Kirjoittaja Aihe: Harjaton systeemi E-maxxiin?  (Luettu 1845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peejpee

  • Tulokas
    • Profiili
Harjaton systeemi E-maxxiin?
« : 01.04.07 - klo: 14.28 »
E-maxxiin pitäisi pikaisesti saada tilattua edullinen harjaton moottorisysteemi.
Tiedän että muutaman tunnin näitä viestiketjuja kahlaamalla saattaisin ehkä saada vastauksen, mutta uskaltanen nyt kuitenkin laittaa kysymyksen, jos jollain olisi heittää suoraan vastaus yksinkertaiseen kysymykseen :wink:
Mikä ja mistä kannattaa tällä hetkellä tilata?

Poissa v8440

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Harjaton systeemi E-maxxiin?
« Vastaus #1 : 01.04.07 - klo: 15.47 »
Yksinkertainen Novak HV-Maxx. 4.5 nopeempi kuin 6.5, mutta 6.5 ehkä enemmän vääntöä.
Tai parempi http://www.rc-monster.com/ tuolta.

Noin samanverran kuin menee rahaa koneeseen ja noppariin menee akseleihin rataksiin ja diffein ym... jotta ne kestää yhtään
j-man

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Harjaton systeemi E-maxxiin?
« Vastaus #2 : 01.04.07 - klo: 19.19 »
Ajotapakin merkkaa. Omien kokemusten perusteella e-maxx on niin ahdas auto, että en lähtis laittaa siihen harjattomia ilman mitään gorillakamaa. Ja kuten edellä mainittiin, ei se kauheammin vakiona kestäkkään.

Poissa v8440

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Harjaton systeemi E-maxxiin?
« Vastaus #3 : 01.04.07 - klo: 19.51 »
Ai, ei toi nyt niin ahdas ole, ja jäähän toisen motin paikka vapaaksi harjattomalla.
Itse päädyin myymään maxxin kun harjaton kärpänen puras, ja kevään projektiksi tuli E-revo, kunhan nyt pääsis vauhtiin.
j-man

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Harjaton systeemi E-maxxiin?
« Vastaus #4 : 01.04.07 - klo: 21.02 »
Ensinnäkin vakiona ei mahdu omaani enempää kuin 6 kennoa per puoli. Vastarin akun saa just ja just mahtuu eteen. Oon tottunu twiniin, joka on huomattavasti tilavampi. Noparin saa helposti omaan loossiin ja vastarin saa nipparilla eteen. Akut menee kätevästi sivuille ( 7kennoa per puoli, saa mahtuu enemmän pienellä virityksellä ).

Ehkä se e-maxx on parempi sitten lipoilla, kun ei koko aikaa tarvi vaihtaa akkuja, mutta nimheilla se on kyllä vaihtamista aika tiuhaan tahtiin. Silloin on turhamaista sovitella kamoja siististi 10 - 15 minuutin takia.


Poissa peejpee

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Harjaton systeemi E-maxxiin?
« Vastaus #5 : 02.04.07 - klo: 08.21 »
Ajotapakin merkkaa. Omien kokemusten perusteella e-maxx on niin ahdas auto, että en lähtis laittaa siihen harjattomia ilman mitään gorillakamaa. Ja kuten edellä mainittiin, ei se kauheammin vakiona kestäkkään.

Harjattomaan siirtymisen idea oli pelkästään ajoaikojen pidentäminen. Ajotapa on hidasta möyrimistä vaikeassa maastossa ja pojalle ajamisen alkeiden opettamista. Ajattelin uusia osia vahvemmiksi sitä mukaan jos/kun niitä särkyy...

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: Harjaton systeemi E-maxxiin?
« Vastaus #6 : 02.04.07 - klo: 12.40 »
Selvä homma. Jos möyrimistä haluat pelkästään, niin mamba max ja hyperion mosaks (en nyt muista motin tarkkoja specceja ja nimee) . Tolla setillä 1 3600mah nimh kestää about 30min. Tosin se on sit pelkkää crawlingtyylistä ajoa noilla vehkeillä.

Ajoajan piteneminen on niin monesta asiasta kiinni. Siihen vaikuttaa mm. akut, moottori ja ajotyyli.