Kirjoittaja Aihe: Ilmanputsari  (Luettu 19026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #30 : 28.07.04 - klo: 17.16 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Osaisko joku kertoo selkeää ohjetta ilmanputsarin öljyämiseen?


Otat suodattimet irti ja ölyy päälle sit puristelet ja lisää yljyy. Ja takas paikoilleen.
-EhtoollisWeli

Poissa kukkalapio

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #31 : 28.07.04 - klo: 17.18 »
Otat ne "suodatinpalat" käteen. Otat jotain öljyä. Laitat sitä öljyä suodatinpalat täyteen. Jos meni ihan hirveesti, ni puristat vähän sitä pois, mutta ei niin paljon, että jää taas kuivaksi. Laitat palat takaisin autoon. Selventyikö? :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #32 : 28.07.04 - klo: 17.34 »
Voi jumankauta ku ei nyt aivot toimi. Siis missä on suodatinpalat???
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #33 : 28.07.04 - klo: 17.35 »
No voi kerpele, revinkö sen ylimmän vaahtomuovin irti kokonaan, vaikka se onkin liimalla kiinni?Löytyykö sieltä suodatinpalat?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #34 : 28.07.04 - klo: 17.37 »
Tää alkaa olee kyllä jo aika humoristista...
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #35 : 28.07.04 - klo: 17.37 »
Kaikenlaisia ohjeita täälläkin näkee. :shock:

Ota suodatin osat ja upota ne öljyyn.
Puristele parikertaa niin että suodatin on öljyssä, että öljyä varmasti imeytyy tasaisesti jokapuolelle.
Ota pois öljystä.
Purista ylimääräinen öljy kunnolla pois, niin kauan että öljyä ei enää puristelemalla valu.
Jos tuntuu että on pinta vielä turhan märkä niin ota pala paperia, laita suodatin paperiin ja purista (kevyesti).

Käytä kunnollista esim. krossi pyöriin (moottoripyörä) tarkoitettua oljyä.
Litra ei montaa kymppiä maksa.
Jos tuntuu että hinta on liian kallis niin osta kavereitten kanssa kimppaan ja jaa tasapuolisesti pienempiin astioihin.
Öljyä ei tarvitse desiä enempää (per lärvi).
Se riittää todella kauan koska öljyä ei jää suodattimeen kuin hyvin vähän joka kerta kun öljyät.

Poissa Antti R

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #36 : 28.07.04 - klo: 17.38 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
No voi kerpele, revinkö sen ylimmän vaahtomuovin irti kokonaan, vaikka se onkin liimalla kiinni?Löytyykö sieltä suodatinpalat?


Revit vaan molemmat palat irti ei ne ole liimalla kii :wink:
-EhtoollisWeli

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #37 : 28.07.04 - klo: 17.39 »
*Hoke*: mitä tarkoitat suodatinpaloilla? Sitä yhtä ainaota vaahtomuovia mikä on siinä päälimmäisenä?Otanko sen irti? Se on kyllä liimalla kii...
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #38 : 28.07.04 - klo: 17.39 »
Ei siinä ole kuin yksi vaahtomuovi!!!
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #39 : 28.07.04 - klo: 17.41 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
*Hoke*: mitä tarkoitat suodatinpaloilla? Sitä yhtä ainaota vaahtomuovia mikä on siinä päälimmäisenä?Otanko sen irti? Se on kyllä liimalla kii...


Suodatin pala on se pehmeä osa (superlonia).

Mikä ihmeen suodatin sulla on jos se on liimattu?

Onks sulla mikä auto?
Krossi vai rata-auto?

Niin ja niitä suodattimia kun on tosiaan montaa erilaista.
Eli krossissa näkee yleensä sekä yhdellä että kahdella suodatin osalla olevia suodattimia.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #40 : 28.07.04 - klo: 17.49 »
mulla on rata-auto, tarkemmin formula. Oota laitan yhen kuvan nettiin, ehkä sen avulla voitte neuvoa niin että minäkin saan selvää  :D
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #41 : 28.07.04 - klo: 17.51 »
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #42 : 28.07.04 - klo: 17.53 »
Minulla on melkein 100% samanlainen kuin tuo suodatin...
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #43 : 28.07.04 - klo: 17.56 »
No onpas kummajainen.

