Kirjoittaja Aihe: Pohdintaa auton hankintaan liittyen  (Luettu 5747 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ylikar-h

  • Veteraani
    • Profiili
Pohdintaa auton hankintaan liittyen
« Vastaus #30 : 07.03.07 - klo: 21.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Pete T"
Onko sillä niin väliä mitä toiset ajattelevat harrastuksesta. Pääasia, että itsellä on mukavaa ja viihtyy harrastuksen parissa. Oli se sitten haavin kanssa pellolla juoksentelua tai rc-autoilua :D

Terv.
yli 30 v rc-autoilija


Näinhän se on, en missään mielessä väheksy naapurin harrastusta, eli kukin harrastakoon tavallaan, oli se sitten mitä vain, kunhan hauskaa on !
Joskus vain törmää "rajoittuneisiin" ihmisiin...jotka esittävät omia mielipiteitään, tullut vain silloin mieleen, että happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista...!

Poissa karg

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Pohdintaa auton hankintaan liittyen
« Vastaus #31 : 18.05.07 - klo: 21.40 »
Omat kokemukset erilaisista RC-vempeleistä:

Kyosho PTA: Hauska laite, jos haluaa ajella asfaltilla. Ei sovellu hiekalle sellaisenaan. Helppo purkaa ja kasata, osia saa helposti ja niitä kuluukin aika paljon kun kaikki on muovia. Autosta tulee suht käyttökelpoinen asfalttirassi, kun siihen laittaa 2 vaihdetta, slicksit, kuulalaakerit, öljyiskarit (taitaa olla v3:ssa vakiona) sekä tehoputken. Moottorin saa myös vaihdettua isommaksi ja hyvin olen pärjännyt sen säätämisen kanssa. Toimii kuin kello kun nitroa vaan riittää.

Hobao Hyper 8: Erittäin hauska laite, soveltuu minne vain kunhan ei ole liikaa röykkyjä tai lunta yli 5cm. RTR-paketti on suht jees, mutta jotkut valu-/muoviosat kun vaihtaa CNC-työstettyihin osiin, kestävyyskin paranee. Maavara on lähinnä onneton, joten soramontuilla menosta tulee helposti melkoista pomppimista. Tasaisemmilla pinnoilla auto taas menee kuin ohjus ja ajaminen on helppoa nelivedon ja suht hyvän alustan ansiosta. Nitrokoneen säätöjen kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Sekin toimii kuin kello kunhan nitroa riittää. Osia saa ainakin Hollannista helposti, nopeasti ja halvalla.

HPI Baja 5B: Mainio laite minne vain, missä on tarpeeksi tilaa. Auton virittelymahdollisuudet ovat suorastaan loputtomat ja rahaa menee niin paljon kun kehtaa laittaa menemään. Nitrovehkeisiin verrattuna ehkä eniten viehättää vähäinen tankkailun tarve. Alusta toimii hienosti, ei ole puhettakaan mistään pomppulinnameiningistä vaikka röykkyjä olisikin maastossa. RTR-paketti kaipaa lisäksi uudet takarenkaat ja pölysuojia vetostarttiin sekä näköjään myös iskareihin. Kulkupuolta voi parantaa helposti laittamalla isompaa konetta ja tehoputkea yms.

Onpahan tullut hankittua autoja vähän eri käyttötarkoituksiin. Ei tarvitse sitten olla nillittämässä jatkuvasti että tällä ei voi ajaa siellä ja tolla ei voi ajaa täällä ja nitrokone sitä ja bensakone tätä. Pikkuhiljaa myös selviää sekin, että missä voi ajaa milläkin. Yksi asia näyttää pätevän kaikkien em. autojen kohdalla tasapuolisesti: Kun ajaa paljon, autoja tarvitsee rassata paljon.

Jos meinaa ajella soramontulla, niin kokemusteni mukaan 1/8 nitrocrossari ei ole paras valinta vaikka kuinka vannoisi nitroautojen nimeen. 1/8 nitrocrossari on taas omiaan syheröiselle saviradalle, jonne Baja ei ole kaikkein paras valinta. Asfalttiautoksi Bajakaan ei ole paras valinta.

 :p
HPI Baja 5b | HoBao Hyper 8 | Kyosho PTA 2 | Team Losi Micro-T