Joo, 20 vuotta sitten kaikki ajo NiXX perusaisilla akuilla, ja tehot rajoittui niitten maximiin antokykyyn. Häärättiin +- 200 watin alueilla.
Yhä alottelijoitten paketeissa on samaa kamaa. VXL harjattomissa valmispaketeissa alkaa sitten olla jo auton puoleltakin ekat osat suoraan päivitelty.
Huomioiden nettiotos ulkomailta, eli perin mahdolliset tullikulut, ei noi silti pahoja hintoja sun ehdotuksessa ole.
Kone/nopari-paketti on 3s lipoakulla aika tehokas, reilusti yli 500 wattinen. Ei säätelemättä autoa enää tuo teho "siirry katuun", ja vaatii ajopaikaltakin jo tilaa. (ja varaosia)
Akusta: 25c ja 5A tuo 125A kuormituskyvyn 20c lämmössä. Tämä kylmänä voi puolittua, vahtisin silloin.
Tuo akkujen yhtäaikaa lataaminen perustuu enempi ajatukseen, että ne on samaan aikaan, yhtälailla kulutettuja. Ei niin, että toinen on saanut toipua rauhassa, toinen ei. Ei tuu hyvää, tai ainakin balansointi kestääää..
Ainakin2: pitää tutkia, osaako itse latain vielä 3+3 eli 6S kannosarjaa ladata!
Varattavat "kulutusosat" riippuukin sitten ajotavasta ja paikasta aikalailla.
Ensimmäisenä tulee mieleen kysyä, että onhan moottorinpäähän tulevia pinionrattaista varattuna?
Siihen säätämiseen. Ja iskariöljyvalikoima, diffimuljaa paria laatuaa.
Sspurrit ei tykkää karkeasta hiekasta hampaittensa seassa, poxahtelevat tuolloin.
Hyppivillä ja törmäilevillä menee kaikkea, muillakin vetareita, diffejä, laakereita, slipperien osia, rengassettejä .
Ja mitä paremmat vauhdit, sitä varmemmin auto käyttelee ajopintanaan maahan päin, koria =)