Siitö noparista ei sitten tullu toimivaa peliä?
Saanko mie kattoa sitä että saanko siitä toimivan vielä?
Kyllähän siitä toimivan varmaan saisi kun pari kärähtänyttä komponenttia vaihtaisi. Se ei vaan ole kovin helppoa kun siinä on kolme piirilevyä päälleikkäin ja ahtaasti pakattuna. Niiden väliset liitossillat pitäisi ensin irroittaa, jotta pääsisi lämpöä saaneisiin komponentteihin käsiksi. Monta pientä juotosta pitäisi irroittaa ja liittää uudestaan. Sittenkään ei olisi vielä takeita toimivuudesta, joten en tiedä vastaako tarkoitusta, kun on tällainen halppisnopari kyseessä.
Lämpenemisen seurauksena meni pakki, katosivat äänet, ohjelmointi ontuu, pätkii, meno hyytyy 5-10 sekunnin välein.
Kun kaikenkukkuraksi ohjelmointikin sekoilee (parametrit ovat mitä sattuu, eivät aina vaihdu ohjelmoitaessa), kannattaako tuolla viallisella halppiksella riskeerata arvokasta lipo-akkua tai velineonin moottoria. En yhtään ihmettelisi vaikka lipo cut off toimisi miten sattuu ja nopari sekoilisi virranjaossa käräyttäen moottorin..
Banskuliittimet on nyt vaihdettu parempiin ja muutkin liitokset on tsekattu ja kaikki päällisin puolin kunnossa. Noparin sisälle vilkaistaessa näkee selvästi että pari komponenttia on saanut lämpöä yli tarpeen.
Kyllä se seuraava nopari jonka tuohon pirssiin pistän on joku laadukkaampi malli.
Muokkaus: Nopeudensäädin katkaisee menon sen 5-10 sekunnin jälkeen. Servo toimii, mutta auto ei kulje. Hetken kuluttua se lähtee pätkien liikkeelle kunnes muutaman sekunnin kuluttua hyytyy, jopa minuutiksi. Aivan kuin nopari heittaisi lämpösuojat päälle. Voi olla että se pääsee jostain sisältä kuumumaan tavallista enemmän, ehkä vaurioituneen komponentin myötä(karkea arvaus) tai "TEMP Cut" raja on siirtynyt sinne 30 asteen tietämille