Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1287438 kertaa)

0 jäsentä ja 10 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3240 : 10.07.11 - klo: 15.05 »
Terve,

Olen uusi sähköautojen parissa joten kysymykset on myös toistaiseksi sitä luokkaa ;-)
Oon testannut mun Ultimatea nyt 3S lipoilla ja sellaisia on kolme kappaletta tulossa Kiinanmaalta.

Nyt ajattelin ostaa yhden akun siksi aikaa alle, että noi tulee. Tekeekö 2S:llä mitään, vai tuleeko itku kun on jo tottunut 3S:n voimaan ;-)

Ps. Täytyy väsätä ostoilmoitus, että saa sen akun hommattua.

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3241 : 10.07.11 - klo: 15.09 »
Terve,

Olen uusi sähköautojen parissa joten kysymykset on myös toistaiseksi sitä luokkaa ;-)
Oon testannut mun Ultimatea nyt 3S lipoilla ja sellaisia on kolme kappaletta tulossa Kiinanmaalta.

Nyt ajattelin ostaa yhden akun siksi aikaa alle, että noi tulee. Tekeekö 2S:llä mitään, vai tuleeko itku kun on jo tottunut 3S:n voimaan ;-)

Ps. Täytyy väsätä ostoilmoitus, että saa sen akun hommattua.

Mun mielestä 2s:t tuo juuri sopivan verran tehoa, eli aloittelijoille kuin minulle sopivasti  :wink:
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3242 : 10.07.11 - klo: 15.19 »
Olet väärässä keskustelussa, täällä puhutaan peräveto mallista.
2wd:llä 2s on riittävä voima, kun taas 3s heittää autoa ilmaan reilusti.
osta vaikka 1kpl 2s akku niin voit ajaa hitaamminkin.
Ps. kannattaisiko vaihtaa keskustelun nimi Traxxas Slash 2wd:ksi, kuin juuri tein, ei tulisi erehdyksiä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa mamyllyn

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3243 : 10.07.11 - klo: 15.28 »
Moi,

Olet aivan oikeassa, että topicin aiheen voisi muokata. Mä oletin tän pitävän 2 ja 4x4:t sisällään :-)

Olet väärässä keskustelussa, täällä puhutaan peräveto mallista.
2wd:llä 2s on riittävä voima, kun taas 3s heittää autoa ilmaan reilusti.
osta vaikka 1kpl 2s akku niin voit ajaa hitaamminkin.
Ps. kannattaisiko vaihtaa keskustelun nimi Traxxas Slash 2wd:ksi, kuin juuri tein, ei tulisi erehdyksiä.

Poissa Zombie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3244 : 10.07.11 - klo: 16.20 »
Samaapa minäkin, ja siihen ystäväksi tämä: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9550
nopari ja kortti lähti tilaukseen nopari vieläpä kahteen kertaan.
kiitti neuvoista :wink:

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3245 : 10.07.11 - klo: 17.01 »
Hyvä! toivotaan että kiina tuotteet ovat suosiollisia kaikille, eikä dead on arrival pelottelut kävisi toteen (itsellä ei onneksi ole käynyt.)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3246 : 21.07.11 - klo: 22.01 »
Riippuu tietenkin moottorista ja akusta, itse olen päristellut 2s akuilla ja 3500kv:lla usein 16/86, tai jos lämpeneminen ei haittaa niin 22/86, kuten talvella.
2s auto kulkee kovaa, mutta ainahan se suoralla saa kovempaakin kulkea.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3247 : 22.07.11 - klo: 09.02 »
Mitä välityksiä porukka käyttäny? Nuo 19/90 tuntuu aikas lyhkäsiltä tuohon tiellä sutailemiseen

Jos VXL-sähköt niin kokeile 23/86. Pysyy vielä tiessä eikä lähde pienestä pompusta liitämään. Muista tarkkailla lämpöjä.

Tuolla voit arvioida nopeuksia:
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/top_speed.html

Poissa Igori

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3248 : 23.07.11 - klo: 09.04 »
VXL sähköillä voi näemmä ajella aika pitkillä välityksillä. Castlen CM4600 välityksiksi slashiin valmistaja suosittelee 14-16/90.... Itse olen ajellut 18-19/86-90... Ja lämpee liikaa.. :( pakko laittaa lyhyempää..
« Viimeksi muokattu: 23.07.11 - klo: 10.51 kirjoittanut Igori »

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3249 : 23.07.11 - klo: 15.36 »
Moottorin lämpenemiseen paras lääke oikeiden välityksien lisäksi on alumininen vaihdelaatikko. Lisähyötynä alumiinilaatikko ei jousta ja spurrit kestävät pidempään.

