Kirjoittaja Aihe: Moottoriongelmia... auttakaa!!!  (Luettu 5453 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« : 27.08.07 - klo: 20.25 »
Omistan Kyoshon Inferno TR15-polttistruggyn ja se toimi jopa abauttia 4-5 kk ennenkuin siihen tuli joku vika ja tässäpä muutama juttu siitä onkelmasta:

1. Moottori ei pysy käynnissä muuten kuin huippu- ja keskikierroksilla ja sielläkin ne menee ylös alas vaikka kaasu olis samassa paikassa koko ajan.
2. Neulat(siis pää- ja tyhjäkäyntineulat) ovat niin rikkaalla, että ei paljoo tarvii heilauttaa että ne tippuu(ovat kuitenkin tiiviisti kiinni), eikä se vieläkään pysy käynnissä muuten kuin ryypyttämällä
3. Mistään ei vuoda polttoainetta paitsi pillin päästä(siis siitä päästä mistä sitä ja pakokaasuja pitäskin tulla) tulee ihan mielettömiä määriä sitä( no ehkä :tongue:).
4. Mootorin sisällä ei varsinaisesti näy mitään jälkiä, joita siellä ei pitäs näkyä PAITSI se pusla tai sylinterin rengas tai mikä nyt onkaan nimeltään siinä männän ja lohkon välissä ei mene paikalleen lohkoon yhtä liukkaasti kuin ennen vaikka olen pistänyt polttoainetta päälle liukastamaan(en ole varma)

Siihen on vaihdettu tulppa ainakin 5 kertaa ja käytän O.S.:n 8 ja A3-tulppia, joiden pitäisi olla kuumia tulppia, tankki kahteen kertaan, lohko ihan turhaan kun liikkeen myyjä ei tiennyt että siellä on yks lovi jo valmiina(luultiin että kampiakseli söi sitä) ja nyt viimosena kytkin.
Vähän aikasemmin tänä kesänä se toimi mutta tosi rikkaalla ja tyhjäkäynti oli tosi korkeilla kierroksilla joka nyt vei sen kytkimenkin.

Huomenna vien koko roskan liikkeen myyjälle korjattavaksi ja ken ties se sitten vaikka alkaisikin toimimaan! :grin: :shocked: :roll: Arvostaisin todella teidän hyviä neuvojanne.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #1 : 27.08.07 - klo: 20.51 »
Voipihan tuohon olla useampikin syy, mutta arvaillaan nyt vähäsen (joku muu osaisi varmasti paremmin auttaa, mutta koska aikaa on vähän, niin yritetään).

Yhden selvän ongelmanaiheuttajan kerroitkin jo itse. Moottori on siis aivan älyttömän rikkaalla, eikä se todellakaan paranna moottorin käyntiä. Miksi se on rikkaalla, lienee siksi että arvelet sen auttavan tuohon käyntiongelmaan koska saat sen ryypyttämällä pysymään käynnissä. Eiköhän ongelman perimmäinen syy on se surkeasti Kyoshon toteuttama ryyppy. Siihen ei uuden tankin ostamisen jälkeen kannata koskea pitkällä tikullakaan, koska alkaa vuotamaan hyvin nopeasti -> pillistä tuleva paine karkaa eikä polttoainetta virtaa halutusti (tasaisesti) kaasuttimelle. Tätä varmaan koetat korjata ryypyttämällä.

1. Varmaan näin käy koska kone on rikkaalla. Kierrokset seilaa koska seoksetkin seilaa (ryyppyttäminen, mahdollinen tankin vuoto)

2. Ks. yllä oleva arvaus.

3. Yleensä näissä ongelmissa polttoaine ei vuoda ulos, vaan ilma joko tankista ulos, tai moottorin osalta sisään. Pillin päästä tulee noin yleisestikin näissä 2T-moottoreissa hieman öljyä/palamatonta metanolia.

