Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 327016 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #990 : 12.11.12 - klo: 21.28 »
Ajattelin katsella huomenna tuota Blitzin ohjekirjaa ja katsoa,että sopisiko Firestormin koritolpat ym. ym. tuohon Blitzin runko pulkkaan.
Onko kukaan muuttanut autoansa täydellisesti Blitziksi vai onko mahdotonta?

Kyllä siitä Blitzin saa.

http://www.rcshortcourse.com/forum/hpi-blitz/5482-question-erik-how-much-truck-interchangable-firestorm.html

Tulee silti ehkä halvemmaksi ostaa joku Blitzin raato, jossa on ne erilaiset osat mukana... rullaava tavallinen Blitz ei ole paljoa maksanut, mutta nyt sellaista ei taida olla myynnissä..
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #991 : 13.11.12 - klo: 14.59 »
Ok,en mää varmaan tuosta Blitziä tee,mutta tarkoitus olisi kuitenkin hankkia sellainen autoa,joka olisi ihan kilpailukykyinen radan pinnassa.
Firestormista tuskin kannattaa ruveta täydellistä Blitziä tekemään,vaikka multa suurin osa melkeinpä noista osista löytyykin tai tiedä sitten.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #992 : 16.11.12 - klo: 19.56 »
Vinkki firestormin suojaukseen.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa mj

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #993 : 24.11.12 - klo: 14.49 »
Morjesta!

Ostin ensimmäisen sähköauton,hpi firestorm flux (waterproof malli)!!

Ja hyvin hän se alkoi.. Eli esc ohjelmointi.noh,tein niinkuin manuaalissa neuvottiin..
Kaikki oli ok paitsi että kuin painoin kaasua niin pun.valo syttyi ja jarrua niin vihr. valo!!
Lähettimen asetukset on CH1:R, CH2:N, CH3:R...
Siinä aikani yritin uudestaan mutta mikään ei muuttunut!?
Ja sitten,yritin vielä kerran akun piuhat kiinni ja sit kärähti koko esc!! hirveet savut heitti!! :D #¤%"
Akkuna:Linna Products 5300mAh 7,4V 2S 35C/70C lipo.
Lähettävät uuden noparin...joskus...

Onko kellään mitään mielipiteitä?Ja mikä nopari vois olla hyvä vaihtoehto?Mootori on hpi flux vektor 4800.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #994 : 24.11.12 - klo: 15.16 »
Morjesta!

Ostin ensimmäisen sähköauton,hpi firestorm flux (waterproof malli)!!

Ja hyvin hän se alkoi.. Eli esc ohjelmointi.noh,tein niinkuin manuaalissa neuvottiin..
Kaikki oli ok paitsi että kuin painoin kaasua niin pun.valo syttyi ja jarrua niin vihr. valo!!
Lähettimen asetukset on CH1:R, CH2:N, CH3:R...
Siinä aikani yritin uudestaan mutta mikään ei muuttunut!?
Ja sitten,yritin vielä kerran akun piuhat kiinni ja sit kärähti koko esc!! hirveet savut heitti!! :D #¤%"
Akkuna:Linna Products 5300mAh 7,4V 2S 35C/70C lipo.
Lähettävät uuden noparin...joskus...

Onko kellään mitään mielipiteitä?Ja mikä nopari vois olla hyvä vaihtoehto?Mootori on hpi flux vektor 4800.
Nopariin tuli varmaankin oikosulku. Oon sitä mieltä että vanha firestormin nopari on ollut tähän mennessä paras (castle motiv 75a). Toimii edelleen moitteettomasti vaikka onki neljä vuotta vanha.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa pelli23

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #995 : 02.12.12 - klo: 21.05 »
olen itse hommaamassa sähköautoa ja olen kahden vaiheilla. kannattaisko hommata tommonen firestorm vai   tuommoinen  http://www.hobbylinna.com/blast-24ghz-p-23293.html    . onko tuo hpi e firestorm  hyvä ohjata vaikka on takavetoinen

