FinTrack Touring-Polttis kilpailut – ohje kilpailijoille
a) Kilpailut ja niiden yhteyshenkilöt:
TP 1 18.5. KymenPAK (1. FinTrack osakilpailu)
- Kari Kinnunen, kypak@luukku.com
TP 2 29.6. MMR-Polttis (2. FinTrack osakilpailu)
- Olli Andersson, olli.andersson@oilon.com
Rata SM 12. - 13.7. HyvinkäänUA, Touring-polttis SM + Touring-SM
- Teemu Saarinen, teemu.saarinen@vepro.fi
TP 2 31.8. Vaasan UA (3.FinTrack osakilpailu)
- Jussi Luopajärvi, jussi.luopajarvi@vaasanua.net
TP-10 –luokan kilpailut ovat yksipäiväisiä, lukuunottamatta SM-kilpailua.
Ajettavat luokat:
TP-10 (Touring-polttis avoin)
TP-10 SM -kilpailu (12. - 13.7.)
Osanottomaksut kaikissa TP-sarjan luokissa 20€. SM-kilpailujen osanottomaksut järjestäjän päätettävissä.
Koko sarjan palkinnot:
Jokaisesta osallistumisesta maksetaan sarjan yhteispalkintoihin 1€. Sarjan viimeinen järjestäjä hommaa sarjan yhteispalkinnot, jotka siis jaetaan myös viimeisessä kilpailussa. Kilpailujen järjestäjät tilittävät tämän maksun suoraan tilille:
TP-kisat:____________________(Vaasa)
Nostajat: mekaanikot toimivat nostajina
Sarjapisteet (pisteitä ylläpitää ko. luokan yhteyshenkilö)
sij pist sij pist sij pist sij pist sij pist
1 100 2 95 3 90 4 86 5 82
6 78 7 74 8 70 9 67 10 64
11 61 12 58 13 55 14 52 15 50
16 48 17 46 18 44 19 42 20 40
21 38 22 36 23 34 24 32 25 30
26 28 27 26 28 24 29 22 30 21
31 20 32 19 33 18 34 17 35 16
36 15 37 14 38 13 39 12 40 11
41 10 42 9 43 8 44 7 45 6
46 5 47 4 48 3 49 2 50 1
52-> 1
b) Erityistä huomioitavaa säännöistä:
- moottori => kampiakselin huuhtelukanava max 7mm, pyöristys max
- R 0,5mm ja kaasutin 5,5mm
- renkaat (leveys etu max 26mm, taka max. 30mm)
- polttoaine (Nitro max. 16%)
- tankki (max 75cm3)
- pilli (2-kammioinen, ulostulo reikä max. 5,2mm, ulostulon pituus min. 10mm)
- INS-BOX
- katon minimikorkeus maavaran ollessa 10mm
c) Ajo-ohjeita, joihin jokaisen kuljettajan on kiinnitettävä erityistä huomiota:
Sääntökirjan kertoman lisäksi tulee huomioida seuraavaa:
1. Väärään suuntaan ajo (ei kolarista johtuva sinkoutuminen) missä tahansa tilanteessa (harjoitus yms.)
2. Tilan antaminen: Kuulutetaan numero (jonka tulee antaa tilaa), jollei tule tilaa -> Stop and Go.
3. Lähitilanteessa (ns.hiostaessa) peräänajo: jos odottaa ja antaa kärsineen osapuolen mennä edelle, homma jatkuu jos ei, Stop and Go. (kansainvälinen tapa). (kirjataan silti huomatus tuomaripöytäkirjaan)
4. Radalle paluu ilman kolhimista !!!
5. Mekaanikon toimintaan pitää sekä kuljettajan, mekaanikon että tuomariston suhtautua vakavasti. Mikäli vahingossa tai tahallaan mekaanikko aiheuttaa vahinkoa autoille, rangaistaan tästä kuljettajaa, jonka mekaanikkona ko. henkilö toimii. Tuomari arvioi vahingon ja tarvittaessa rankaisee kuljettajaa Stop and Go –rangaistuksella.
d) Autojen numerointi:
TP-10 –luokassa käytetään samaa numerointitapaa kuin sähkö-touring –luokissa kuitenkin alla esitetyin poikkeuksin:
TP-10 sarjassa autossa pitää olla kilpailijan nimi ja numero, joka saadaan edellisen vuoden sijoituksista. Kilpailijanumerolistaa ylläpitää sarjan luokkayhteyshenkilö Lauri Seppälä lauri.seppala@textstream.net.
Sarjan yhteyshenkilö lähettää sähköpostilla ko. listan kilpailunjärjestäjille, siten että vastuu uusien kilpailijanumeroiden jakamisesta on järjestäjällä kilpailua edeltävänä viikkona. Tällä mahdollistetaan ko. listan paikkansapitävyys ja päällekkäisyyksien poisto, sekä toiminnan joustavuus. Ilmoittautumiset kilpailuun kun tapahtuu aina kilpailua edeltävällä viikolla, niin silloin on myös luontevaa, että kilpailun järjestäjällä on ko. lista ja hän siitä näkee uudet sarjaan ilmoittautuneet kilpailijat ja täten voi antaa saman tien uuden numeron kilpailijalle.
Sarjaan voi ilmoittautua jo nyt mukaan ( luokkayhteyshenkilölle ) ja täten saada oman kilpailijanumeron valmiiksi. Se ei vielä ole varsinainen ilmoittautuminen kilpailuun, vaan ilmoitus halukkuudesta ajaa sarjakilpailua ja täten saa sen oman numeron ja voi ruveta suunnitelemaan omaa koria valmiiksi.
Auton kyljessä tulee olla kilpailijan "kilpailijanumero", 55mm korkeilla numeroilla, joidenka viivan paksuus tulee olla 5mm. Numerot saa maalata tai myös valmista numerotarraa saa käyttää. Ko. numerot tulee olla mustalla värillä ja taustan tulee olla valkoinen. Lisäksi kilpailija nimi tulee olla auton oikeassa takaikkunassa. Etunimen ensimmäinen kirjain ja sukunimi kokonaan kirjoitettuna.