Päävalikko

Hi-Power RC -aiheinen foorumi?

Aloittaja jesi, 18.09.07 - klo: 21.39

Mika R

Mutu pohjalta hehe  :grin:

Siltäpä siltä

Okei, otetaan vaikka toi cenin truggy

Polttoainetankki ja pata nevadaan, samoin kaasuservo ja linkit.
Padan ja putkiston tilalle akkupaketti
Moottorin paikalle harjaton, säätimen nyt saa melkeinpä mihin tahansa mahtumaan

Kysymykseksi jää mistä moottoripukki ja sopiva pinjoni (minkä kokoinen)
Vakio kello on 13-14T joten ehkä siitä hieman ylöspäin, vaikka 17T, käsittääkseni näitäkin löytyy kaupasta
Moottoripukin uskoisin myös löytäväni joltain kauppiaalta

"Matematiikka" pitäisi kysyä kaverilta

Jäikö jotain?

Todellinen rakentelu alkanee sitten kun tehoa on niin paljon ettei auto kestä tai esim. moottoripukki menee solmuun. Eli se tekee tästä kiinnostavan? Ymmärsinkö oikein.

Yllä olevat hoituu $$$

Jankka

Asian voi kääntää myös toisinpäin eli mitä rakentelua M8 tai T8 autot tarvii? Moottori ja sähköt kiinni ja löpöö tankkiin ? siinäpä se eli eipä noissa polttiksissakaan juuri rakentelua ole ensikasaamisen jälkeen, vaan huoltoa lähinnä.

Mun mielestä ihan ok homma jos pojat haluaa foorumin pykätä pystyyn, mut koptereille ja lennokeille on jo oma fooruminsa, veneille on rc-harrastuksen puolella oma osio joten mietin sen tarpeellisuutta, mut ehkä nämä hi-po vehkeet menis tuolla foffi foorumin puolella omana osionaan?

jesi

pitää tehdä vote rcoffiin, että sopiiko pääpiirteittäin kaikille...
/ Jere Siirilä

JariV

No totanoinnii,

sitten kun on sellanen polttis mihin laitetaan sellanen moottori mitä sellaseen ei oo ollu koskaan saatavilla... tai kaks konetta.

Mitä nyt itse oman vehkeen kanssa on tullu huomattua, niin kun kytkimet ja kytkinkellot ja kaikki yksityiskohdat suunnilleen täytyy suunnitella ja rakentaa uusiks niin kyllä siinä tekemistä on.

Tosin mä oon kyllä Mikan kanssa samoilla linjoilla sähköpeleistä... niistä vaan mulle puuttuu se ääni ja haju. Ja pari muutakin juttua. Sähkikset ei vaan ole mua koskaan innostaneet. Joten jos tämä Hi-Power -juttu tulee olemaan enimmäkseen sähkövehkeitä niin mulla ei kyllä tuu olemaan siellä mitään sanottavaa.
Just joo.

jesi

tosiaan, sille en mahda mitään jos enemmistö hipovehkeistä on sähköjä.

Mutta kuten ilmaisin jo ekassa viestissä että KAIKKI käyttövoimat on tervetulleita, tämän porun ymmärtäisin jos olisin ilmaissut VAIN SÄHKIKSET -termiä käyttäen?

Imho jos orkiksena on .12 pata kiinni ja siihen joku valopää soveltaa esim .21 padan, tai krossiin nelarin/mek. Ahdettuna/turbolla/nossilla, tms.

Mutta ei suotta tehdä hankalaa mistään, ettei mene tän enempää suomi24 tasoiseksi...
/ Jere Siirilä

Mika R

Hehe.

Ei ollut tarkoitus kritisoida liikaa, rahalla saa ja hevosella pääsee. Hienoja projekteja voimalaitokseen katsomatta on aina mukava tsekkailla.

JariV

Juu,

ei mitään hankaluuksia eikä VARSINKAAN suomi24:sta  :grin:

No mulla on 20 kuutioinen nelari mekaanisesti ahdettuna 1:8 kokoluokan Hobao ST truggyssa. Sitten tekeillä on myös MP-6 Kyösti, johon on tulossa 11,5 kuutioinen nelari ja jos vaan saa romut sopimaan niin 3-vaihteisella vaihdelaatikolla.

Ja voi kai sitä sanoo että noi mun tavallisemmat pari muuta MP-6 Kössiä ei nekään mitenkään huonoo tehopainosuhdetta omaa... nimittäin jos niidenkin kanssa lähtee työntämään hanoja kaakkoon, ni kyllä sieltä vaan voimansiirto tuntuu aina silloin tällöin porsivan. Helsinkiläinen Kyöstikauppa pitää jo piruvie mua varten varastossa pinjoneita ja lautaspyörii, ku käyn kuulemma "aika usein" ostaa niitä.
Just joo.

jesi

jariv, NYT heräsi minun mielenkiinto =)
/ Jere Siirilä

jesi

http://www.rc-offi.net/smf/index.php?topic=527.0
Toivoisin näkeväni projekteja myös tähän treadiin kirjottaneilta tuolla.
/ Jere Siirilä

Catiska

Lainaus käyttäjältä: jesi - 20.09.07 - klo: 09.37

...nelarin/mek. Ahdettuna...

Tuollainen olisi myytävänä myyntiosiossa, jos joku tarvitsee auton jolla pääsee uudelle foorumille  :wink:
http://www.lynxracing.net 
Carson Gas Devil 4wd, E-MAXX/CC MMM/Plettenberg

Duster1

No mulla ei taida olla asiaa tänne kun ei mulla Hi Powereita ole.
Muuten vaan 2X polttikset muunneltu sähköksi  :laugh:

No seuraan sivusta miten foorumi asia etenee ja jos rohkeaa jotain juttua sinne sit heittää/kysyä  :wink:
Axial SCX 10 TR