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3250 : 28.07.11 - klo: 13.21 »
Olen ajatellut ostaa tälläsen takapotku slashin ja aloittaa uuden harrastuksen. Mitä muuta minun kannattaa ostaa kun tuo auto ja paristot ohjaimeen? Voiko lipon akut laittaa ihan vakio autoon vai täytyykö olla harjaton moottori?

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3251 : 28.07.11 - klo: 13.36 »
Lipot voi iskeä harjalliseen moottoriin/nopariin, tosin cut-off on hyvä olla, ja lipolaturi on pakollinen. (esim ultramat 14+)
Titan harjallinen moottori hajoaa melko helpolla, jos rahat riittävät niin kehoitan ostamaan suoraan vxl mallin, tai itse päivittämään
harjattomaan kun auton moottori hajoaa.
Lipojen kanssa kannattaa noudattaa varovaisuutta ettet polta mitään ja katsoa ,että akut sopivat autoon. (jännite/tilavuus ja akun fyysinen koko)
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3252 : 28.07.11 - klo: 15.35 »
Mikä on cut off? Voisitko laittaa linkin mistä kannattaa tilata lipo akku sekä pikalaturi? Joo, ajattelin ajella nyt ensin vakio koneella ja katsoa kuinka tämä harrastus iskee... jos mielenkiinto jatkuu niin sitten voin päivittää harjattomaan moottoriin. Kannattaako minun ostaa lipo s2 akku vai...?

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3253 : 28.07.11 - klo: 16.09 »
cut-off on noparin ominaisuus, joka katkaisee virrat kun lipo alkaa lähestyä liian pientä jännitettä.
xl-5:ssa ominaisuutta ei mielestäni ole.
Itse ajaisin harjallisella combolla ja nikkeleillä, ja kun päivittää lipoihin, niin jatkaa vielä silloinkin nikkeleillä tai ostaa samalla lipot.
14+ lataa oikeastaan kaikki slashiin tungettavat akut tunnin sisään.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3254 : 28.07.11 - klo: 17.59 »
En tiedä kuuluko tämä nyt tänne, mutta kysyn kuitenkin. Eli meneekö tuo traxxas slash 2wd vxl metsäpoluilla, sorakuopilla, hiekkateillä ym.? Onko hyvä auto ensimmäiseksi kunnon rc-autoksi? Ja onko tuossa vakiona li-po cut-offia?
kyosho ultima sc

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3255 : 28.07.11 - klo: 18.25 »
Lässykkä menee oikeastaan kaikkialla hyvin, maaston valinnassa ei tarvitse olla niin nirso, kuin matalemmilla autoilla.
On todella hyvä 1. autoksi, VXL mallissa tulee varmasti cut-off, en tiedä onko traxxass uusimassa harjalliseen cut-offia.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3256 : 31.07.11 - klo: 17.17 »
ok, mutta mistäs kannattaisi tilata tuollainen 2s tai 3s lipo ja laturi joka latais lipoja ja nimhejä. Jos linkkiä voisitte laittaa niin on hyvä.
kyosho ultima sc

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3257 : 31.07.11 - klo: 17.24 »
Akku käytettynä foorumilta taikka hobbykingistä, Tai http://fi.eurorc.com/product/534/gens-ace-4000mah-25c-lipo liittimet joudut vaihtamaan mutta ei se vaikeaa ole.
Laturiksi sitten vaikka tämmöinen http://www.racingfactory.fi/tuotteet/LATURIT-JA-PURKULAITTEET-Laturit/Graupner-Ultramat-14-Plus-103751 tai jos ei kiirettä ole varastoon saapumisesta niin http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-akut-ja-laturit-laturit-lipo-laturit/sky-rc-imax-b6ac-charger-b6ac-2
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa muppe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3258 : 31.07.11 - klo: 20.17 »
käykö nuo kaikki muka tuohon traxxas slashiin? Ja oisko vähä halvempia?
kyosho ultima sc

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3259 : 31.07.11 - klo: 20.59 »
käykö nuo kaikki muka tuohon traxxas slashiin?
Akut ja laturit eivät ole merkkikohtaisia. Tuolla aiheessa on joka toisessa viestissä ehdotuksia hyviksi LiPOlatureiksi. ghhgtd listasi hyviä Suomesta saatavia merkkejä.

