Kirjoittaja Aihe: HSP 1:10 Tribeshead  (Luettu 6800 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
HSP 1:10 Tribeshead
« : 25.06.08 - klo: 15.10 »
Moi, kysyn tosta Tribesheadista, että miten kulkee onko kokemuksia? Mikä moottori on? Hinta olis mieleen vielä, kun ostais samasta paikasta 3000MaH akunkin Hinta oli jotain 179e. Jos jokutietää niin voisi kertoa autosta sillä tämä tuntui just hyvältä, mutta en tiedä miten nopee on. Ja on muuten 4WD! http://www.harrastekomeetta.com/read_shop_product.php?category=r/cautots%E4hk%F6autot&productn

TOIVO, ETTÄ JOKU VASTAIS JOTAIN.
« Viimeksi muokattu: 25.06.08 - klo: 15.48 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #1 : 29.06.08 - klo: 00.39 »
Halpis RTR:illä ei tee oikein mitään, tulee vain paha mieli. En usko, että kulkee kovaa vakiosähköillä.

Nikko-miehet ei oikein tunnu tajuavan, että näihin voi vaihtaa tehokkaampia koneita. Saisi monelle foorumilaiselle selittää samat asiat kuin naapurin 5v-pojille.

Ei henkilökohtaista, tarkoitit varmaan vakiosähköjen laatua. Todennäköisesti roskiskamaa. (siis elektroniikkakierrätys tietenkin :mrgreen:)
Jere M

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #2 : 29.06.08 - klo: 16.18 »
Tjaa, ei varmaan kannata ostaa, olisihan siihen ollut viri ja harjaton motti, mutta niihin tarvi tietynlaisen noparin eikä niitä tule kuin vasta syksyllä :undecided:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #3 : 29.06.08 - klo: 16.26 »
Onhan noita harjattomien ja harjallisten koneiden nopareita kaupat täynä, se onkin eri asia kestääkö tuo tehokasta harjatonta...
Ei tollaseen rihkamaan kannata sortua.
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa t_isoviita

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #4 : 18.07.08 - klo: 19.25 »
Onhan noita harjattomien ja harjallisten koneiden nopareita kaupat täynä, se onkin eri asia kestääkö tuo tehokasta harjatonta...
voin kertoa että kestää itselläni on bronttosaurus joka on muuten sama mutta isommat renkaat ja tupla jouset eli hieman raskaampi moottori on joku vx36-60L 1650 rpm/v akku 11,1v lipo 5000 mah. ja jättää useita polttis autoja taakseen ainoa heikko kohta on taka vetarit mutta laitoin polttiksen (hsp twather) vetarit sopii suoraan ja loppui sekin ongelma
kaverille laitettiin tribesheadiin rckaupan harjaton systeemi tarkoitettu hsp autoihin ja toimii tosi hyvin 11,1v lipolla, ni-mh tehoakut 4300mah tahtoo kärventyä
rc kaupasta löytyy muuten myös varaosat näihin hsp autoihin

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #5 : 19.07.08 - klo: 21.07 »
Suosittelisitko? Olis ihan mukava auto varmaan. Brontosaurus, ehkä olis hyvä, koska haluan monsterin. Pitää harkita!
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa t_isoviita

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #6 : 24.07.08 - klo: 01.15 »
kyllä suosittelen olen kalliitakin koitellut ja ei ne juurikaan parempia ole hintaansa nähden toiset paljon huonompia kuten eilen tullut turisti ei ainakaan ole mainittavasti parempi mainoksessa kerrottiin huippulaadukas ja runko täysin kiertojäykkä alusta tai jotenkin tälläin ilmoitettiin, jos servon rajat ovat vähänkään yli niin rengas lähes nousee ilmaan pöydällä kun rattia vääntää tiedä sitten siitä rungosta kun servokaan ei kovin voimakas ole ja ei ole edes piukalla.
saas nähdä kuanko tämä kalliimpi turisti kestää harjatonta ja 11,1v lipoa :evil:

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #7 : 24.07.08 - klo: 15.46 »
Ja kaikki uskovat mainoksiin?

Jos servo vääntyy enemmän kuin ohjauksessa on liikevaraa, jotain outoa yleensä tapahtuu.
Virissä ajetaan turistia aika kireillä koneilla, eivät teholla hajoa.
Ja oletko huomannut miten hidas auto on vakiosähköillä, nopeutta ei kannata mainostaa virisähköillä.

