Tuo myyjän vastaus on kyllä melkoista "puutaheinää". Kyseessä on kuitenkin RTR-auto, jonka eri komponentit on valittu juuri kyseistä kokoonpanoa varten, joten nopeudensäätimen on kestettävä paketissa oleva moottori. Myös tuo akkuviittaus on melkoista höpöä. Paketissa tulee mukana akku, jonka kanssa auton pitäisi toimia moitteitta. Lisäksi tuo viittaus suurikapasiteettiseen tehoakkuun on mielestäni melkoisen mielenkiintoinen. On kyllä totta, että suurikapasiteettisella ja erittäin laadukkaalla akulla ajoaika on pidempi ja akun tarvoamat voltit ovat hieman suuremmat. Tämä rasittaa komponentteja hieman enemmän. Tällä ei kuitenkaan pitäisi olla mitään vaikutusta auton toimintaan. Asia on tietenkin aivan eri, jos tässä ollaan menty käyttään 7- tai suurempikennoista akkua (8,4V ->). En usko näin kuitenkaan menetellyn.
Selostuksesta voisi päätellä, että nopeudensäädin on rikki. Jos säädin on rikki tai hajonnut ilman käyttäjän tekemää virhettä, pitäisi myyjäliikkeen korjata ongelma. Asia on jälleen aivan toinen jos käyttäjä on toiminut ohjeiden vastaisesti.
Vika voi tietenkin olla myös siinä, että säädin ei ole ohjelmoitu oikein.