Mennäkseni tuohon CAi:n alkuperäiseen kysymykseen niin meillä on maaliskuusta
lähtien ollut käytössä tämä radio :
http://www.spektrumrc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPM3100http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36831&grpid=2903Käyttö kokemuksia on jo jonkin verran ja aloitus tällä
radiolla lähti hyvin ja jo toisen akun jälkeen kuski sanoi
että vanhaa hän ei enää huoli takaisin.
No Porossa ja Polttis turistissa ei ole ollu mitään ongelmaa.
Kesä kausi kun aletiin Vantaalta niin siirrytiin samalla viriin
jossa oli ongelmia. Oletus viasta oli se että vastari putoo pois käytöstä
alijännitteen tähden. Tässä uudessa DSM2 Spectrumissa tämän vian tullen pystyy
jatkamaan parin sekunnin odotuksen jälkeen eli ei tarvitse sammuttaa autoa että
voi jatkaa kisaa. Mutta aiheuttiko ongelmat vanhat 4200 akut vai nopeuden
säädin niin en tarkaan tiedä. No nyt on toinen säädin ja uudet 4600 akut
eikä sen jälkeen ole ollut mitään ongelmaa.
Vastariin on varmistuksen vuoksi kisaan laitettu vastarin konkka mutta
tuotakaan ei ole enää treeneissä käytetty.
Treeneissä on myös nykyään käytetty 4200 akkuja kun niihin vaihdetiin
kunnolliset juotos sillat.
Tässä radiossa on selkeä etu se että ei se paina mitään ja 4 patterillakin
ajaa todella kauan. Meillä on käytössä 4 SUPPOA (Nimh akku) joissa käyttö
aikaa riittää moneen treeniin ja kisaan.
Radio pitäis olla vielä Futaban FASStiakin nopeampi joten latenssit on kohdillaan.
Servoina ollaan käytetty Futabaa ja BlueBird ja niiden kanssa ei ole
meillä ollut mitään yhteen sopivuus ongelmaa.
Edit :
Niin Kuusalla kansallisessa kisassa kokeiltiin 3,5 koneessa 13mm
roottori ja potkua tuli aika tavalla lisää mutta tuli myös ongelmia
mutta tällä kertaa radio toimi täysin moitteetta oli jopa niin että
yhdessä erässä oli tuo vastarin konkka jäänyt kytkemättä.