Eikä mitää pienemmäks. Laitat etee prikkaa et saat lisää casterii nii sit on hyvä ajaa... :) ja spool takana. Ja kivireki alusta. Siinä mun mielipide.
Niinno, mielipiteitä saa olla, mut en näe mitään järkeä kivirekialustassa. Miksi tappaa alustan ominaisuudet jäykillä jousilla ja öljyillä¿?¿
Kyllähän se luistaa joo, mutta TOIMIVALLA jousituksella auto on puolet helpompi hallita ja linjan muutoskin onnistuu keskellä mutkaa erittäin helposti toisin, kuin kivirekialustalla joka vain luistaa ja luistaa. Kivirekialustalla ei tapahdu ns. painonsiirtoa niin paljon.
Katselin tikkurilassa näitä muutamaa kivirekialustaista autoa ja niiden menoa....onko se auto tosiaan hallittavissa jos se suorastaan tärisee mutkassa alustan epätasaisuudesta johtuen?!? Eiköhän se löysällä alustalla tiessä pysyvä auto ole helpommin hallittavissa?
Cambereista sen verran, että maks 1.5 astetta on vielä järkevissä rajoissa. Mielummin 0.5-1.0 miinus asteista camberia, koska tällöin renkaan kosketuspinta mattoon on maksimaalinen suoralla ja kurvissa.
Onhan nuo 5 asteen camberit näyttävän näköiset, mutta oliko esim. kenelläkään Tikkurilan tai Xtreme Car show:n kilpailujen top3 kuskilla yli 1.5 asteen cambereita tai kivirekialustaa??
Johan nuo 5 asteen camberit syö vetarit hetkessä ihan sohjoksi.
Diffit saa toki kukin laittaa miten haluaa.
Kaikki vaihtoehdot toimivat ihan ok, mutta itselläni olen huomannut tuon one-way+herkkä kuuladiffi takana olevan paras vaihtoehto. Menee sladit rauhallisesti, mutta onewayn ansiosta kääntyy helposti tiukkaan mutkaankin. Ja ainahan one-way kuskeilla on "käsijarruefekti" jolla voi roikottaa auton mutkaan, jos tahtoo mennä liian aikaisin sisälle.
-Spooli takana+diffi edessä vaihtoehto on ihan ok ajaa, mutta lukko takana tahtoo työntää autoa hiljaisessa vauhdissa liikaa ulkokurvia kohti.
-Diffi takana+spooli edessä toimii loogisesti ja helposti pitkissä sladeissa, mutta nopeassa puolenvaihdossa tai tosi hitaassa jyrkässä mutkassa tahtoo puskea jonkin verran.
-Spooli+spooli vaihtoehdosta ei ole omaa kokemusta, mutta kertomuksien mukaan aika hyvä ajaa ja ainekin "tasapaksu" joka tilanteessa.