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #996 : 03.12.12 - klo: 09.11 »
olen itse hommaamassa sähköautoa ja olen kahden vaiheilla. kannattaisko hommata tommonen firestorm vai   tuommoinen  http://www.hobbylinna.com/blast-24ghz-p-23293.html    . onko tuo hpi e firestorm  hyvä ohjata vaikka on takavetoinen
Hommaa firestormi. LRP autot ovat aika heikkoja laadultaan.
« Viimeksi muokattu: 03.12.12 - klo: 09.14 kirjoittanut veltsu1 »
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Zeipii

  • KUArc
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #997 : 03.12.12 - klo: 10.24 »
olen itse hommaamassa sähköautoa ja olen kahden vaiheilla. kannattaisko hommata tommonen firestorm vai   tuommoinen  http://www.hobbylinna.com/blast-24ghz-p-23293.html    . onko tuo hpi e firestorm  hyvä ohjata vaikka on takavetoinen
Hommaa firestormi. LRP autot ovat aika heikkoja laadultaan.

Voisit vähän perustella.. Itsellä lrp blast TX malli kestäny todella hyvin omista virheistä vain mennyt osia rikki..

Poissa pelli23

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #998 : 03.12.12 - klo: 15.10 »
entäs miten tuon firestormin ohjaus. pysyykö hanskassa vaikka on takavetoinen. (ajan sora/sepeli alustalla)

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #999 : 03.12.12 - klo: 15.24 »
Pysyy se erinomaisesti handlingissä. Tai ei ainakaan itsellä mitään ongelmaa noilla alustoilla ole ollut.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1000 : 03.12.12 - klo: 15.35 »
olen itse hommaamassa sähköautoa ja olen kahden vaiheilla. kannattaisko hommata tommonen firestorm vai   tuommoinen  http://www.hobbylinna.com/blast-24ghz-p-23293.html    . onko tuo hpi e firestorm  hyvä ohjata vaikka on takavetoinen
Hommaa firestormi. LRP autot ovat aika heikkoja laadultaan.

Voisit vähän perustella.. Itsellä lrp blast TX malli kestäny todella hyvin omista virheistä vain mennyt osia rikki..
en laittas nelaria alottelialle ekana. Kaverilla oli lrpeen auto ja koko ajan rikki jostakin kohti.
Fireen ei kannata laittaa iso tehosta konetta, tuo nykynen (5700kv) on liian tehokas 3s lipolla.
2s lipolla pysyy jo jotenkin käsissä.

Talvi leluksi hauska laite ajaa. Suosittelen ehottomasti.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa pelli23

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1001 : 05.12.12 - klo: 20.45 »
juu en tiedä onkos tämä oikea sivu tälle mutta kumpi näistä on parempi auto. omakohtaisiakokemuksia jos olisi.

 http://www.hobbylinna.com/efirestorm-with-24ghz-with-dsx2-truck-body-p-25630.html

http://www.hobbylinna.com/blast-24ghz-p-23294.html

kun toisessa viehättää suurempi teho (firestorm) kun on itsellä ollut polttomootorinen inferno sports 4 mutta kyllästyin jatkuvaan säätöön.

Mutta toisessa viehättäisi tuo neliveto. kumpi olisi parempi ?

kiitos jo etukäteen :grin:

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1002 : 05.12.12 - klo: 20.53 »
Itsellä kokemusta vain Firestormista ja nimen omaan siitä harjattomasta (kalliimmasta) versiosta.
Kummassakin noista on harjalliset sähköt joten ainakaan sen suhteen niitä ei voi verrata.
Firestormsta sanon sen,että kestää aivan tajutonta pommitusta.
Oikeastaan Fire... on erityisen hauska juuri taka vedon takia varsinkin montulla.
Myös voimansiirto firestormissa on kestävä,enkä usko sen ottavan itseensä ensimmäisenä ja se kestäisi myös myöhemmässä vaiheessa harjattomat tehot.

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1003 : 07.12.12 - klo: 12.28 »
Itsellä kokemusta vain Firestormista ja nimen omaan siitä harjattomasta (kalliimmasta) versiosta.
Kummassakin noista on harjalliset sähköt joten ainakaan sen suhteen niitä ei voi verrata.
Firestormsta sanon sen,että kestää aivan tajutonta pommitusta.
Oikeastaan Fire... on erityisen hauska juuri taka vedon takia varsinkin montulla.
Myös voimansiirto firestormissa on kestävä,enkä usko sen ottavan itseensä ensimmäisenä ja se kestäisi myös myöhemmässä vaiheessa harjattomat tehot.

