Minkälaisia nuo TeamC:n autot on? Eli meneekö ne enemmän "Kiina" vai laatu autojen suuntaan vai riippuuko mallista? Esim. 1:10 EP Short Course "Patron" TR4 RTR, joka olisi kanssa keskustelussa hintaluokassa?
Team C:n RTR autot on "kiina roskaa", kisaamiseen tarkoitetut on laatu pelejä, laadukkaammilla osilla tehtyjä.
RTR autoja voi tietenkin päivittää paremilla osilla, mutta yleensä tulee halvemmaksi ostaa suoraan
parempi versio.
Njoo... Mielipiteitähän tämäkin jakaa. TeamC:n vahvuuksia esim. Corri 2wd mallissa TS2.
Hyvää:
* Hinta
* Varaosien saatavuus Suomesta OK (toki Traxxassilla on 100x enemmän kauppiaita)
* Kasailu (oikeasti tää kannattaa tehdä itse niin on sitten enemmän taitoa ja tajua, kun sitä kuitenkin saa korjailla jne)
* Muovilaatu KEITETTYNÄ on hyvä. Itse kiehautin tukivarsia 25minsaa ja se muuttaa aika paljon miltä tämä tuntuu kädessä (siis ei ajossa vaan nimenomaan kädessä vs. stanu)
Huonoa:
* Muoviosat suoraan boksista
* Määrätyt ratkaisut esim. E-klipsit on mun mielestä aika nihkeä ratkaisu.
Mullon tollanen TS2:nen bashailu käytössä pojan kanssa ja siinä on hajonnut yllättävän vähän osia. Olisikos 3 hubia, 2 tukivartta, molemmat puskurit kerran ja takaa arm mountit. Autolla on ajettu siis radalla, sekä bashattu paljon. Akkujen määrään nähden todella hyvä laite.
Lisäksi ko. "kiinan kipolla" on voitettu kisoja (EN MINÄ vaan muut) ja vastaavasti itse olen tosi iloinen, etten koskaan traxxassiin sortunut. Olen varmasti saanut paljon enemmän mekata, mutta se on osa tätä juttua.
Mun mielipide perustui ihan radalla ajoon ja kilpailu käyttöön. En ole varsinaisesti bashannut Team C:n autoilla,
mutta ei radallakaan aina jaksa keskittyä.
Olen ajanut kilpaa seuraavilla Team C:n autoilla:
TR02 Jekyll, TR04Pro, TC02Evo, TC02C, TS2, TS4TE, T4 V3, T8E V3
Noiden TR mallien kanssa oli eniten ongelmia, toisin sanoen ennemmän hajonneita osia. Noissa muissa paremman muovinlaadun tunsi samantien, kun otti palan käteen ja niissä on todella huomattava ero.
E-clipsit on todella hanurista, mutta niitä ei ole noissa 4WD malleissa oikeastaan muualla kuin iskareiden mäntien
kiinnityksessä (ehkä diffien ulostulot?).
Mulle tässä harrastuksessa tärkeimpiä osia on uuden auton rakentaminen. Sen takia tulee aika usein vaihdettua vehkeitä, että näkee millaisia rakenne ratkaisuja on eri merkkien autoissa käytetty.
Oma mielipide on, RTR autot on huonointie tämän harrastuksen pariin. Tavallaan helppo, mutta kuitenkin kantapään kautta!