Kirjoittaja Aihe: XRAY M18T (PRO)  (Luettu 76698 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #90 : 23.09.08 - klo: 02.11 »
Törmätään kyllä ja törmäilystä puheen ollen, mistä olette reiskoihinne varaosia tilanneet? Itselläni ainakin etutukivarret melkolailli kulutustavaraa, ollut ainakin asson t4:ssä..

Tilasin autoni www.racingfactory.fi ja kyllä siellä oli varaosia kans.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #91 : 23.09.08 - klo: 11.00 »
Tässä kovin puntaroin millä sitä ajelisi tulevana talvena lippiksessä ja tämä auto on ehdottomasti listan kärjessä ja sillä tässä nyt hiukan kyselisin...

Oottekos lisänny mitä viripalikoita, onko jotakin mikä kaipaa päivitystä enemmän kuin joku muu. Tiedän, että auto on varsin pätevä suoraan laatikosta, mutta ainahan sitä jotakin tarvii  :tongue:

Eli tarviiko, aluiskareita, -iskaritorneja, -diffejä, -kääntöpaloja, mites ootteko hommannu noita hexadaptereita? Xrayltä löytyy kaikkia varsin katavasti, mutta esim 3racing olisi melkoisesti edullisempi.
Old fart

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #92 : 23.09.08 - klo: 12.13 »
ite en oo reiskasta muuta saanu rikki ku yhen navan ja kasan muovivetareita. Muovivetareitahan pro mallissa ei ole joten niitäkään tarvi päivittää.
Team Sokeripalat

karvanaama

  • Vieras
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #93 : 23.09.08 - klo: 19.44 »
Nyt kun tuota "pikkusta" katselen, niin ensimmäisenä huomio kiinnittyy iskareiden alapäiden kiinnityspalloihin, eli alatukivarret, jotka voivat olla kovilla, ainakin itselläni(myös kaikissa muissa autoissa). Edellisen omistajan neuvojen mukaan, ostin varastoon ohjauspalat, joita herkästi kuulemma menee. Varmaankin tulee hankittavaksi myös toiset iskarit, vaikka orkkiksillakin auton kevyen painon ansiosta varmasti pärjää, mutta eipä sitten ajot lopu kesken, jos joku neljästä tulee tiensä päähän.

Nämä siis mutuna!
« Viimeksi muokattu: 23.09.08 - klo: 19.57 kirjoittanut karvanaama »

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #94 : 03.10.08 - klo: 00.57 »
Tässä kovin puntaroin millä sitä ajelisi tulevana talvena lippiksessä ja tämä auto on ehdottomasti listan kärjessä ja sillä tässä nyt hiukan kyselisin...

Oottekos lisänny mitä viripalikoita, onko jotakin mikä kaipaa päivitystä enemmän kuin joku muu. Tiedän, että auto on varsin pätevä suoraan laatikosta, mutta ainahan sitä jotakin tarvii  :tongue:

Eli tarviiko, aluiskareita, -iskaritorneja, -diffejä, -kääntöpaloja, mites ootteko hommannu noita hexadaptereita? Xrayltä löytyy kaikkia varsin katavasti, mutta esim 3racing olisi melkoisesti edullisempi.

Mielestäni M18T Pro malliin ei mitään tarvii lisätä.

Siinä on tehtaan jäljiltä kootut kuuladiffit, jotka ei vaadi muuta ku pienen sisään ajon ja säätämisen/kiristämisen.

Uskoisin et muovi iskarit hoitaa homman hyvin, itse kokoamalla voit laittaa iskareihin (sisälle) sellaset "levyt"
ku ite haluat, mulla meni baut viis minsaa yhen iskarin kasaamiseen.

Autoa rakentaessa kannattaa huomioida että ei kiristä muovipalojen sisään meneviä ruuveja LIIAN kireälle, vaan
lopettaa kiristämisen heti kun ruuvi alkaa ottaa kiinni.

Liialla vääntämisellä "jengat" menee rikki ja ruuvit pyörii tyhjää.

Mielestäni auton saa hyvään balanssiin, kun sijoittaa vastarin ja noparin ylä runkoon ja akku vasemmalle ja
oikealle servo ja kone.

Auton kasaaminen tapahtuu pää asiassa ristipää ruuvvarilla, joten laadukkaaseen ruuvvariin kannattaa sijoittaa.

Asia on myös niin, että, omalla ajo tyylillä on suoranainen vaikutus auton ehjänä pysymiseen, eli
kandee vähä miettiä et miten vetää ja mistä vetää.

Toni  :azn:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #95 : 05.10.08 - klo: 19.54 »
3Racingin iskareita voin lämpimästi suositella. Niiden säädettävyys on omaa luokkaansa verrattuna alkuperäisiin. Alkuperäiset jouset ovat myös aivan liian löysät.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #96 : 06.10.08 - klo: 03.36 »
3Racingin iskareita voin lämpimästi suositella. Niiden säädettävyys on omaa luokkaansa verrattuna alkuperäisiin. Alkuperäiset jouset ovat myös aivan liian löysät.