+1
kestää harjatoman+lipon voiman. Mulla on kestänyt pirun hyvin. :laugh:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1004 : 26.12.12 - klo: 13.05 »
Firestormissa pikku hiljaa eka perusteellinen diffi remppa takana päin. Öljyiksi heitin tehtaan rasvojen tilallle Ultimate Racingin 6000. Diffistä tuli kasatessa aika tiukan oloinen niin pitää kattoa vielä,että miten auto rullaa.

Kohta pitäs laittaa uusi motti ja nopari combo ja se onkin tiedossa. Vakio servo toimii vielä niin annetaan olla sen paikoillaan,mutta tehdään jonkinlainen "lumi/vesi suoja".

Lähi aikoina olisi tarkoitus kipaista rauta kaupasta hakemassa ruuveja renkaisiin,niin saadaan nastat alle ja kovvaa ajoa!

Poissa sampppa1

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1005 : 29.12.12 - klo: 10.55 »
Minkälaisia välityksiä teillä on käytössä firestormissa. Eli lähinnä pinioni ja spurri hammastukset
Tuli nimittäin hankittua uusi moottori (LRP vector K4 10,5t) sekä esc (LRP AI brushless pro reverse)
Vanhoilla spurrilla ja pinioni suhteilla yritin ajella (pinioni 19 hammasta ja spurri 50) kuumenee nimittäin moottori tosi kuumaksi. Pitäisiköhän hankkia vaikka pinioni 12-15 t ja spurri isommaksi. Minkä kokoisia spurreja olis saatavilla.
Nyt mulla on 32p (0,8 mod)hammastus ja 3,2 mm akseli koneessa.
Eikö vakio ole 48pitch hammastus.
Kiitoksia vastauksista

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1006 : 29.12.12 - klo: 14.32 »
Ite ajattelin laittaa uuden motin (9t) kaveriksi vakio spurrin (87t 48p) ja pinionia ajattelin kokeilla kahden laista
19t ja 21t.

Poissa lcr

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1007 : 07.01.13 - klo: 07.16 »
Minkälaisilla renkailla porukka ajelee tällä firestormilla? sisäradalle ois uudet kumit taas hakusessa, mutta minipinnejä ei tunnu saavan trukkiin, joten onko jotain toista hyvää sisärata rengasta mitä käytätte?

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1008 : 07.01.13 - klo: 15.33 »
Proline dirt hawg 2.2 :azn:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa lcr

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1009 : 07.01.13 - klo: 23.37 »
ovatko ihan tarkoituksessa sisäajossa vai paremman puuttesta.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1010 : 08.01.13 - klo: 15.12 »
Epäilisin,että ei ole sisärata ajossa... Mulla "oli" semmoset Losin nappula renkaat. Vähän niin kuin mini pinnit niillä uskoisi,että olisi ollut hyvä ajaa sisällä.

Miten sitten menisikö vaikka buggyn mini pinnit truggy vanteille? Tai onko buggy ja truggy vanteissa kovinkin suuret erot... http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-buggy/1-10-off-road-renkaat/schumacher-mini-pin-yellow-rear-2-2-pr.html ja sille sopiva vanne...

Tai sitten pitää laittaa korrin mini pinnit alle  :grin:

Tuo on ainakin ollut SM krossi sarjan renkaana,mutta soveltuvuudesta sisärata kumiksi en tiedä tai ylipäätänsä tähän autoon - http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-buggy/1-10-off-road-renkaat/jc-double-dees-rear-2-pcs.html

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1011 : 08.01.13 - klo: 18.13 »
ovatko ihan tarkoituksessa sisäajossa vai paremman puuttesta.
Kaikille pinnoille sopivat renkaat ja hyvä kulutus kestävyys.
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa ana100

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1012 : 08.01.13 - klo: 21.09 »
E-Savage, E-firestorm, Baja 5t, TLR 2.0 sc

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa lcr

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1014 : 10.01.13 - klo: 14.10 »
Näillä tiedoilla mennään, varmaan jossain vaiheessa kokeilen noita dirt hawkeja, kun toimiivat ihan yleisrenkaana.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1015 : 03.03.13 - klo: 18.11 »
Ajattelimpa herätellä tätäkin topiccia,kun eihän tämä ole vielä valmiiksi modattu auto. Eli ei siis valmis vielä.
Niin siis autostahan on tulossa buggy.

