Kirjoittaja Aihe: Sähkö Hyper 8  (Luettu 10503 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Sähkö Hyper 8
« : 31.08.07 - klo: 23.15 »
Tuli sitten tämmöinen projekti aloitettua!

Eli projektina jo pari vuotta mielessä pyörinyt 1/8 crossi Brushless auto.

Nyt uuden polttiksen tultua "jouti" 6 gallonaa ajettu Hyper 8 antautumaan savuttomaan versioon.

Näin aluksi tulee tuo E-Maxx luovuttamaan harjattoman tekniikkansa tähän crossiin.
Konehan on siis BK Wanderer 20XL06, nopari MGM Compro TMM 16016 ja akkuna MaxAmps 11.1V 8000mAh Lipo.

Tolla kokoonpanolla 5.5kg E-Maxx liikkui jo "tarpeeksi", joten kova on odotus miten crossi lähtee  :grin:

Tässä alkuun muutama kuva.
Axial SCX 10 TR

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #1 : 31.08.07 - klo: 23.37 »
Eiköhän tuon noilla eväillä pitäisi jo eteenpäin liikahtamahan...  :azn:

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #2 : 01.09.07 - klo: 09.43 »
Mitä toi Hyperi painaa ton elektroniikan kanssa?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #3 : 01.09.07 - klo: 15.20 »
ja mitä käytät akkutelineenä?
(mä käytän infernotekeleessä twinforcen akkutelineitä)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #4 : 02.09.07 - klo: 18.00 »
Olis valmis projekti.
Koko päivän on ulkona satanut niin ei päässyt testailemaan, mutta pika testi sisällä osoitti tehoa olevan "tarpeeksi". Piti lopettaa sisä testailu, kun alkoi matot olemaan pitkin seiniä  :grin:

Ainoaksi ongelmaksi saattaa tulla pinjonin kestävyys, koska spurrikin on luonnollisesti metallia. Ainakin kova melu rattaista lähtee.

Toinen kinkkisempi asia on jarrut. Keskidiffiin laitoin 100000 öljyt niin aloitetaan nyt tuosta kokeilu. Myöhemmin tästä asiasta lisää, kun ajokokemusta on.

Pinjonina pienin mitä tuohon pukkiin mahtuu eli 5mm porauksella oleva Mod1 13 piikkinen. Silti renkaista tulee kunnon donitsit.
Pitää joskus kokeilla Gps.n kanssa mitä 20 piikkisellä kulkee  :wink:

Ajokunnossa painoa n. 3.8kg
« Viimeksi muokattu: 02.09.07 - klo: 18.21 kirjoittanut Duster1 »
Axial SCX 10 TR

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #5 : 02.09.07 - klo: 19.14 »
Mitkä akut sulla on käytössä ?
- Tapsa

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #6 : 02.09.07 - klo: 20.15 »
Ekassa postissahan tuo on mainittu...  :wink:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #7 : 02.09.07 - klo: 20.33 »
Ekassa postissahan tuo on mainittu...  :wink:
Niinpäs huomasin.
- Tapsa

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #8 : 02.09.07 - klo: 20.46 »
http://www.megamotorusa.com/

noiden myymä superkova mod1-5mm bore pinion ko mulla kestänyt teräs-spurrilla!

keskidiffissä "inferno-EP":ssä on miljoonaista nyt. jarru kelpas mulle. vielä silläkin etukumit venyyyy muttas enää ei repeä
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #9 : 03.09.07 - klo: 16.13 »
Kiitos linkistä. Eikun tilausta sisään.

Tuli eka akullinen testattua ja pinjonin hampaat ovat jo kuluneet teräviksi, joten ei kestä tuo vakio teräspinjoni.
Onneksi multa löytyikin Hardened Steel 20-t rataskin niin pitää sitä kokeilla.

Ei tolla 13 piikkisellä kyllä kulkenut kuin n. 40km/h joten isompaa kehiin. Lähti kyllä kuin hauki rannasta  :mrgreen: Veti asvaltilla tyhjää tuosta vain ja sen kyllä huomaa nyt renkaistakin. No uutta kumia alle ja testailemaan. Kerrankin saa renkaat loppuun ajettua  :lol:

Muuten aivan loistava ajettava. Suosittelen ehdottomasti jokaiselle crossi/harjaton harrastajalle.

Koneen kyllä vois vaihtaa, koska tuo XL06 lämpenee aika helposti. Sinne 80 asteeseen meni tolla 13 pinjonilla, mutta kylläkin urut auki kokoajan. Harmi kun ei löydy oikein sopivaa 14.8V isoa Lipoa.

