ne lainaukset kunnolla.