4. Ei aiheuta toimenpiteitä.
Lohkosta. Miksei myyjä korjannut virhettään, eli siis palauttanut lohkon hintaa jos hän kerran itse teki väärän ostosuosituksen?
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #2 : 29.08.07 - klo: 15.36 »
Voi se tietenkin olla että JOISSAIN Kyoshon tankeissa on huono ryyppy, mutta en usko että se siitä päästä olisi vialla, koska moottori kuluttaa selvästi enemmän polttoainetta mutta vieläkin käy TYHJÄKÄYNNILLÄ käynnissä vain ryypyttämällä, joka on havaittavissa siitä että pillistä tulee selvästi enemmän polttoainetta kuin normaalisti. Tankki ei vuoda ainakaan polttoainetta kun auton käänntää ylösalaisin. Mutta semmonen juttu on että letkussa, joka menee tankista kaasariin, on aina ilmakupla, joka ei lähe pois.
Sen lohkon kanssa kävi semmonen juttu että huomasin sen loven uudessa lohkossa vasta muutama viikko oston jälkeen ja olin muutenkin melkein tuhonnut sen vanhan lohkon, mutta ei se ollukkaan kuin jotain 45e ja risat. Olin itse luullut että lovi siihen vanhaan lohkoon oli tullut kulumalla ja kun näytin sitä myyjälle, sanoi vaan että "joo joo, niin siinä varmaan on käynyt". Lohkon tulossa kesti vielä noin puoli vuotta että jes jes...

Mitä muuten tarkotat tolla että "...ongelmissa polttoaine ei vuoda ulos, vaan ilma joko tankista ulos, tai moottorin osalta sisään..."?
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #3 : 29.08.07 - klo: 17.34 »
Notta sitä, että jos moottorissa (alakerrassa) on vuoto, niin yleisesti ottaen siitä ei vuoda polttoainetta ulos vaan ilmaa sisään moottoriin -> ilmavuoto.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa Elvisrc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #4 : 29.08.07 - klo: 18.57 »
Ei mulla mikään moottoriongelma ole mutta onko vega 6 tulppa kuumempi mitä vega 9? Mistäköhän näkis noi tulppien lämpö arvot´?

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #5 : 29.08.07 - klo: 19.22 »
Vega no 6 Med-for Nitro Fuel from 3,5 to 6,5 cc
Vega no 9 Cold-for Nitro Fuel from 10 to 15 cc
Tämä on teksti tulppakotelon takana.
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa pommiaama

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #6 : 30.08.07 - klo: 16.08 »
Tämä saattaa olla ihan tyhmää, mutta onko ilmansuodatin aivan tukossa? Jos kone ei saa tarpeeksi happea ovat oireet juuri kuvailemasi kaltaisia.

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #7 : 30.08.07 - klo: 18.14 »
En usko, kun se on juuri pesty ja öljytty MUTTA teidätkö kuika paljon öljyä niihin pitäis pistää? Olen aika paljon sitä sinne tunkenut mutta toivottavasti se ei tuki ilmankulkua.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #8 : 30.08.07 - klo: 18.36 »
Ymmärsin. Täytyy muuten tunnustaa olit oikeassa sen tankin suhteen. Soitin tänään sille myyjälle jonka hommaksi tuli etsiä siitä vika ja korjata se ja ensimmäinen vika oli tankin ryypyssä joka ei taaskaan antanut polttoainetta jonkun roskan tai vastaavan takia. Myyjä suositteli että pitäs alkaa tankkauksessa käyttämään pumppua jossa oli suodatin ettei ainakaan sitä kautta tankki tukkeutuisi roskista. Olisko siinä teidän mielestä järkeä?? :undecided: :huh:

Vielä sen kanssa oli semmonen ongelma että se käy reilusti rikkaammalla kun normaalisti.
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Poissa Catiska

