Kirjoittaja Aihe: Entä jos haluan tehdä autoni itse?  (Luettu 2076 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa King-MushRoom

  • Tulokas
    • Profiili
Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« : 02.04.07 - klo: 21.04 »
Hei, olen uusi täällä ja olen ihan vastikään kiinnostunut näistä Rc-autoista.
Tarvitsen luultavasti rutkasti opastusta näiden hilavitkuttimien kanssa, mutta asiasta kukkaruukkuun.

Eli, olen vähän katsellut näiden Touring-autojen hintoja, jotka ovat huippukalliita. :lipsrsealed:
Joten.. Mietiskelin, että voisinko esimerkiksi säästää rahaa niin, että ostaisin kaikki komponentit/osat ym. erikseen ja selviäisin vähemmällä rahastuksella, mutta 'tekemistä' tulisi enemmän? Ja jos näin, niin mitä kaikkea tarvitsen?

-KingSieni

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« Vastaus #1 : 02.04.07 - klo: 21.42 »
No sanotaanko näin, että tyhjältä pöydältä on niin vaikea aloittaa, että melkolailla turha edes yrittää, vaikka hyvät koneistusmahdollisuudet(sorvia, cnc-jyrsintä jne.) olisikin. Asia on sitten vallan toisin, jos omistat jo jonkin auton ja sitä sitten parantelet uusilla, itse suunnitelluilla sekä koneistetuilla osilla. Sekin silti vaatii sekä taitoa että usein erilaisia koneita, joita erittäin harvalla kotona on.

Jos taas ostat auton "osina", maksat ehkä arviolta noin tuplahinnan. Eli käytännössä ainoa järkevä mahdollisuus on ostaa touring-auto uutena tai käytettynä, käytettynä usein saa vielä nipun varaosia, koreja jne. kaupan päällisiksi. Auton lisäksi tarvit vielä paketin sisällöstä riippuen laturin, akkuja, renkaita, radiot, nopeudensäätimen sekä moottorin.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa King-MushRoom

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« Vastaus #2 : 02.04.07 - klo: 22.09 »
Suur kiitokset Mazza.
Alan kai katsomaan jotain käytettyä.  :smiley:

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« Vastaus #3 : 03.04.07 - klo: 10.45 »
Kannattaa käydä katsomassa sekä tämän foorumin että www.rc-harrastus.comin myyntipalstat, nytkin näyttää hyviä turisteja olevan kohtalaisen halvalla, ajovalmiina paketteina vieläpä.
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Shogunmarui

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« Vastaus #4 : 06.04.07 - klo: 12.56 »
Ja huuto.net  :wink:
~ TC4 ~ Hacker C40 12T,3500kv ~ MaxAmps LiPo ~ 6s, 22,2v ~ Kontronic Jazz 40 ~
Jato 3.3 ~ T.T UNO and others...

Poissa cen-mies

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« Vastaus #5 : 01.05.07 - klo: 22.24 »
Mää ostin auton huutonetistä viime kesänä. Eikä ole lähteny käymään (polttis) joten en itse ostais huuto.netistä...
//YAMAHA DRUMS//

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Entä jos haluan tehdä autoni itse?
« Vastaus #6 : 01.05.07 - klo: 23.29 »
Hah mikä yleistys :grin: Huuto.nettihän ei ole yritys joka myy tavaraa, vaan lähes jokaista tuotetta myy eri myyjä. Sanomalla huuto.nettiä epäluotettavaksi paikaksi ostaa, meinaa sitä, että kaikki foorumienkin myyntipalstat ovat epäluotettavia. Suuri osa foorumien myynti-ilmoituksista kun löytyy myös huuto.netistä. Ja yhden käyttäjän perusteella et voi tuomita tuhansia käyttäjiä. Toisekseen, voi olla ettet vain osaa (älä vaan sano ettet ole kokeillut vaihtaa hehkutulppaa, ladannut hehkua, säätänyt moottoria jne.. tai tehnyt mitään asian eteen).

Eli huuto.net on ihan hyvä paikka ostaa, kunhan selvität tuotteen historiaa ja pyydät vaikka kuvia, mistä näet missä kunnossa on. Jos myyjä on lähellä, niin käyt vaikka paikan päällä tutustumassa tuotteeseen ensin.

Voisit Cen-mies jo vähän harkita mitä kaikkialle kirjoitat, kun olet joka paikkaan työntämässä sitä cen magnumiasi ja muutenkin kirjottelemassa höpöjä. Eli faktaa tiskiin, eikä "mutua" (joku viesteistäsi oli nimenomaan jotain tyyliin "magnum saattais ehkä olla hyvä auto"). Tämänkin lähes kuukauden vanhan aiheen nostit vain sanoaksesi tuon yhden asian, joka on kaikenlisäksi melkoista liirumlaarumia.
« Viimeksi muokattu: 01.05.07 - klo: 23.35 kirjoittanut Futaba »
| Academy | Axial |