Kirjoittaja Aihe: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA  (Luettu 8610 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« : 28.03.07 - klo: 23.25 »
Tuli mieleen nyt kuin katsoin tuota mtv3 sarjaa mythbusters että olisko mielenkiintoa lähteä rakentamaan Suomen nopeinta r/c autoa.
Luulen että kaikista helpointa olis jos lähtökohtana olis 1/18 mitta kaavainen auto kuten esim LRP sharkki tai asson vastaava.
Tuo 1/10 turisti olis liian monimutkainen saada yli 100kilsaa kulkemaan kuin tuo 1/18 saa helposti kuulema sen kulkemaan mutta olisko mahdollista saada porukkaa ja tehdä pieni projekti tästä ja sitten kutsutaan poliisi paikan päälle ja mittaamaan tuloksen.
Olisin itse valmis tähän.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #1 : 28.03.07 - klo: 23.52 »

Ehdottomasti messissä!! Kuullostaa erittäin hauskalta, ja kateellisena seurannut muita vastaavia projektitiimejä (esim. toisen harrastukseni tiimoilta Supikoira-projekti, http://supikoira.servu.org/ )
Itselläni harvinaisen lyhyt RC-kokemus (vrt. Jerzin) mutta annettavaa löytynee esim. sähköpuolelta ja aika hyvän verstaan puolesta.
Itse juuri tilailin jenkeistä mahdollisimman pitkät välitykset Mamboitettuun B4:een, johon tarkoitus lykätä vielä hyllystä aika mahtava kondensaattori rypäs (alkukiihdytys erittäin pitkällä välityksellä lienee vaativin kohta).. Nopeutta ajattelin aluksi mitata Venomin ja Nomadion telemetria tiedoilla, tosin en ole vielä päässyt kokeilemaan onko näistä mihinkään suuremmissa nopeuksissa..
Jerzi, mikäli tarkoituksena tosiaan saavuttaa mahdollisimman kova huippunopeus, niin eikö silloin kannattaisi miettiä takatuupparia? Tietenkin takatuupparin kiihdytys on yhtä tuskaa (tai riemua, kuinka sen nyt ottaa) ja pidentää hieman kiidytysmatkaa, mutta huipuissa oltaisiin jo pienemmän kitkan takia voiton puolella..

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #2 : 29.03.07 - klo: 10.01 »
Äkkiäkös nelkusta etuvetarit pois nyppäsee ja kyllä noin kannattaa.
Vielä kun sais 540 koon harjattoman pikkuautoon istutettua niin riittäis vääntö käyttää jopa spurrin kokoista pinjonia.
Axial SCX 10 TR

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #3 : 29.03.07 - klo: 10.45 »
Minulla olis tuo asso 1/18 kaikilla herkuilla ja voisin laittaa sen tuohon projektiin likoon.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa JimmyB

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #4 : 29.03.07 - klo: 10.55 »
Turtlen kanssa tehtiin testi viime kesänä. Nopeutta en muista, mutta kovaa se meni. Turtle osaa varmaan tähän kommentoida paremmin.

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #5 : 29.03.07 - klo: 13.15 »
Laittaa kaks moottoria ni luulis tehoa löytyvän ja sit pitkät välit. Eiköhän sillä vauhtia saada.

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #6 : 29.03.07 - klo: 13.41 »
Moi,

Pikku asso kulki silloin hieman yli 100 km/h (olikohan 103 km/h).. Toi oli 10 metrin keskinopeudella mitattuna, eli ehkä jopa himpun verran kovempi saattoi olla varsinainen huippunopeus.. aika vaikeaa oli kontrolloida autoa kunnolla tossa nopeudessa.

Nyt mulla olis hyvä auto olemassa tämmöiseen huippunopeusprojektiin, ei puutu kuin että olis vielä aikaa harrastaa.

Katsotaan jos ehtisi moisen testin tehdä lähiaikoina.