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.lynxracing.net
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #9 : 30.08.07 - klo: 19.29 »
No, se on helpompi hoitaa säätämällä kuntoon.
Suosittelen, ettet jatkossa käytä sitä ryyppyä (se alkaa vuotamaan kuitenkin jossain vaiheessa ja uusi tankki on Kyoshoon kallis), vaan ryypytät "sormella" tai kuten jotkut, puhaltamalla tankin paineletkuun. Mutta, jos puhallat siihen letkuun, ole ERITTÄIN varovainen, ettei lopetettuasi puhaltamisen tankin paine lykää suuhusi metanolia. Eli, jos teet niin, niin lytistä letku ennenkuin lopetat puhaltamisen. Mutta, mieluummin ryypytä tukkimalla sormella pakoputken poistoaukko ja starttaat samalla. Näin moottorin pumppaama ilma painaa polttoaineen kaasuttimelle. Kun polttoaine tulee kaasuttimen neulalle, lopeta ryypyttäminen ja käynnistä auto normaalisti. Tätä tapaa suosittelen todella turvallisuuden vuoksi.
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Poissa chimairarocks

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #10 : 31.08.07 - klo: 15.28 »
Erittäin hyvä neuvo, kiitti paljon! :grin:
There is just a fine line between hobby and mental illness.  -Savage X 4.6

Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #11 : 23.07.09 - klo: 16.54 »
Minulla on samantapaisia ongelmia Stadium Forceni GXR-15 moottorin kanssa kuin chimairarocks:illa oli aikanaan. Moottori ei tosiaan pysy käynnissä kuin huippu- ja keskikierroksilla. Neulat voi sentään pitää melko järkevässä asennossa, eli miltei irti niitä ei tarvitse ruuvata. Varjopuolena on tosin se, että moottori kuumenee kohtuuttomasti, jos neulaa ei väännä niin auki, että auto ei kulje mihinkään. Viimeksi ollessani crossiradalla ajamassa sain autoni melko ajokelpoiseksi säätämällä tyhjäkäynnin todella korkeille kierroksille ja samalla hieman jarrua päälle, ettei auto liiku eteenpäin kuin kaasutettaessa. Siltikään moottori ei käynyt yleensä kuin viisi minuuttia kerrallaan. Oli lämmin päivä ja mittasin moottorin lämpötilaksi korkeimmillaan 210 °C. Ei kuulosta kovin terveeltä?

Ehdin jo purkaa moottorin katsoakseni, mikä siellä on oikein vialla. Mäntä, sylinteri sekä sylinterikannen alapuoli olivat osittain värjäytyneet kellanruskeiksi ja moottorin lohkon sekä sylinteriputken välissä oli nokea. Mitään ei kuitenkaan ollut varsinaisesti rikki, joten päättelin mäntä-sylinterisovitteen kuluneen liian löysäksi ja päätin kiristää sen kotikonstein: mäntä alasimen päälle ja kopautetaan siihen vasaralla, jolloin se laajenee leveyssuunnassa ja sovite on taas kireä. Moottori kävi korjaukseni jälkeen kuten ennenkin, eli matalin luotettava tyhjäkäynti oli edelleen kierroslukualueella, jossa kytkin vetää.