Just se.
Mut ongelmaks vaan tulee takas liimaus sit kun se on öljytty.
Suosittelisin kyllä ton koko ilmanputsarin vaihtamista sellaseen missä noi palat on vaihdettavia.
Esim. krossarin suodatin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #44 : 28.07.04 - klo: 17.57 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Minulla on melkein 100% samanlainen kuin tuo suodatin...


Mitä tarkoittaa melkein?
Onko siinä molemmat päät muovia?

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #45 : 28.07.04 - klo: 18.05 »
Ei, siinä on vaan eroa siinä, että kaasariin menevä putki on hieman lyhyempi kuin minulla...
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #46 : 28.07.04 - klo: 18.06 »
Lainaus käyttäjältä: "*HOKE*"
No onpas kummajainen.

Just se.
Mut ongelmaks vaan tulee takas liimaus sit kun se on öljytty.
Suosittelisin kyllä ton koko ilmanputsarin vaihtamista sellaseen missä noi palat on vaihdettavia.
Esim. krossarin suodatin.


Kyllä mulla liimaa on. Mutta ainoaksi ongelmaksi muodostuu se että, en voi enkä saa tilata uutta putsarii mistään. Jos mä sen nyt revin irti ja liimaan uudestaan, luulisitko, että toimii? Voinhan tietysti kysyä jostain täältä Taipalsaarelta jos olis krossisuodattimia...
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #47 : 28.07.04 - klo: 18.13 »
Kuvankaltaiseen suotimeen tuon elementin voisi järjestää jostain superloonista samaa kokoluokkaa olevan palasen (vaikka patjasta jossei muuta ole tarjolla). Kun sen liimaa paikalleen, on huomioitava jottei liimalla tuki ilman kulkua suotimen lävitse kaasuttimen kurkulle.
Itse kyllä koittasin keksiä toisenlaisen systeemin kuin liima, mutta vaikea sanoa kun ei ole tuon tarkemmasta sijoituksessa korin sisällä tietoa. Kylä se sisäinen Pelle Peloton sieltä kurkistaa kun vähän vuntsii..
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #48 : 28.07.04 - klo: 19.01 »
Joo. Saakohan tuota superloonia mistään "normaalista" kaupasta? Mutta mitä järkeä siinä olisi tehdä samanlainen uusi, jos sen öljyää kerran ja liimaa uudestaan? Sitten se pitää taas muutaman tankin jälkeen öljytä ja niin edespäin...
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #49 : 28.07.04 - klo: 19.02 »
Voiko tota muuten öljytä kun se on paikallaan? Jos laittais jonkun paperin ympärille ja kaatais öljyä siihen?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa MarGox

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #50 : 28.07.04 - klo: 19.16 »
Kylä maar nytten neuvvon jotta kannattaa kaivella sitä sisäistä Pelle Pelotonta esiin. Jostain muovikaupasta saattaisi löytyä sopivaa superlonia. Sopivuudenhan voit testata vaikka puhaltamalla tuon läpi. Samanlaisella puhalluksella vertaat toiseen superloniin ja mitä samanlaisempi "läpivirtaavuus", sitä parempi. Ota vaikka nykyinen mukaan kauppaan.
Jos et ota ohjeista vaarin ja osta sopivaa "purettavaa" suodinta, koita keksiä jotain "pielavetistä" tuohon sitten, omin neuvoin.
En suosittele öljyämistä paikallaan, koska et sillon tiedä kuinka paljon menee kurkun puolelle... Vähintäänkin ota koko suodatin, vartaloineen kaasarista irti (ja suojaa kaasarin kurkun reikä heti vaikka paperitollolla josta ei irtoa nukkaa), että pääset rutistelemaan ylijäämäöljyt pois.
Ja tällähetkellä helepommalla taijjat päästä kun öljyät sen ruokaöljyllä jota miltei joka keittiöstä löytyy.
Sikseen, jos sen revit irti ja öljyät, voi uudelleen paikalleen liimaaminen olla vaikeaa - öljyisen pinnan vuoksi.
Kyosho Inferno MP-7.5 Sports RTR Exclusive