Axial SCX 10 TR

Poissa Juhaz

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #10 : 03.09.07 - klo: 17.02 »
Voi olla kyll hauska ajella tollasell elikkäs pistäs videoo tänne nii päästää näkee miten kulkee.
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #11 : 03.09.07 - klo: 18.06 »
Nyt kulkee ja lähtee :grin:
Laitoin tuon 20 piikkisen pinjonin ja nyt kulkee sen mitä tarvitsee. Pinjonikin näyttäs kestävän ainakin vähän aikaa, koska on kovaa mallia.
Jääpipähän polttikset  :lol:

Toimii nytten koneen jäähdytyskin paremmin kun justiinsa oli nafti sopimaan tuo takimmainen siili (tasanen reuna siilessä) koneen ja pohjalevyn väliin eli nyt pohjakin toimii jäähdytyslevynä. Lämmöt nousi enää n. 70 asteeseen vaikka pinjoni isontui 7 hammasta.

Mutta nopari sitten vähän lämpesi ja 10 min täysillä ajon jälkeen meni lämpösuoja päälle n. 85 asteessa. Nopari mulla onkin parissa ilmapallossa eikä näin ollen saa juuri mitään jäähdytystä.

Renkaat tämän päivän 15min ajelujen jälkeen (vertaa aiempiin kuviin  :wink: ). Kuvassa näkyy myös koneen siili "patteri".
Axial SCX 10 TR

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #12 : 03.09.07 - klo: 18.19 »
Ettet vaan itte hionnut renkaita :grin: Hienolta toi näyttää, vieläpä videoo niin nähtäisiin todellinen toiminta.
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #13 : 03.09.07 - klo: 19.37 »
No varmaan tiedät miten käy jos se ilmapalloon sulettu nopari kovin monta kertaa jäähtyy-kuumenee-jä... eli imee kondensivedet!

Mä tahdoin omassa projektissa käyttää kosteellakin säällä puhallinta noparilla niinku koneellakin. Sitte PARTCO möi piirikorttien vedenerotukseen tehtyy kamaa, johon valoin koko muun noparin, paitsi siilin rivat.

kuvia selaamalla kansioita tuolla:
kanootti.gfoto.com

ja ku on kestänyt ni kaverille on kans tehty toi...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #14 : 03.09.07 - klo: 21.43 »
Täällä asuu vastaava rojekti.

-MP 7.5
-20XL08 @ 16t karkaistu pinioni
-MGM 16018
-4S 8Ah Maxamps lipo. Alkuun oli 5S, mutta se oli jo ihan mahdoton...

Kulku on sairasta :D



Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #15 : 03.09.07 - klo: 22.53 »
on mullakin akut 22.2 volttiin asti (6s, el i kolme 8A-7.4voltin pakettii),mut ku kumit repee... ei tosin pysy näpeissäkää ku sekunttei kerrallaa..
siksi ajelen vasta 4s
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #16 : 04.09.07 - klo: 20.02 »
Nopari se mulla nyt lämpeää nopsaan  :angry:
100 asteessa tuli lämpösuoja vastaan kun lämmön mittasin.

Tietysti jos tuulettimen virittäis.
Saakos tollasen tuulettimen jotenkin vastariin kytkettyä mitä kautta virran ottaa.
Aiemmin oli tuuletin Maxissa, mutta omalla akulla. Ei viitsi tähän crossiin lisäpainoa/virityksiä tehdä.

Uudeksi koneeksi tilattu saman sarjan 8XL versio. Katsotaan jos auttaisi.
Jos ei auta niin sitten nopari vaihtoon.

Kohta repeää nuo punaiset renkaat jo riekaleiksi kun enää nimellinen kerros kumia jäljellä  :cheesy:
Axial SCX 10 TR

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #17 : 05.09.07 - klo: 13.46 »
Minulla on myös pieni projekti:
Losi 8T (on jo)
RCProductdesigns EL8 kit (on jo)
Neu 1515/1.5Y/F (on jo)
MaxAmps 5000HV 5S (pitäisi tilata)
MGM 22418-3 säädin (pitäisi tilata)

Onko nämä MGM säätimet toiminut hyvin teidän autoissa?
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #18 : 05.09.07 - klo: 15.38 »
On toiminut mainiosti minulla ainakin.
- Tapsa

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #19 : 07.09.07 - klo: 21.18 »
http://video.google.com/videoplay?docid=-1894111825791529108

Vähän lämpöongelmia noparin kanssa. Toivottavasti uusi kone auttaa asiaan.
Axial SCX 10 TR

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #20 : 07.09.07 - klo: 21.28 »
Noni, siinä asiallinen Hyperi.