En usko, että minun tapauksessani polttoainesäiliössä olisi vikaa. Kokeilin käyttää toista säiliötä, eikä käynti parantunut ollenkaan. Pakotiiviste vuotaa öljyä, mutta haitta on lähinnä kosmeettinen. Pilli "vuotaa" pakoaukosta paljon pahemmin, ja tiedän kokemuksesta, että esimerkiksi lennokkimoottorit toimivat ihan hyvin ilman mitään pakotiivisteitä, vaikka milloin missäkin asennossa lennettäessä polttoaineen saanti on usein vaikeampaa kuin vaakatasossa kulkevassa autossa. Osaisiko kukaan neuvoa, miten saan tämän vekottimen käymään luotettavasti yhtä hidasta tyhjäkäyntiä kuin ennenkin, vai annanko mokoman romun varaosiksi ja ostan uuden moottorin?
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #12 : 24.07.09 - klo: 21.08 »
Onko täällä ketään, joka osaisi neuvoa? Olen mielestäni sentään kuvaillut ongelman aika seikkaperäisesti. Täytyykö laittaa sama viesti tuonne Kyosho Stadium force motorin säätö -säikeeseen http://rc10.fi/index.php?topic=38173.0, jos se olisi otsikkona kuvaavampi?
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #13 : 24.07.09 - klo: 22.22 »
No onko siinä puristuksia vielä?
Tuo että ajat jarru päällä lisää rasitusta ja lisää koneen lämpöjä, 210celsiuksessahan ne on olleetkin mikä ei varmasti hyvää tee, tuo on kyllä sellainen lämpö että ehkä pelkkä jarrun laahaaminen tuohon ei välttämättä ole ollut syynä vaan väärät säädöt. Ja tuo että kone sammuu lyhyen ajon jälkeen kielisi myös väljyydestä...ja väljää konetta on vaikea säätää.
Tuossa lämmössä on varmasti myös muut kuin pyttysatsi kovilla, esim. veivin lenkki voi kulua väljäksi nopeasti.(laakereiden kunto..?)
Eiköhän se ole väljä.. tai/ja säädöt poskellaan...
Eipä tuostakaan varmaan mitään apua ollut, on niin vaikea ilman näkemistä sanoa..
Ei varmaan kovin huono idea ostaa uutta muun merkkistä konetta.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #14 : 24.07.09 - klo: 23.12 »
Kokeilin pyörittää moottoria ja ainakin kylmänä siinä tuntuu selvästi olevan puristuksia. Tiedän kyllä, että moottorin huudattaminen jarru päällä rasittaa sitä, mutta tyhjäkäyntikierroksia laskettaessa moottori tuppaa sammumaan, ja pitäähän autoa olla mahdollista pitää vähän aikaa paikoillaankin moottori käynnissä.

Minusta moottori on nyt niin hyvin säädetty kuin tuon edes voi säätää. Pääneulaa ei kannata juuri avata, sillä silloin huippunopeus putoaa liikaa. Tyhjäkäyntiseostakaan ei voi rikastaa, sillä se heikentää kaasunvastetta merkittävästi. Moottorista tuntuu lisäksi olevan alakierrosten vääntö pudonnut olemattomiin, sillä jos nostan auton "tyhjäkäynnillä" ilmaan jarrun ollessa pois päältä, moottori alkaa huutaa miltei täysillä kierroksilla, kun vierintävastusta ei enää ole. Lisäksi pysähdyttyäni kerran jyrkkään ylämäkeen autoni ei jaksanut nousta ylös edes täydellä kaasulla. Tasaisella se kyllä kulki riittävän kovaa. Jos ei kenelläkään muulla ole antaa vinkkejä tämän romun suhteen, niin alan varmaan kohta katsella uutta moottoria...
« Viimeksi muokattu: 24.07.09 - klo: 23.19 kirjoittanut Antti(rakentelija) »
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Poissa Hount

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #15 : 26.07.09 - klo: 02.14 »
*clip*
Siltikään moottori ei käynyt yleensä kuin viisi minuuttia kerrallaan. Oli lämmin päivä ja mittasin moottorin lämpötilaksi korkeimmillaan 210 °C. Ei kuulosta kovin terveeltä?
*clip*
Mitään ei kuitenkaan ollut varsinaisesti rikki, joten päättelin mäntä-sylinterisovitteen kuluneen liian löysäksi ja päätin kiristää sen kotikonstein: mäntä alasimen päälle ja kopautetaan siihen vasaralla, jolloin se laajenee leveyssuunnassa ja sovite on taas kireä.

Eeh?! Tuota, toivottavasti sinulla on halpoja moottoreita joilla harjoittelet?
Ensinnäkin 210 °C on AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN PALJON LIIKAA mille tahansa koneelle. Tuosta voisi jo melkein sanoa että kone on entinen.