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #51 : 28.07.04 - klo: 19.20 »
Otan nyt koko suodattimen irti kaasarista ja öljyän sen sitten sillä ruokaöljyllä, ja meen vihdoinkin kokeilee autoo!
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #52 : 28.07.04 - klo: 20.11 »
Joo, tehty on. Kiitos. Muuten, kuinka kauan teidän hehkujen patterit yleensä latautuu? Mulla on 170 ma ulostuloinen laturi ja mun GP patterissa sanotaan, että lataus kestää 16 h 160 ma ulostulolla!Epätavallista?
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #53 : 28.07.04 - klo: 21.04 »
Lainaus käyttäjältä: "noob"
Joo, tehty on. Kiitos. Muuten, kuinka kauan teidän hehkujen patterit yleensä latautuu? Mulla on 170 ma ulostuloinen laturi ja mun GP patterissa sanotaan, että lataus kestää 16 h 160 ma ulostulolla!Epätavallista?

Ei ole epätavallista, yöksi vaan latautumaan.
Tyhjä

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Ilmanputsari
« Vastaus #54 : 29.07.04 - klo: 08.18 »
Onpa täällä taa insinöörejä! Kyseinen suodatin on ihan tavallinen ratasuodatin, jota näkee esim. jokaisessa 1/10-luokan touring-autossa Iins-Boxiin piilotettuna tai ilman monessa muussa autossa.

Suodatinelementtiä ei saa missään tapauksessa repiä irti siitä kumisesta kaulastaan. Öljyisen elementin liimaus takaisin kaulaan ei onnistu sitten mitenkään, koska harva liima pysyy öljyssä. Eli kyseinen ilmanputsari öljytään kyseisen kaulan kanssa samalla tavalla kun on neuvottukin.

Kyseiset suodattimet on melkoisen halpoja, joten mitään omia virityksiä ei juurikaan kannata käyttää. Lisäksi ilmanputsariöljyt on ihan tarkoituksella tahmaisia, jolloin ilmanputsarista saadaan hengittävä ja kuitenkin sellainen, että se sitoo kaiken lian. Joku ruokaöljy tms. ei suojaa konetta tarpeeksi tai estää liikaa ilman pääsyä suodattimen läpi. Joten suosittelen käyttämään oikeata ilmanputsariöljyä.

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #55 : 29.07.04 - klo: 09.42 »
Paperinen suodatin niin ei tartte kangerrella superlonin ja öljyn kanssa. Eikä maksa kuin alle 1 euroooo.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #56 : 30.07.04 - klo: 08.51 »
Kannattaako putsari pestä hyvin ja öljytä uudestaan vai onko ne kertakäyttö kamaa että kun on likanen niin roskiin?
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #57 : 30.07.04 - klo: 11.30 »
Minä oon pessy Fairylla ja öljynnyt uudestaan.
Sitten kun on taas likanen niin roskiin.
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4

Poissa jeejee

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #58 : 30.07.04 - klo: 12.08 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuumou"
Minä oon pessy Fairylla ja öljynnyt uudestaan.
Sitten kun on taas likanen niin roskiin.


Joo  eli niitä voi käyttää pari kertaa.
Ääni kuuluu, mutta mitään ei tapahdu... TLT-1 semi scale crawler/ FG Monster Beetle/ Tamiya tb-02d / Asso b4 @ Mamba MAX / Tamiya High lift / LRP Shark/ TeamLosi xxx-nt / Spektrum

Poissa Tuumou

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmanputsari
« Vastaus #59 : 30.07.04 - klo: 12.25 »
Kyllä :!:
Tamiya Midnight Pumpkin QD | Tamiya TXT-1 | Tamiya Mini M03 | HPI Micro RS4