Suostutko paljastamaan mikä on tämä kalliimpi auto, johon olet verrannut HSP:tä? (lievä offtopic)

Rajoittakaa vähän oman auton kehumista, kaikki ei tajua, että netissäkin voi valehdella, tai ainakin liioitella.
Jere M

Poissa t_isoviita

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #8 : 27.07.08 - klo: 23.00 »
joo-o
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo: 19.56 kirjoittanut t_isoviita »

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #9 : 22.08.12 - klo: 19.54 »
Moro. Ostin ensimmäisen sähköauton (polttiksia on muutama). Tuollainen halpa käytetty auto et alkuun pääsee. Latailin tuossa akkua ja kokeilin niin ei kauaakaan ajella pystynyt kun ei jaksanut maassa auto mennä eteenpäin. Kun auton nosti ilmaan niin kiersi iloisesti. Mietin vain että onkohan akut ihan p*skana vai jotain muuta vikaa?  Siinä oli siis mukana vakio akku 1800mah ja 4350mah. Kauanko noita pitäis ladata? siin laturis oli lataus vaihtoehtoina 2a , 3,5a tai 5a.

Aivan noviisi oon näis sähköautois. :D

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #10 : 22.08.12 - klo: 20.02 »
Onko nuo akut nimhejä vai lipoja? Esim. 1800mAh akkua voi ladata 1,8A virralla turvallisesti molemmilla akkutyypeillä. Laturista johtuen lataa siis 1800mah akkua tuolla pienimmällä 2A virralla ja isompaa akkua joko 3,5A tai 5A asetuksella. Jos akku on ajettu tyhjäksi niin latautuvat täyteen suunnilleen tunnissa.

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #11 : 22.08.12 - klo: 20.19 »
Thorak jos kiinnostaa kiina autot, niin osta acme trooper. UltimaterRC jangikin pommitti sitä ja ei vissiin kauheesti mitään hajonnut. Samoin jthornley12 on tehny siitä monta videota ytubeen, ja näyttäis kestävän. Saa HK:sta ja nitrotekista.  Ja nuilla kiinamerkeillä on omat sivut kande niiltä kattoo, kuten himoton sivut, jos kiinnostaa. Omia kokemuksia tosin ei acmesta ole.
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #12 : 22.08.12 - klo: 20.20 »
OHO! Hupsista keikkaa thorakki kirjottanu viestinsä 4 vuotta sitten. Perun puheeni :embarrassed:
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #13 : 22.08.12 - klo: 20.33 »
Moro. Ostin ensimmäisen sähköauton (polttiksia on muutama). Tuollainen halpa käytetty auto et alkuun pääsee. Latailin tuossa akkua ja kokeilin niin ei kauaakaan ajella pystynyt kun ei jaksanut maassa auto mennä eteenpäin. Kun auton nosti ilmaan niin kiersi iloisesti. Mietin vain että onkohan akut ihan p*skana vai jotain muuta vikaa?  Siinä oli siis mukana vakio akku 1800mah ja 4350mah. Kauanko noita pitäis ladata? siin laturis oli lataus vaihtoehtoina 2a , 3,5a tai 5a.

Aivan noviisi oon näis sähköautois. :D
Auton mukana tulee 1800mAh NiCd akku ja sillä pystyy ajamaan käytännössä vain silloin, kun akku on vielä lämmin latauksen jäljiltä. Jäähtyneenä ei oikein jaksa autoa liikuttaa. Tuo 4350mAh on ns. tehoakku, jota myytiin auton lisukkeeksi muutama vuosi sitten. Silläkin on sen serran ikää, että pätee sama, kuin 1800mAh akulle eli kuumana toimii jotenkin. 1800mAh lataus 2A virralla ja 4350mAh 3.5A virralla. Sinulla on ilmeisesti sellainen verkkovirtakäyttöinen 4-8 kennon yleislaturi (virroista päätellen) ja sen -dV arvo on sen verran suuri, että akut kyllä kuumenee lopussa.

Jos haluat autolla ajella enemmän niin varmaan pitää mennä akkukauppaan.