Ja toiseksi se että lähdet alasimella hakkaamaan mäntää leveämmäksi varmistaa että tuo on entinen kone. (Ainut kotikonstein tehtävä koneen puristusten palautus on sylinteriputken puristaminen kasaan ja siinäkin on tiedettävä mitä tekee. Suurimmassa osassa tapauksista sylinteriputki puristuu liikaa tai epätasaisesti ja kone on entinen)

Suosittelisin hankkimaan uuden koneen ja luovuttamaan tuon rikki hakatun ja poltetun koneen suhteen. Uuden koneen kanssa kannattaa aloittaa jonkun koneeneen harrastajan kanssa jolloin koneen säädöt tulevat varmasti kohdilleen niin jää nuo männän hakkaamisetkin pois.

 - Hount

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #16 : 26.07.09 - klo: 17.31 »
Aluksi ajattelin että voisin kertoa seikan jos toisenkin jolla asia saattaisi korjaantua, mutta mitä pidemmälle tätä ketkua luin, niin sitä enemmän tulin tulokseen että kyseinen kone on menetetty tapaus. Hanki siis uusi kone jossa on kaikki tarvittavat säätöruuvit (tyhjäkäynti, alaneula, yläneula) ja muista että sen ei pitäisi olla Kyoshon tuote. Voit tarvita jotkut sovitepukit että sen saa menemään runkoosi.

Tällä säästyt paljolta.

Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #17 : 26.07.09 - klo: 17.41 »
Eeh?! Tuota, toivottavasti sinulla on halpoja moottoreita joilla harjoittelet?
Ensinnäkin 210 °C on AIVAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN PALJON LIIKAA mille tahansa koneelle. Tuosta voisi jo melkein sanoa että kone on entinen.
En minä millään kovin arvokkailla moottoreilla viitsi ajellakaan. Olen muutenkin aika kyyninen ja ajattelen, että huippumoottoreissa joutuu maksamaan enemmän pelkästä nimestä. Vaikka tuo GXR-15 moottori on aina tykännyt käydä melko kuumana, niin ei alkuaikoina kannen lämpötila ole varmasti kertaakaan noussut lähellekään kahtasataa astetta. Silloin moottori sentään kävi vakaata tyhjäkäyntiä ja se sammui harvoin muun kuin polttoaineen loppumisen takia. Tuo moottori oli lisäksi siitä erikoinen, että se käynnistyi ja kävi yhtä hyvin talvella kuin kesällä.

Ja toiseksi se että lähdet alasimella hakkaamaan mäntää leveämmäksi varmistaa että tuo on entinen kone. (Ainut kotikonstein tehtävä koneen puristusten palautus on sylinteriputken puristaminen kasaan ja siinäkin on tiedettävä mitä tekee. Suurimmassa osassa tapauksista sylinteriputki puristuu liikaa tai epätasaisesti ja kone on entinen)
No ei tuo moottori männän litistämisestä rikki mennyt. Ei tosin parantunutkaan. Sylinteriputken kasaan puristaminen on todella vaikeaa kotikonstein verrattuna männän levittämiseen, koska sylinteriä täytyy puristaa tasaisesti joka puolelta. Mäntää ei tietenkään pidä takoa kuin jotain puukkoja valmistettaessa, vaan pieni kopautus riittää. Näin varmistetaan, ettei mäntä levene liikaa. Ainoa asia, joka voi mennä pieleen, on se, ettei mäntä leviä tasaisesti. Minulle on ehkä käynyt näin, jolloin sylinteri voi tuntua kireältä, mutta jostain kohtaa sovite vuotaa. Jos vaihtoehtoina on ostaa heti uusi mäntä ja sylinteri tai sitten kokeilla korjata vanhat osat, niin helpompi vaihtoehto ei missään tapauksessa ole halvempi ja joskus se saattaa olla jopa kalliimpi (ei kuitenkaan tällä kertaa). En tietenkään aio ostaa uusia osia korjatakseni moottorini, koska vikaa saattaa olla muuallakin kuin männässä ja sylinterissä.