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #7 : 29.03.07 - klo: 13.49 »
Pikku asso kulki silloin hieman yli 100 km/h (olikohan 103 km/h).. Toi oli 10 metrin keskinopeudella mitattuna, eli ehkä jopa himpun verran kovempi saattoi olla varsinainen huippunopeus..
Millä tavalla mittasit tuon ajan?
Mikä oli auton setuppi silloin?

20cm autolla ylinopeutta moottoritiellä (mikäli vielä ollaan talvirajoituksissa) :)

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #8 : 29.03.07 - klo: 16.41 »
Mukava vauhti.
[Hong Nor x1crt]

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #9 : 29.03.07 - klo: 21.28 »
20cm autolla ylinopeutta moottoritiellä (mikäli vielä ollaan talvirajoituksissa) :)

OT: Mahtaisi poliisin tutkamies olla ihameissään, kun ei kunnolla näy edes sitä hieman yli 100km/h tutkalukemaksi antamaa autoa ja sitten yht'äkkiä ohi vilahtaa tuollainen 20cm pitkä radio-ohjattava... :wink: Tosin on vaan niin pieni kohde, että aikalailla p*ska (tai ehkä tässä tilanteessa hyväkin) tuuri pitää olla, jos perus-liikennevalvontaa suorittavien poliisien tutka tuollaisen "nappaa", kun täysikokoisten moottoripyörien nopeuksiakaan ei aina saada otettua...

Juu, mukava olisi ottaa osaa. Ei vaan ole ylimääräistä niin paljoa, että saisi 1:18-kokoista sähkikstä ja siihen kunnollisia osia kovia huippunopeuksia ajatellen ostettua
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #10 : 29.03.07 - klo: 23.58 »
Taitaapa olla parhaita autoja C10- tai C12-luokan autot. Ei taideta noiden luokkien autojen nopeuksien jälkeen puhuakaan muista luokista. Tälle löytyy yksinkertainen selitys: mikään muu auto ei oo noin yksinkertainen, ilman turhan monimutkasia ja tehoa syöviä niveliä, "turhia" laakereita, rattaistoja jne. Ilmanvastustakin tuommosessa alustassa on varmasti vähemmän kuin muissa autoissa, korista puhumattakaan.

Suosittelen.  :afro:
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #11 : 30.03.07 - klo: 00.29 »
Minä veikkaisin myös että jos sähköllä halutaan mennä lujaa niin C10 ja vähintään 8 kennoa. Ei moni säädin enempää kestäkään, mutta kyllä tuollakin jo vauhtiin pääsee. Voisin veikata että 140km/h menisi helposti.

Poissa *Artsi*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #12 : 30.03.07 - klo: 03.11 »
Moi!

Mites toi rata polttiksen kulku eiks ne mee jo yli hunttii kisoissa!
-HobbyFactory- -JQ Products- -EA-Import- -Orca- -Ultimate Racing-
-TeamDurango DEX410V4- -Serpent 411 Eryx 2.0- -Alpha Engines- -Bittydesign-

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #13 : 30.03.07 - klo: 07.52 »
Moi!

Mites toi rata polttiksen kulku eiks ne mee jo yli hunttii kisoissa!
Yleensä kulkkee.
                                   mutta nyt puhutaan sähköistä.
« Viimeksi muokattu: 30.03.07 - klo: 07.57 kirjoittanut säästäjä »
[Hong Nor x1crt]

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #14 : 30.03.07 - klo: 12.45 »
Niin eli artsi tarkotti että ei se satkua kulkeva auto ole ihme...niitä jaa "pakasta vedettynä".
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #15 : 30.03.07 - klo: 14.31 »
Tuo projekti pitäis kyllä videoida pala kerallaan, testiajot ja viimeinen mittaus. Mulla olis Laajakuva Digivideokamera (kuten varmaan monella muullakin) ja jonkin verran osaan editoida (kuten varmaan moni muukin) mutta asun tällaisessa pikkukylässä Keski-Suomessa ja aikaa ei meinaa millään saada ees ajelemiseen kun viimeinen 2kk koulua menossa ja rästit pitää tehä että pääsee Information Technology:n paperit hakemaan.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa T-mo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #16 : 30.03.07 - klo: 15.16 »
RC Car Actionin viime vuotisessa maailman nopeimman rc-auton kisassa nitro ja bensavehkeet eivät pärjänneet vaan voitto vietiin Associated Nitro TC3:lla, johon oli asennettu harjaton moottori. Nopeus oli 134,4 mph eli 216 km/h. Siitä vaan kokeilemaan  :grin:

Poissa at

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/aazee/
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #17 : 30.03.07 - klo: 20.40 »
http://fastrc.blogspot.com/2007/02/200-mph-prototype.html

Jaa-a... Tämä kaveri on vissiin tosissaan yrittämässä +200 mp/h vauhtia... Mutta kyllähän me nyt saamme aikaiseksi tuon 150 mp/h kun tosissaan lähdetään yrittämään.  :wink:

Pitääkös auton ajaa ennätys "suoralla" tiellä vai kelpaako ison ympyrän ajo?

Poissa Ilmari_S

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #18 : 30.03.07 - klo: 20.51 »
Huehue

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #19 : 31.03.07 - klo: 10.08 »
Ja kuten at:n viestistä näimme, tämä "ennätysauton" rakenne muistuttaa hyvin paljon C10/C12-autoja. Näyttää tuolla sivulla olevan videokin 111mph liikkuvasta RC10L:stä, joka on siis Asson näkemys C10-luokan autosta. Ja kaavahan on selvä: lipot, riittävän suuria virtoja kestävä säädin, mahdollisimman tehokas langaton sekä pitkät välit.

(Ps. täällä ois yks RC10L ehkä myytävänä :shocked:)
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #20 : 31.03.07 - klo: 21.29 »
Ja kuten at:n viestistä näimme, tämä "ennätysauton" rakenne muistuttaa hyvin paljon C10/C12-autoja. Näyttää tuolla sivulla olevan videokin 111mph liikkuvasta RC10L:stä, joka on siis Asson näkemys C10-luokan autosta. Ja kaavahan on selvä: lipot, riittävän suuria virtoja kestävä säädin, mahdollisimman tehokas langaton sekä pitkät välit.

(Ps. täällä ois yks RC10L ehkä myytävänä :shocked:)

Langaton joo kätevä, letkuohjattavalla loppuu piuha hyvin nopeesti kesken.....  :mrgreen:

Ilmeisesti harjatonta hait takaa????

Eikä tohon sataseen paljon harjattomia tarvita, 10L kulki keposeen sen jollain virimotilla ja kahdeksalla kennolla jo 90-luvulla (mitattiin ajamalla oikeasta autosta assoa....) .... Tosin noparit tuppas sauhuamaan aika usein  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #21 : 31.03.07 - klo: 21.57 »
blaablaa... mahdollisimman tehokas langaton blaablaa...

Langaton joo kätevä, letkuohjattavalla loppuu piuha hyvin nopeesti kesken.....  :mrgreen:

Ilmeisesti harjatonta hait takaa????

Eikä tohon sataseen paljon harjattomia tarvita, 10L kulki keposeen sen jollain virimotilla ja kahdeksalla kennolla jo 90-luvulla (mitattiin ajamalla oikeasta autosta assoa....) .... Tosin noparit tuppas sauhuamaan aika usein  :mrgreen:
Kyllä, harjaton oli mielessä, kokeillaanko seuraavaksi ankkuritonta tahi kannutonta? :shocked:
Jep, 6- tai 7-lankasta myllyä vaan ja 8-10 kennoa ja tuota yhistelmää kestävä säädin----> mennään helkutin kovaa. Sopivilla väleillä ja laadukkailla osilla lie huippunopeus noilla jo lähellä 150km/t? Mutta harjattomalla ja lipoilla päästäs vielä kovempaa :grin:


 :police:: "Ajokortti ja rekisteriote, sitä tuli ajettua hiukan kovaa... Eikun... Hetkinen?"
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #22 : 01.04.07 - klo: 15.30 »
Kokeilin virittää venomin nopeusmittaria pikkuassoon, ja kokeilin ilmassa minkälaisia lukemia tulee, 53km/h näytti mittari, mikä tuntuu melko pienelle nopeudelle 3S lipolla ja 5400kv mamballa, no load rpm on kuitenkin tällä setillä lähes 70 000. Jos tää paikkaansa pitää, ni voi tosiaan olla helpompi toteuttaa jollain muulla kuin pikkuassolla  :roll:

Edit: olikin akku tyhjä, mutta sen verran potkua, että luulin sen olevan täys. Nyt latautuu, ja kohta kokeilemaan uusiksi.

Jerry jos kiinnostaa, niin voidaan joku kerta matinkylässä mitata mimmoiseen vauhtiin sillä sinun 8000kv moottorilla pääsee.

Edit2: no, ei nytkään tullut kuin vajaa 60km/h mittariin.
« Viimeksi muokattu: 01.04.07 - klo: 17.05 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #23 : 06.04.07 - klo: 23.34 »
Jei,

Nyt alkoi kutkuttamaan tuo Superin rakentelu... Jos voimansiirron saisi kestämään, niin joku .21 pata tuohon kiinni ja sopivan pitkät välit niin 120-150km/h ei pitäis olla ongelma, kun nytkin menee .12 Novarossilla ~90km/h (2-vaihteinen loota) Vaihdelaatikon joutuu .21 moottorille ottamaan pois, ettei puhko vielä koriaankin mennessään kun lähtee osat tangentin suuntaan.

Eikä sen voimansiirron tarvitsisi kestää yhtään sen enempää kuin nytkään, jos yhteen ajoon panostais, ja ottais hitaan kiihdytyksen.

 - Hount

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #24 : 06.04.07 - klo: 23.54 »
Mulla oli varmasti SUOMEN NOPEIN SÄHKÖKROSSARI aikoinaan.. laitettiin asson RC10 alkuun 7 kennoa ja pisin välitys mitä löyty.. henkilöauton kartturin puolelle radio kädessä ja kokeilemaan. Ensimmäinen yritys päättyin takarenkaan räjähtämiseen 70+ vauhdista ja melkeen jäi asson 1:1 alle kun ei meinannu toijota pysähtyä samaan tahtiin..

Uusi yritys uusilla renkailla ja tällä kertaa 9 kennoa ja vieläkin isompi välitys minkä autoon vain sai.. silti auto ampui lähes puolikaasulla täyteen vauhtiin ja toijota ei meinannut pysyä perässä vaikka kuskina oli kunnon kahvaaja esa..

Assossa ei ollut minkään sortin tuntumaa vaikka ohjausliikettä oli vähennetty noin 20% paikkeille normaalista auto haki renkaat paisuneina puolelta toiselle ja melkein karkasin kaiteeseen joka oli tien varressa, mutta toijotan mittarin mukaan mentiin 120kmh pintaan.. ja jotta ei olisi ollut alamäestä apua otettiin sama pätkä toiseen suuntaan muttei vauhti hyytynyt. 9 (sen aikaista)-kennoa ja reedyn iso kollektorinen kone olisivat menneet vielä kovempaa isommalla välityksellä ja ehk pienellä auton säädöllä ja siiven pienentämisellä.. eipä ole tullut kokeiltua uusiksi.. eikä yleisellä tiellä kannatakkaan jossei halua virallista lukemaa  :police:

Poissa geswas

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #25 : 12.04.07 - klo: 15.20 »
Menee kyllä off topic tänne sähkis puolelle, mutta tuli tossa viime kesänä laitettua vanhaan
pureten mantis 2wd polttikseen giga crusherin .26 kone ja 19 hampainen kytkin kello. (orkkis kone .12 ja kykin 14T) ja aika vauhtia meni. Takaveto ei vaan enää oikeen ajanu asiaa kun tuppas alkaa sutimaan kun yritti kiihdyttää. Muutaman kerran kuitenki sain melkein täydet haipakat ja kyllä se varmaan siellä satkun päällä hyvän matkaa alko olla. Renkaan halkaisija, koneen kierrokset ja välitykset kun laskeskelin huiput teoriassa ois ollu jotain 130-140kmh. En sitte tiijä. Nyttemmin ostin pureten alpha 3:sen ja ymppäsin ton saman moottori/kytkin paketin siihen ja sen verran näyttäs lepattavan ettei kyllä gigalla kaksin .26 moottoreinkaan oo mitään jakoja samoihin lähtöihin!  :grin: Nyt kun tota voimaa kärsii hyödyntää kun on tuo neliveto alusta, niin ei heti pyörähtä ympäri kun hipasee kaasuun.  :wink:
-Pate-

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #26 : 12.04.07 - klo: 21.35 »
Jos tuntuu että pikkuautossa loppuu ajo-ominaisuudet kesken, niin minä voin lainata harjatonta/säädintä/Lipoja halukkaalle, kokeneelle tosiyrittäjälle sopivaan autoon. Kone on siis 540 kokoluokkaa, voidaan lipollani pyörittää max. 77 000 rpm, tehoa pukkaa silloin n. 1,4kW. Kokemuksesta tiedän, että pukkaa "10" kokoisen auton helposti toiselle sadalle vähemmälläkin teholla, mutta ajamiseen tarvitaan hyvin säädetty auto, hyvä kori, hyvä alusta ja ennenkaikkea hyvä kuljettaja. Tarvittaessa lainaa Asson nelosen myös, jossa voimansiirto on vahvistettu tuolle moottorille.

Mutta, kenellekään poropeukalolle en noita lainaa, joten aloittelijat älkööt vaivautuko :grin: Kokeneen kuskin kanssakin uskon menettäväni ainakin osan tuosta setistä nopeusyrityksen päätyttyä valtaviin voltteihin, mutta hyvän kuskin yrittämänä sen voin sietää.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #27 : 12.04.07 - klo: 22.01 »
Mikset itse kokeile? :wink:
| Academy | Axial |

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #28 : 12.04.07 - klo: 22.09 »
Samasta syystä miksen lainaa muillekaan poropeukaloille :azn:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: SUOMEN NOPEIN AUTO OLIS HAKUSESSA
« Vastaus #29 : 30.04.07 - klo: 11.16 »
Dodii, nostetaanmpa tätä topiccia ylös..

Tulipas testattua seuraavasti:
B4 Stealth (täysin vakio kokoonpano)
Mamba Max 5700 (vakioasetukset)
2s 5000mAh 25C lipo
20 pinjoni, 81 spurri -> 65km/h
24 pinjoni, 81 spurri -> 70km/h

Eli ei järin lujaa  :angry:

Nyt olisi valmiina tuossa lattialla samainen setuppi seuraavilla muutoksilla:
4s 5000mAh 25C lipo (joista "vain" kolme kytkettynä)
28 pinjoni, 78 spurri
takarenkaat suuremmalla läpimitalla
takaspoileri poistettu

Näillä pitäisi sitten jo liikkua :) Sitten kun vaan uskaltaisi jossain kokeilla, ja mitata 1:1 autolla nopeuden.. Pakista löytyisi vielä 34t pinjoni :)

Löytyyköhän mitä harjattomia koneita joista irtoaisi vielä enemmän mehua? Mielellään saisi toimia tuon Mamban säätimen kanssa.. Hyllystä löytyisi myös X11 5,5, tosin taitaa olla aika voimaton tuohon Mambaan verrattuna..?

Löytyykö ideoita mistä löytäisi sopivia renkaita tälläiseen leikkiin? Olisiko turistin renkaat hyvä ratkaisu, olettaisin että sitä kapeammat sen parempi kestävyys.