Onko autossa vielä alkuperäiset sähköt paikalla? Kotona on vastaava (HSP Brontosaurus, sisuskalut saman näköiset) niin siinä on ainoastaan vastari alkuperäinen, kaikki muut uusittu. Mekaniikka on kestänyt, mutta auto on edelleen harjallisilla sähköillä (vauhti on nykyiselle kuskille sopiva näilläkin ja paikat kestää).

Edit: Onko moottori tuhottoman kuuma ns. ajon jälkeen? Jos näin on voi moottorikin olla lopussa/osittain oikosulussa.

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #14 : 22.08.12 - klo: 20.39 »
Joo juuri nuo akut on kyseessä. Ei ollut mitenkään tuhottoman kuuma moottori. Johtuen varmaankin siitä että auto ei maassa liikkunut juuri yhtään mihinkään.... Mutta kun auton nosti ilmaan niin hyvin kiersi. Minkälaista akkua tohon kannattais ostaa? Ja kyllä on alkuperäiset osat kiinni.

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #15 : 22.08.12 - klo: 20.52 »
Alkuperäiselle säätimelle luvataan 7 kennoisen NiMH:n kesto. LiPot ovat kyllä hyvät, mutta sääitmessä ei ole mitään alijännitesuojaa eli jokin ulkoinen piippari tms. pitäisi olla akun kaverina. Näille ei se NiMH laturi käy eli tarvitset myös laturin.
NiMH akkuja tuli joskus tuolta ostettua (olivat silloinkin mustakuorisia ja toimivat vieläkin, ikää useampi vuosi, käyttä satunnaista):
http://www.rcm.fi/akut-ja-tarvikkeet/nimh-akut.html
mutta ovat vaan aika kalliita eli kiinan LiPot ja kiinan laturi tulee melkein halvemmaksi, kuin pari NiMH akkua.

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #16 : 22.08.12 - klo: 20.59 »
Okei. Uskotko että on pelkästään akuista kyse? Että ei mitään muuta? Mitä sähköauto tekee jos esim moottori tai nopari menossa rikki? vai voiko ne edes "olla menossa rikki"? että hajoavatko suoraan vai kuinka ne näis sähkö autois menee?  minkä kokoista akkua tuohon kannattaa ostaa?

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #17 : 22.08.12 - klo: 21.01 »
Kuinka kauan suurinpiirtein pystyi ajeleen ennen hyytymistä? Tekikö molemmilla akuilla saman? Jos mahdollista niin mittaa akun jännite heti hyytymisen ilmettyä.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #18 : 22.08.12 - klo: 21.04 »
No korkeintaan minuutin. Sitten meni välillä nytkähdellen eteenpäin. Mutta aina kun auton nosti ylös niin hyvin kiersi. Pienemmällä akulla ei inahtanutkaa. :D

Poissa Diese-listi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #19 : 22.08.12 - klo: 21.08 »
Vois myös olla moottorista hiilet lopussa eli vapaana jaksaa pyöriä mutta ei kontakti riitä enää kuormituksessa.
SCX10, T3 2011, TS2, DF-03Ra, Micro-T

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #20 : 22.08.12 - klo: 21.11 »
Onko siihen jotain konstia millä saisi varmuuden?

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #21 : 22.08.12 - klo: 21.26 »
Pýstytkö mittaamaan akun jännitettä silloin, kun auto on ilmassa ja kaasu on täysillä?

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #22 : 22.08.12 - klo: 21.28 »
Joo kaveri lähti tuomaan mittaria. Minkälaista lukemaa mittarin pitäisi näyttää?

Poissa LaNi5

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #23 : 22.08.12 - klo: 23.03 »
Renkaat ilmassa moottori ottaa 5-10% siitä virrasta, kun oikeassa kiihdytyksessä. Jännitteen olisi hyvä pysyä 7V:n yläpuolella täydellä akulla. Jos on alle 6V ei auto kyllä kulje mihinkään. Tarkista, että auto rullaa vapaasti, kun ajat sillä, ettei voimansiirto ole jumissa.

Kun lataat ns. tyhjän akun kauanko siihen menee aikaa ja millä virralla?

Poissa letkujeeZus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HSP 1:10 Tribeshead
« Vastaus #24 : 23.08.12 - klo: 08.38 »
varmaan jossain puolessa tunnissa valo vaihtuu laturissa vihreäksi.