Kirjoittaja Aihe: HBX Bonzer Ongelma  (Luettu 4631 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
HBX Bonzer Ongelma
« : 16.01.07 - klo: 21.24 »
Ostin auton tossa vuoden alussa, Bonzer XT V2 4wd...
Olen nyt päässyt ajamaan pari akullista mutta vähän vaivaan nopeus säädin (se jossa palaa punainen valo välillä kun ajaa) Se vilkuttaa punaista valoa ja nykii edestakaisin välillä eikä saa ohjaimen säädöllä  kuriin ollenkaan välillä ei taas mitään,välillä ihan mahdoton (tämä oli jo ongelma kun moottoria koitti ajaa ilmassa sisään..

Sitten toinen mikä häiritseen on että kun on ajanut vähän aikaa, valo sammuu eikä syty enään (renkaan kyllä käätyy) mutta ei mene eteen eikä taakse vaikka koittaa vaihtaa täyden akun, samalla tuntuisi sellaista palaneen elektroniikan tuoksua kun tutkailee lähempää.
Mutta kun auto kun on 30-60 minuuttia ajamatta niin taas pääsee jonkusen minuutin ajamaan kun taas sammuu, eli tuntuisi että jokin osa lämpenee niin ei toimi...  
Lisäksi pakin toiminta on niin ja näin välillä auton saa peruuttamaan välillä ei millään... (vauhdista ei ollenkaan)
 
Mitä asialle voisi tehdä? Näillä ei myyjän mukaan olet takuuta mutta vähän ihmetyttää... Luulisi että nää kestäisi yli 5 minuutin ajoa uutena???
 
Myyjän mukaan:
auto on erittäin suorituskykyinen ja siksi säädin on autossa aika lujilla, ja lämpösuoja menee päälle siitä toimimattomuus kuumana.
 vakio säädintä ei kestä peittää se tarvii jäähdytystä, varsinkin suuri kapasiteettisella tehoakulla ongelmaa esiintyy vakio akulla ajo aika jää lyhyemmäksi ja ongelmaa ei ole esiintynyt.
 autoon kannattaa hankkia järeämpi elektroninen säädin jos autoa ajaa suuremmalla tehoakulla.
robbe rookie 25 esimerkiksi on hyvä valinta sellaiseksi


Eli onko näin? Mikä neuvoksi ??? Tekee siis samaa vakioakulla eikä tässä ole vielä kerennyt peitteleen mitään osia kun ei ole edes päässyt ajamaan kunnolla...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #1 : 16.01.07 - klo: 21.55 »
Kuullostaa kyllä myyjän suhtautuminen vähäintäänkin oudolta... Ilmoita ottavasi asiassa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, ellei ratkaisua ala löytymään muuten... Asiallinen myyjä kyllä hoitaa vehkeet ajokuntoon edes uutena.

Tietty eri asia jos on itse spedeillyt jotain kosteus-suojauksia tms. jotka estävät jäähdytyksen, mutta niin ei ilmeisesti tässä tapauksessa ole...

Ellei muuta niin vaadit kaupan purkua ja ostat vaikka stampeden tilalle, toimii...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #2 : 17.01.07 - klo: 08.04 »
Myyjä on osittain oikeassa siinä, ettei laitteella ehkä ole takuuta, se on vain sopimusasia asiakkaan ja myyjän välillä - mutta kuluttajansuojalaki velvoittaa myyjää silti, mikäli hän on myynyt viallisen laitteen. Kannattaa toki ensin koittaa sovinnolla, uhkailemalla ei yleensä saa paljoakaan aikaiseksi. Rc-auto on laite siinä missä leivänpaahdinkin, vieläpä melko kallis sellainen - rahoilleen saa ja pitääkin odottaa vastinetta.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #3 : 17.01.07 - klo: 08.19 »
Mutta onhan näillä servoilla, nopareilla jne. monesti se takuu valmistajalta niin kyllähän ne pitäis korvata. Kyllä sähköosilla on takuuta/myyjällä vastuu niiden toiminnasta.
Itse auto sit onkin eri asia, kun ovat loppupeleissä helposti hajoavia.
Axial SCX 10 TR

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #4 : 17.01.07 - klo: 08.22 »
Tuo myyjän vastaus on kyllä melkoista "puutaheinää". Kyseessä on kuitenkin RTR-auto, jonka eri komponentit on valittu juuri kyseistä kokoonpanoa varten, joten nopeudensäätimen on kestettävä paketissa oleva moottori. Myös tuo akkuviittaus on melkoista höpöä. Paketissa tulee mukana akku, jonka kanssa auton pitäisi toimia moitteitta. Lisäksi tuo viittaus suurikapasiteettiseen tehoakkuun on mielestäni melkoisen mielenkiintoinen. On kyllä totta, että suurikapasiteettisella ja erittäin laadukkaalla akulla ajoaika on pidempi ja akun tarvoamat voltit ovat hieman suuremmat. Tämä rasittaa komponentteja hieman enemmän. Tällä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään vaikutusta auton toimintaan. Asia on tietenkin aivan eri, jos tässä ollaan menty käyttään 7- tai suurempikennoista akkua (8,4V ->). En usko näin kuitenkaan menetellyn.