Miten säädettävyys eroaa orkkis iskareista?

Jousia voi pikkusen kiristää messissä tulevilla klipseillä.

Toni  :cool:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #97 : 06.10.08 - klo: 10.39 »
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #98 : 12.10.08 - klo: 23.20 »
Huomenna lyön sähköt ja radiot omaani ja meen testaileen lippulaivaan viikolla,
voin heittää tänne et miten auto ja tekniikat pelaa.

Toni :azn:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #99 : 21.10.08 - klo: 22.34 »
Noniin, nyt on kaikki asennettu ja laitettu ja pari ajoreissua takana.
Positiivisesti yllättyneenä voin todeta että auto on hintansa arvoinen.

Ja tarkemmat speksit:

Alusta: Xray M18T Pro.
Renkaat: Vtec foamit, kovuus 40.
Iskariöljt: Joka nurkassa 35.
Iskarit: 3 Racing alu iskarit.
Jouset: Iskareiden messissä tulleet.
Moottori: Graupner Inline 330, harjaton + heatsink.
Nopari: Gm Genius Sport 30R.
Pinjoni: 9 Hampainen.
Spurri: 54 Hampainen.
Diffit: Kuuladiffit.
Akut: 2 Kennoinen Linnalipo, 7,4V 1700 mah.
Radiot: Futaba 3PM 2,4 Ghz.

Tällä setupilla aion jatkaa ajoja.

Törmätään Lippulaivassa!

Toni  :grin:
« Viimeksi muokattu: 12.11.08 - klo: 00.04 kirjoittanut Voyager »
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #100 : 12.11.08 - klo: 19.02 »
Oottekos lisänny mitä viripalikoita, onko jotakin mikä kaipaa päivitystä enemmän kuin joku muu. Tiedän, että auto on varsin pätevä suoraan laatikosta, mutta ainahan sitä jotakin tarvii  :tongue:

Eli tarviiko, aluiskareita, -iskaritorneja, -diffejä, -kääntöpaloja, mites ootteko hommannu noita hexadaptereita? Xrayltä löytyy kaikkia varsin katavasti, mutta esim 3racing olisi melkoisesti edullisempi.

Kysymys on kuin omasta suusta karannut ja edelleen ajankohtainen, mitä tingeltangelia Pro malli kaipaa muutaman ajokerran jälkeen?

Emmää itelle ku kaverille kyselen, soon joskus sellaanen utelias... :cool:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #101 : 13.11.08 - klo: 23.42 »
Ajoin pari sessioo orkkis iskareilla ja vaihdoin sit alle 3Racing: in alu iskarit, ero on ku yöllä ja päivällä.

Toni  :roll:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #102 : 15.11.08 - klo: 02.27 »
Minulla on ollut ongelmia auton kanssa nopeissa mutkissa. Autolla on ollut taipumus kaatua kyljen kautta ympäri 1:10 foameilla ajettaessa. Tänään vaihdoin 3racingin iskareihin 1000 diffiöljyt erään kokeneemman kilpailijan suosituksesta ja tulos oli hämmästyttävä. Auto täytyy olla näköjään todella jämäkkä matolla ajettaessa. Ulosjoustoa rajoitettiin myös 2mm o-renkaalla, minkä seurauksena auton painopiste laski hieman tehden autossa vieläkin tukevamman. Takaiskareissa voisi olla hieman löysemmät öljyt ja aionkin huomenna kokeilla 700 öljyjä.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #103 : 15.11.08 - klo: 06.58 »
Jaa että jämäkkää kiisseliä keppeihin? Eilen kun auton kasasin niin laitoin 50etu/40taka öljyt (3R+2reikäset männät) ja tuntui melkoisen kovalta joten ehkä oikeilla jäljillä ollaan, tänään se selviää kunhan ratkon ensin servo ongelman.

Oli muuten yksi mukavimmista kasattavista, laadukkaat je selkeälukuiset ohjeet ja numeroidut puuhapussit jokaiselle työvaiheelle. Osat napsahti tarkalleen paikalleen eikä mitään kikkailuja tarvittu missään. Koppa on malliltaan sieltä minne ei aurinko juurikaan paista joten se on ensimmäinen päivityksen kohde, mahtaako siihen sopia Asson tai jonkun muun buggyn koppa?

Jaaha, koppaa tuhertamaan että pääsee päivällä paanalle :tongue:
Kylätason RC-kuski.