Suosittelisin hankkimaan uuden koneen ja luovuttamaan tuon rikki hakatun ja poltetun koneen suhteen. Uuden koneen kanssa kannattaa aloittaa jonkun koneeneen harrastajan kanssa jolloin koneen säädöt tulevat varmasti kohdilleen niin jää nuo männän hakkaamisetkin pois.
Täytyy nyt vielä todeta, että olen puuhaillut erilaisten polttomoottorien parissa vuodesta 2004 lähtien ja monet kaverinikin ovat minulta kysyneet apua, joten eiköhän tässä pärjätä ilmankin "kokeneita" harrastajia. :roll: Moottorin säädöt ovat olleet kohdallaan moneen kertaan, mutta se nyt vain näyttää olevan niin loppuun ajettu, etteivät lämmöt pysy kurissa, vaikka seos on selvästi rikkaalla. En halua väheksyä neuvojasi, vaan alan heti katsella uutta moottoria. Haluan kuitenkin vielä muistuttaa eräästä asiasta, josta on tällä foorumilla puhuttu paljon. Tälläkään kertaa vika ei ole välttämättä käyttäjässä, vaan siinä, että moottorini valmistaja on Kyosho.
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #18 : 05.08.09 - klo: 11.49 »
Olisiko tulpan lämpöarvosta kiinni oma ongelmani. Kait?
Naapurin poitsu pyysi että säädan sen auton moottoria.
Auto on "halpis" Baazooka, jossa Wertex .21 kone.
Auto lähtee käyntiin hyvin ja tuntuu ottavan rundeja ihan mallikkaasti.
Ajaessa tehojakin tuntuu olevan ja lämmöt pysyy nätisti 100-110 välillä.
Ongelma on tyhjäkäynti. Auto käy tyhjäkäyntiä vain kun hehku on kiinni.
Kun hehkun ottaa irti sammuu kone otitis. Olen koittanut säätää tyhjäkäyntia
jne mutta ongelma on ja pysyy. Päähän on jotenkin pinttynyt että ongelma olisi
tulpassa. vai onko? 
En ole löytänyt koneen valmistajan suositus arvoja tulpalle, jos vika on edes tulpassa ja sen arvoissa.

Antakee vinkkejä PLS.
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #19 : 06.08.09 - klo: 09.44 »
Jos heti sammuu kun hehkun irroittaa, niin luultavati tulppa on tiensä päässä. Ei noilla lämpöarvoilla ole niin isosti merkitystä pihapyörittelyssä. Jos ajetaan 25% nitrolla, niin minkä tahansa valmistajan malliston kuuma tulppa on hyvä valinta jos ei ole varmuutta mitä koneeseen suositellaan. Kuuma tulppa helpottaa siinä mielessä, että pannu yleensä käy vaikka seokset olisi vähän rikkaammallakin.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Moottoriongelmia... auttakaa!!!
« Vastaus #20 : 06.08.09 - klo: 10.54 »
No voi morjes sentään.

Kone on olevinaan niin hienosti säädöissä ettei tarvita neuvoja...
Väärin... Ei tarvinnu montaa riviä lukea kun jo huomaa että parikin seikkaa on pielessä.

Ehkä eniten leuan putoamista aiheuttava oli kuitenkin tuo kommentti että huippumoottoreissa joutuu maksamaan nimestä...
Tässä nyt mennään jo niin pahasti metsään että koko homma meni aivan surkuhupaisaksi.

Ajat ainoalla merkillä jossa maksat nimenomaan puhtaasti nimestä.
Monet jopa kireimmän pään huippu koneet maksavat saman verran kuin tuo sinun järkyttävä nuhapumppusi.

Nyt heität sen kuolleen romusi olan yli ja pitkälle...
Ostat kunnon koneen ja ihmettelet miten paljon laadukkaampia lähes jokainen muu kone onkaan.