Selostuksesta voisi päätellä, että nopeudensäädin on rikki. Jos säädin on rikki tai hajonnut ilman käyttäjän tekemää virhettä, pitäisi myyjäliikkeen korjata ongelma. Asia on jälleen aivan toinen jos käyttäjä on toiminut ohjeiden vastaisesti.

Vika voi tietenkin olla myös siinä, että säädin ei ole ohjelmoitu oikein.

Poissa HPI-man

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #5 : 17.01.07 - klo: 09.15 »
RTR autojen säätimet ovat yleensä niitä "automatic setup" säätimiä jolloin niitä ei tarvitse ohjelmoida.

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #6 : 17.01.07 - klo: 11.41 »
Moi,
Kiitos näistä tiedoista ja lisää otetaan vastaan, mutta näillä tiedoilla pitää ottaa myyjään uudestaan yhteyttä...

Itselle tämä on ensimäinen auto ja ollut vasta pariviikkoa joten tietoa näistä vehkeistä ei ole oikeen paljoa...

Noparissa tekstit LM-406FB Digital Controller (LS)
Ja auto tosissaan RTR eli pääsi akun ladattuaan....
Mutta tuosta säätimestä en tiedä onko auto vai manual...
Auton tehoakku on ollut sama kuin vakio 7.2 mutta 3200... eli ei muuta kuin lisää ajoaikaa tosin tapauksessani se ei ole ollut sitä...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.

Poissa Maxis

  • Jäsen
    • Profiili
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #7 : 17.01.07 - klo: 15.40 »
Missäs sisä paikassa olet ajanut bonzerilla ja miten(ryömittämällä vai täyskaasulla)? Itsekkin aikoinaan ostin sen ekan bonzer mallin ja ajelin sillä sisällä huonoin tuloksin. Nopari lämpesi polttavan kuumaksi aina kun ajoin talossa sisällä (ryömitin ja harjoittelin ohjausta) jolloin ilmavirta ei päässyt jäähdyttämään noparia. Käsittääkseni noparia lämmittää ryömittäminen enemmän kuin täyskaasulla ajaminen. Vahvistakoot joku väittämän jos katsoo tarpeelliseksi.
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #8 : 17.01.07 - klo: 15.52 »
Lainaus käyttäjältä: "Maxis"
Nopari lämpesi polttavan kuumaksi aina kun ajoin talossa sisällä (ryömitin ja harjoittelin ohjausta) jolloin ilmavirta ei päässyt jäähdyttämään noparia. Käsittääkseni noparia lämmittää ryömittäminen enemmän kuin täyskaasulla ajaminen. Vahvistakoot joku väittämän jos katsoo tarpeelliseksi.


Kuullostaa kyllä aika sudelta noparilta jos ilmavirran pitää erikseen jäähdyttää.. Eli buggyssä ei pystyisi edes käyttämään kun kori on suhteellisen "suljettu" monsteriin verrattuna.  :shock:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Maxis

  • Jäsen
    • Profiili
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #9 : 17.01.07 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"

Kuullostaa kyllä aika sudelta noparilta jos ilmavirran pitää erikseen jäähdyttää.. Eli buggyssä ei pystyisi edes käyttämään kun kori on suhteellisen "suljettu" monsteriin verrattuna.  :shock:


No niinhän se olikin. Sehän oli se Nopari/vastari yhdistelmä paketti. Tuossa uudessa bonzerissa onkin jo erillään oleva nopari ja vastari niinkuin normaalistikkin on. Uuden bonzerin mukana tulevan noparin laadusta en tiedä yhtään.
Tamiya TXT-1 & Modattu HBX Bonzer

Poissa jsiksu

  • Jäsen
    • Profiili
    • Hobao Hyper ST
HBX Bonzer Ongelma
« Vastaus #10 : 17.01.07 - klo: 16.31 »
Lainaus käyttäjältä: "Maxis"
Missäs sisä paikassa olet ajanut bonzerilla ja miten(ryömittämällä vai täyskaasulla)? quote]

Meillä on töissä varastohalli jossa voi ajella... siellä on aina plussan puolelal mutta n.5 astetta vain...

Ajelu on sellaista sekalaista opettelua, mutta kun siitä ei tosissaan meinaa  tulla mitään...
Naisen mieli on miehen mieltä puhtaampi, se vaihtuu useammin.