Poissa artov

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #21 : 10.09.07 - klo: 21.07 »
Kulkee kyllä aika mellevästi, voin kyllä uskoa et sähköosat vähän kuumenee tuolla ajolla kun painoakin on melkee 4 kiloo

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #22 : 20.09.07 - klo: 19.56 »
Nyt olisi vähän väsäilty helpotusta noparin lämpö ongelmaan. Laitoin modatun puolikkaan tietokoneen prossun jäähystä ja oikeeseen kohtaan koriin reikä niin ilmavirta menee suoraan siilelle.
Axial SCX 10 TR

Poissa hörre

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #23 : 26.09.07 - klo: 10.07 »
noniin,minäkin olen päättänyt et ensi kautena hyper seiska liikkuu sähkön voimalla... muutos sarjan tilaus lähtee kohta ja ensi kaudella näytetään nitroille mitä vauhti tarkoittaa..... :afro: :wink:
E-tmkua|hobao hyper 7 pro|neu brushless|mamba max|hitec|maxamps|www.rcproductdesigns.com

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #24 : 01.05.08 - klo: 19.21 »
Nyt olis mitattu paljon kulkee.

68km/h näytti navigaattori.



Muutenkinhan Hyper 8 on nykyisin ralliauto kuosissa eli Alfa Romeon rallygame kopalla.

Axial SCX 10 TR

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #25 : 04.06.08 - klo: 22.49 »
Tossa tuli ostettuu Hyper 8 ja nyt ajattelin että voisin tosta harjattoman vääntää. Kaikki muut osat tohon löytyyki paitsi konversio kit ja motti, olisko suositella mitään hyvää mottia projektiin? Tälläseen konversio kittiin törmäsin rcplanetissa http://www.rcplanet.com/Novak_Elect_Brushless_Conv_Kit_p/nvk5016.htm oiskohan toi toimiva? Noparina toimii Kontronikin jazz 80A jatkuvaa ja 100A peak, eli tohon sopiva motti olis hakusessa.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #26 : 05.06.08 - klo: 13.15 »
Mulla tämä moottoripukki.

http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=rcmhypermount

Vähän turhan pieni tuo noparisi. Kone pitää olla XL kokoa ja niiden virrankulutus alkaa jo tuosta 80A.
Eli nopari ei välttämättä kestä kokoajan rajoilla ajoa.

Feigaon koneet halpoja, Lehner ja Neu kalliita ja parhaita.

Olikohan tämä videoni jo jossain  :smiley:

http://www.youtube.com/watch?v=cKKJb3Mi-4w
Axial SCX 10 TR

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #27 : 05.06.08 - klo: 18.28 »
En huomannut missään ajateltua volttimäärääsi akuissa! Se kun aika pitkälti vaikuttaa koneen kierrosmäärään/tarvittaviin välityksiin.
Samalla se vaikuttaa tarttemasi konepukin sovituksiin..
Aina XL kokoluokan harjaton kone. Siitä päätti auton paino.
 Taskulaskin kädessä laskien (verraten polttikoneen kiekkoihin myös), että mitä KV lukua olevaa konetta tarttisit.
Jos kv on vaikka 2145  (napattu BK kone 20XL07 paffilootasta)
ja akut on 14.8 volttiset , saat huippu-RPM 31746 ja välitykset laskien aika nopeea tulee.
Puolet hitaampi samalla koneella 7,4 voltin akuilla!
22.2 voltilla tarttet taatusti jo toisenlaisen konepukin jotta 62T spurri mahtuu!
silloin katseet polttis TRUKKIEN osiin / modi-osin-harjattomiksi
Tai vaihtoehtoisesti jo ihan erilaisen KV:n kone.

Mmulla on ollut 3 akkutelinettä a' 7,4 voltin_8A (=22,2 volttia yht),ja omatekele konepukki. Palasin laaakerien nopean kulumisen takia normaalisti 14,8 volttiin samalla koneella ja nyt saan skaalata 36T-62T välillä spurreissa ja pinioneissa  oikeestaa mitä vaan..riippumatta paanko lapakumit vai vaikka uretaanit.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa DagO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #28 : 05.06.08 - klo: 20.28 »
Mulla on tossa 2x7,4/8000mAh maxampsit.
Toimiskohan tää nopari sit jos nykyinen ei riitä http://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4316&Product_Name=hexTronik_PRO_120A_BESC_w/_PC_Programmability
Koneeksi kelasin tota feigaon XL7 ja sit toi novakin konversiokit.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Sähkö Hyper 8
« Vastaus #29 : 05.06.08 - klo: 20.42 »
Ajotyyppi? asfalttia, rataa, lapakumikivaa?
toi nopari on ainakin jäähdytettävä ja se näyttää sun jännitteillä vaativan ulkoisen radioitten ruokinnan:
Please be advised that BEC should be dissabled when more than 3 cells are used. To dissable BEC remove the middle RED wire from the reciever wire.

samoin suosittelen feigaon koneelle sitä päittäin otteen ottavaa jäähyripaa viimeistään kun uusit laakerit
http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCM01&cat=20

kaikille koneille suosittelen laakeroinin kohdille paranettua hiekkasuojaa...
teippi takapäähän vaseliinimöykyn yli ja rattaanpäähän vast mutta tiukkarikan alle vaseliini
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2