Poissa SamiHi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #104 : 15.11.08 - klo: 08.40 »
Täytyy katsella hieman maltillisemmilla kierroksilla olevaa moottoria. Tuo Tekinin setti houkuttais sen perusteella mitä ulkolaisilta foorumeilta lukenut, mutta ei taida olla suosituimpia merkkejä Suomessa. Mistä lie johtuen.

Multa löytyy sharkista tuo tekinin redline, ostin yhden akun ajettuna. Muista sähkökoneista ei kokemusta, niin en osaa verrata mutta on kyllä rookielle ihan riittävästi vauhtia. Nyt löysin noparista jarrun niin onnistuu tuo ajaminen vähän paremmin :cheesy:
LRP Shark FT | Schumacher Cougar SV | Mini Z
www.speedparty.com | www.cosworthrsclub.com | JoeUa

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #105 : 15.11.08 - klo: 13.58 »
Koheltajalle: Koppa on kyllä ruma, mutta suojaa kyllä hyvin pahimmilta kolhuilta. Minä sain sovitettua pikkuasson buggykopan reiskan, niskaan, mutta ajossa alkoi katkeilemaan etuiskaritolppia. Kun sen sai taas kopan suojaan yhtään tolppaa ei ole vielä tähän mennessä katkennut. Prohon laiton alumiinitolpan eteen, mutta se mursi ylädekin ruuvinreiän kohdalta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #106 : 16.11.08 - klo: 06.01 »
Minulla on ollut ongelmia auton kanssa nopeissa mutkissa. Autolla on ollut taipumus kaatua kyljen kautta ympäri 1:10 foameilla ajettaessa. Tänään vaihdoin 3racingin iskareihin 1000 diffiöljyt erään kokeneemman kilpailijan suosituksesta ja tulos oli hämmästyttävä. Auto täytyy olla näköjään todella jämäkkä matolla ajettaessa. Ulosjoustoa rajoitettiin myös 2mm o-renkaalla, minkä seurauksena auton painopiste laski hieman tehden autossa vieläkin tukevamman. Takaiskareissa voisi olla hieman löysemmät öljyt ja aionkin huomenna kokeilla 700 öljyjä.

Minkä lukuarvoisilla (kovuus) foameilla ajelet?

Ite kurvailen Lippulaivassa matto pohjaisella radalla Vtekin nelikymppisillä 1/10 foameilla,
eikä oo kertaakaan menny mutkassa katolleen.

Mulla on 3Racing alu iskareissa joka nurkassa 35 öljyt, sinun öljy taulukko lienee Xrayn "oma".

Mitens sulla kallistuksen vakaajat?, mulla ei oo kiinni.

Toni  :azn:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #107 : 16.11.08 - klo: 11.54 »
Foameja on kaksi sarjaa 38 ja 42, molemmat 1:10. Iskareissa mulla on tosiaan 1000 öljyt joka vastaa noin 90W öljyä. Xrayn sivulla oli Barryn vikkejä säätämiseen. Hän käyttää edessä 90W öljyä ja takana 40W. Mulla on tosiaan xrayn ja kyöstin diffiöljyjä joita käytän myös iskareissa. Kallistuksen vakaaja on vain edessä. Tänään lähtee sekin.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #108 : 16.11.08 - klo: 18.59 »
Ekat päristelyt ajettu ja pakko myöntää että tällaiselle wanhalle pierulle on uuden asian oppiminen aika kankeeta, meinaan se että Reiska on ajettavuudeltaan täysin erilainen kuin tutuksi käynyt Shark FT. No, kai sitä muutaman (vuoden) ajon jälkeen pääsee sinuiksi Reiskan kanssa, säätöä, sopivaa kumia alle ja paljon reeniä niin kait se siitä alkaa pelittää.

Laadukkaan ja kestävän oloinen päristin, linnunluiset tukivarret kestää yllättävän hyvin kipeetä mutta korkkaa kun aikansa pommittaa, mulla mikään kestä... Aika näyttää kumpi oppii tavoille, kuski vai auto :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #109 : 17.11.08 - klo: 02.34 »
Nämähän alustan säädöt ja renkaat on niiiin kovin henkilökohtaisia...

Ite olen kans pirun tyyytyväinen omaan autoon, sattui toi linnalipo istumaan
akkuholsteriin pirun hyvin.

Milläs välityksillä kurvailette???

Mulla vakiospurri ja 9 hampainen pinjoni, mikä toimii ainakin mulla, nopari ja kone pysyy viileenä.

Mulla ei oo menny ku taka hubi, ja sekään ei ollu mun vika, kaveri ajo perään. :roll:

Toni  :laugh:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #110 : 17.11.08 - klo: 09.13 »
Reiskan omilla pikkuruisilla foameilla ja 6000kv koneella sai käyttää 12 pinjonia, vakiorenkailla välitys liian pitkä ja autosta tulee laiskan oloinen. 60mm renkaiden kanssa voisi olla 9 tai 10, vielä testaamatta.

