Tässä nyt kun kesä on lähtenyt sateisen mukavasti käyntiin, on silmä alkanut kääntymään patterikasien maailmaa kohti.
Vähän jo tullut asiaa tutkailtua, mutta kun en niistä mitään juuri tiedä, täytyykin taas turvautua foorumin apuun
Kriteerit autolle voisivat olla jotakuinkin seuraavat:
- kittinä myytävä. Kun tykkään kasata auton itse, nuo rtr-versiot tuntuvat hieman tylsiltä...
- riittävä varaosatarjonta suomen kaupoista
- mielellään paketista koottuna kestävä ja kilpailukykyinen peli (paketin ei tarvitse pitää sisällään renkaita tai koria, ne voi hankkia sitten myöhemminkin)
- toivonmukaan sopisi 2 normikokoista 2s hardcase akkua. Tämä ihan sen takia, ettei erikseen tarvitsisi hankkia mitään pötköjä, shortyja tai 4s akkuja, kun kaikki muut autot pelittää samoilla 2s akuilla
- myöskin koko setti mielellään suomalaisesta kaupasta
Siinäpä nyt jotain.
Jos nyt oon oikein katsellut, aika moni patteri8 on ollut jonkinsortin konversio polttoaineversiosta? Toisinsanoen, onko ihan sähkövehkeeksi alusta asti suunniteltua krossia montaa markkinoilla?
Ja sitten tietty sellanen kysymys, että kun jotenkin olen kaikesta huolimatta silmäni iskenyt tuohon reiskan xb9e autoon, niin onko tuollaiset hiilikuituiskaritornit kestävät?
Aika monen muun kohdalla (melkein kaikki muut?) näyttää olevan alumiinia.
Hong noriakin on tullut katseltua, mutta kuten mainittu, sen olisi hyvä olla kitti, että pääsee alusta asti rakentamaan ja opiskelemaan auton rakenteen.
Polttisautoja taitaa enemmän olla kitteinä (?) mutta niihin sitten taas täytyisi hankkia konversiosarjaa ja mielelläänhän sen auton rakentaisi siten, että paketissa itsessään olisi jo kaikki tarvittava (miinus renkaat ja kori jos niitä ei tule), eikä jäisi itselleni turhia osia pyörimään jalkoihin.
Asiasta silti mitään tietämättömänä siis kyselenkin, mitkä olisivat vaihtoehtoni tällä hetkellä näiden kriteerien sisällä, noin suurinpiirtein