Ja oisko vähä halvempia?
On, Kiinasta saa hiukan halvemmalla, mutta toimitukset kestävät kauemmin.
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3260 : 31.07.11 - klo: 21.01 »
käykö nuo kaikki muka tuohon traxxas slashiin?
Akut ja laturit eivät ole merkkikohtaisia. Tuolla aiheessa on joka toisessa viestissä ehdotuksia hyviksi LiPOlatureiksi. ghhgtd listasi hyviä Suomesta saatavia merkkejä.

Ja oisko vähä halvempia?
On, Kiinasta saa hiukan halvemmalla, mutta toimitukset kestävät kauemmin.
Ja takuuasian vaikeutuvat aika lailla.
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3261 : 01.08.11 - klo: 15.24 »
Kävin juuri hakemassa Slashin matkahuollosta ja nyt akku latautumassa. Pitääkö tuosta akun päältä repiä tuo kirkas, paksuhko muovi pois vai jättää siihen suojaksi?

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3262 : 01.08.11 - klo: 15.24 »
Kävin juuri hakemassa Slashin matkahuollosta ja nyt akku latautumassa. Pitääkö tuosta akun päältä repiä tuo kirkas, paksuhko muovi pois vai jättää siihen suojaksi?

Ei ole akussa mitään ylimäärästä suojaa.

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3263 : 01.08.11 - klo: 15.31 »
Varmistaakseni, että sprawlin vastaus ymmärretään: Älä revi, muovi on (kutistesukkaa?) ja suojelee kennoja ja pitää akun kasassa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Zombie

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3264 : 02.08.11 - klo: 23.00 »
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F8993%5F%5FHobby%5FKing%5FBrushless%5FCar%5FESC%5F100A%5Fw%2F%5FReverse%5FUpgrade%5Fversion.html
[/quote] kiinasta tuli tommoset, niin semmonen tuli mieleen että, otetaanko tuolle tuulettimelle virta vastarin jostain tyhjästä "portista", ja onko väliä että mistä niistä?

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3265 : 02.08.11 - klo: 23.33 »
noparin tuuletin menee noparissa olevaan 2 piikkiseen porttiin ''FAN'' muistaakseen.
Muut tuulettimet, esim moottorin, isketään turhaan vastarin paikkaan josta vastari antaa n. 6v
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3266 : 03.08.11 - klo: 07.59 »
noparin tuuletin menee noparissa olevaan 2 piikkiseen porttiin ''FAN'' muistaakseen.
Muut tuulettimet, esim moottorin, isketään turhaan vastarin paikkaan josta vastari antaa n. 6v


Juu tuossa mallissa se menee suoraan nopariin, kyljessä on merkattu mitkä piikit on sille varattu.

Toivotaan että zombiella tuo nopari toimii paremmin kuin itsella 2edellistä, toinen pari kuukautta ja toinen 2päivää.


Poissa lartsu69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3268 : 03.08.11 - klo: 12.43 »
Joo, tässä vuoden sisään on tullut tilattua 7 autoa jenkeistä ja jokaisella kerralla on paketti pitänyt tullin tiskillä aukaista itse.

onko ulkomailta luotettava tilata?

« Viimeksi muokattu: 03.08.11 - klo: 13.57 kirjoittanut lartsu69 »

Poissa JS83

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3269 : 03.08.11 - klo: 20.13 »
Tänään tuli ajeltua 6 akullista uudella Slashilla =) Enää ei auto uudelta näytä mutta kaikki on toistaiseksi kunnossa korin naarmuja lukuunottamatta. Kun lopetin ajon päivän päätteeksi niin onko syytä tehdä jotain "perushuoltoa" autolle? Rasvausta tai pesua esim. ??

Toinen kysymys on, että mitä varaosia kannattaa ehdottomasti ostaa varastoon kun on otsikon mukainen harjallinen auto?