Säädöt on tosiaan kuskikohtaisia ja käytännössä, vieläpä iskarinöljyistä muistetaan ilmoittaa viskositeetti mutta ei iskarimerkkiä ja mäntiä, niillä kun on melkoinen vaikutus keppien käytökseen.

Ei kun servo ja iskariöljykauppaan ja säätöjä etsimään, jospa siitä saisi mieleisen, vielä se on aika kaukana siitä minkälaiseen ajettavuuteen olen tottunut. Ongelmana on se että rata on uusi ja vielä ei profiili ole iskostunut tajuntaan, sitten vielä uusi auto ja varaosien menekki on selviö...
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #111 : 17.11.08 - klo: 09.24 »
Ekat päristelyt ajettu ja pakko myöntää että tällaiselle wanhalle pierulle on uuden asian oppiminen aika kankeeta, meinaan se että Reiska on ajettavuudeltaan täysin erilainen kuin tutuksi käynyt Shark FT. No, kai sitä muutaman (vuoden) ajon jälkeen pääsee sinuiksi Reiskan kanssa, säätöä, sopivaa kumia alle ja paljon reeniä niin kait se siitä alkaa pelittää.

Laadukkaan ja kestävän oloinen päristin, linnunluiset tukivarret kestää yllättävän hyvin kipeetä mutta korkkaa kun aikansa pommittaa, mulla mikään kestä... Aika näyttää kumpi oppii tavoille, kuski vai auto :wink:


Kuinka moni muu on vaihtanut sharkista xrayn autoihin kuin koheltaja ja 2 kpl tonia :huh:
Jerzi

PS Taisi Mikan auto olla viime kaudella niin hyvä että oli pakko vaihtaa.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #112 : 17.11.08 - klo: 09.38 »
En tieä kuinka moni on vaihtanut ja on vaihtamassa. Hyvyydestä en vielä tiedä, se selviää aikanaan. Kyllä se Shark on ajettavuudeltaan myös hyvä mutta vaihtelu virkistää joten siksi vaihto :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #113 : 17.11.08 - klo: 09.45 »
Se mitä me kokeiltiin viimekauden lopussa sitä Mikan autoa niin se oli valovuoden edellä sharkkia ajotuntumassa ja pitoa oli niin paljon että olis voinnut antaa sitä poiskin.
Kaikilla on varmaan tuo pro versiokin.
Jerzi

PS Toni (siis se isompi :wink:) älä nytkään anna tietä :lol:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #114 : 17.11.08 - klo: 09.56 »
Ei ole pitkä matka enään Assoon....  :grin:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #115 : 17.11.08 - klo: 10.03 »
Ei ole pitkä matka enään Assoon....  :grin:

Sain aamun parhaat naurut nyt :lol: No ei vais, ei mollata assoa. Xray kyllä teki suuren vaikutuksen kuin sitä kokeiltiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa FrzT

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #116 : 17.11.08 - klo: 11.16 »
Ei ole pitkä matka enään Assoon....  :grin:

Hah! taisi Xrayn meno vakuuttaa eilen, kun assokuskikin alkoi miettimään merkin vaihtoa :roll:
Powered by: Araldite & Panduit
| 808 | M18T Pro | M03 |

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #117 : 17.11.08 - klo: 11.22 »
Ehkä Asson rinnalle....

-Mikko
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #118 : 17.11.08 - klo: 19.57 »
No pärkele.

Ottakaas mauseri käteen ja kertokaas vähä mittoja, kiinnostaa mitkä on tilat jotka voisi uhrata akulle.
Eli pituus ja leveys kartaanista pohjan reunalle?

Ei kiinnosta mitä akkua te käytettä, mikä sinne mahtuu modaamatta, tms, vaan puhdas fakta =)


edit, perutaan edellinen, kertokaa Myös mitä käytätte ja menee modaamatta :D
/ Jere Siirilä

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: XRAY M18T (PRO)
« Vastaus #119 : 17.11.08 - klo: 20.59 »
1700mah Linnalipo menee heittämällä ja ajoaika harjattomalla taivaallinen, eipä kannata lähteä paljoa virittelemään kun lipottimet pelittää loistavasti noissa värkeissä.

Servoista, carbon rattaiset ei kestä vaan metallia siellä pitää olla. Nyt on kiinni Hitec HS-82MG joka menee heittämällä paikalleen ja käy mukana tulleeseen servosaveriin. Jenkkisivuja kun on lueskeltu niin ilmeisesti kyseinen servo on sama mitä Xray myy omana merkkinä, myös Multiplex on ilmeisesti samaa tuotantoa.

Multiplex Hobbypointista 44€ ja Hitec Tietonikkarista 30€, jos tosiaan valmistaja on sama niin merkkilisä tekee taatusti kalliimmasta paremman :wink:
Kylätason RC-kuski.