Elikkäs lupaamani kuvat tässä samassa viestissä.

Eli autoon on tehty nyt eteen kallistuksenvakaajat ja taakse entisiin kori tolpan reikiin tein spoikalle telineen.
Jossain välissä pidemmät ruuvit spoikka "telineelle",jotta saa vähän kauemmas ja nätimmin kiinni :)

Auto on nyt melkein kauttaaltaan putsattu ja diffi huollettu. Seuraavana voisi ottaa iskarit huoltoon,mutta pelittävät vielä hyvin.

Motti ja nopari vain sommittelun vuoksi paikoillaan,sillä nuohan ovat nelkku sc:n sähköt tai ainaki parhaimmillaan siinä.




Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1016 : 04.03.13 - klo: 09.38 »
Pieni modaus käynnissä.
Omaan fireen sain lainaan ezrun 3900kv moottorin. :grin:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1017 : 06.03.13 - klo: 21.03 »
Näin,elikkäs tilailin autoon uutta spurria,lasikuituisen "Pro" slipper padin,korin ja vanteet eteen + niille Schumacher Mini pinnit.

Jotakin piristettä oli autolle keksittävä ja toistaiseksi suunnittelin ostavani 6,5t/7,5t motin ja sille kaveriksi ehkä SP Reventonin.

Päivällä suunnittelin jo runko jäykkäriä tms. mutta muistinkin,että se tulisi korin päälle eikä alle ja siks toisekseen eipä noissa buggy mallin autoissa ole sitä paljoa näkynytkään  :grin: Tai sitten en ole huomannut.


Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1018 : 07.03.13 - klo: 20.39 »
Väänsin sit tuommosen tangon tuohon,mutta tiedä sitte onko siitä mitään hyötyä  :grin:
Toiselle puolen jos jaksais vielä samanlaisen tehdä,niin vois toimia paremmin runko jäykkärinä.

Pidemmät ruuvit tuolle tangolle pitää hankkia,että sopii vielä tuo akun pidike tuonne alle.

Ei oikeen tuossa iskaritornissa ole muuta hyvää kiinnitys paikkaa tuolle tangolle.

Sitten kysymykseen,eli sattuisiko joku tietämään olisiko duralumiinistä pohjalevyksi? Se olisi ilmeisesti melko helppo työstää,mutta miten sitten kestääkö pohjalevynä?

Sitte se kuva  :grin:



Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #1019 : 09.03.13 - klo: 20.50 »
Tänään hain osat ja vähän edistystä siis. Kuvassa näkyy suurinpiirtein missä mennään. Vielä tosin ilman mottia ja noparia. 
Ekaa kertaa muuten renkaat tuoksuivat niin kuin 1:1 auton renkaat  :grin: On kyllä niin nostalginen tuoksu se.

Pienellä modaamisella tuo DEX210 tarkoitettu kori sopii mallikkaasti tuohon autoon.
Oisko kellään muuten ideoita miten suorittaisi tuon korin kiinnityksen. Meinaan varmaan ajossa kovemmissa röykyissä lähtee kori aika helposi irti. Nyt se kuitenkin pysyy pari ruuvin "alla".

Edessä tosiaan renkaina Schumacher Mini pinnit näillä vanteilla : http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-buggy/1-10-off-road-vanteet/9691-team-associated-2-2-front-wheel-w-12mm-hex-yellow-2-b4.html
Vanteet sopiva loistavasti autoon off setin puolesta. Eli ei ota mistään kiinni ja pääsee vapaasti pyörimään. Takana vielä HPI:n vakio vanteet renkaineen.

Spurri vaihtui Asson 87t 48p ja sille tuli samassa lähetyksessä myös tuo lasikuitu slipper padi.
Kori on tosiaan tämä : http://www.rcm.fi/jconcepts-durango-dex210-finnisher-body-w-6-5-hi-clearance-wing.html