Kirjoittaja Aihe: HoBao Moottori  (Luettu 16388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jartsa

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #90 : 04.02.04 - klo: 07.23 »
Ja matka huollossa ne säilyttää kai sitä pakettia veloituksetta kolme neljä päivää, sitten se maksaa kai vähän.  :)

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #91 : 04.02.04 - klo: 13.55 »
3 päivää. postissa ne säilyttää 2viikkoa  :shock:
Taas kehissä.. ;)

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
HoBao Moottori
« Vastaus #92 : 04.02.04 - klo: 14.19 »
Matkahuollossa on kulut suuria, jos käyttää ennakkoa. Ilman ennakkoa ihan ok.

Kannattaa tilata kerralla isompi satsi, kun postikuluja ajattelee. Tai vaikka ostaa kisapaikalla aina sen verran, että pärjää vähintään seuraaviin kisoihin asti.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #93 : 04.02.04 - klo: 14.39 »
aloitin just ajelut tuolla kasiportilla. 10% coolpowerilla.

 hyvin oli tehoja, ja käynti OK. sisäänajoa ensin noin 1 litra lämpösessa tallissa. välillä piti tuuletella, koska alkoi näkyvyys olla huono tallissa. ja hengitysteitä alkoi jotenkin kirvelemaan.

 muuten meni hyvin. vois tässä kohtapuoliin ottaa vähän videoo.

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #94 : 04.02.04 - klo: 14.43 »
ai jossain 5x5m autotallissa  :wink: joo, voi sisällä tulla hieman käryjä. kaasunaamari päässä ajeltava. piditkös tosi rikkaallaa sitä ja kaasua aika paljon ?
Taas kehissä.. ;)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #95 : 04.02.04 - klo: 14.45 »
juu 5 kiekkaa auki ja enimmäkseen urku auki, silleen lumpsutteleepi kaasua. tympeessä paikassa tuo tyhjäkäyntiruuvi. no eipä sitä onneks monesti tarvi säädellä kun sen saa kohdilleen.

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #96 : 07.02.04 - klo: 13.44 »
Lainaus käyttäjältä: "Jonttu"
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?

Ei lukenut ainakaan purkin kyljessä.


Morganin nettisivuilla oli että 25% löpö sisältää 17% korkealla viskositeetilla olevaa voiteluainetta. Itse ajattelin lisätä tuohon gallonaan n. desin verran rissaa. Oisko tämä suunnileen oikea suhde?
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
HoBao Moottori
« Vastaus #97 : 07.02.04 - klo: 19.32 »
Lainaus käyttäjältä: "arska82"
Lainaus käyttäjältä: "Jonttu"
Lainaus käyttäjältä: "RChullu"

Cool powerin käyttäjät: paljonko tässä fuilissa on öljyä? Mulle on jostain jäänyt semmoinen muistikuva, että öljyprosentti on aika metsässä. Olenko oikeassa, vai tietääkö kukaan prosenttia? Montako prosenttia rissaa ja montako synteettistä?

Ei lukenut ainakaan purkin kyljessä.


Morganin nettisivuilla oli että 25% löpö sisältää 17% korkealla viskositeetilla olevaa voiteluainetta. Itse ajattelin lisätä tuohon gallonaan n. desin verran rissaa. Oisko tämä suunnileen oikea suhde?


Tosta on aika vaikea saada "suunnilleen oikeata" suhdetta.. Rissaa pitäisi kuitenkin olla reippaasti, joten toi ei oo hyvää edes O.S:lle. Jos ei käytä lentokone myllyä autossaan, niin en kyl tota ainetta tankkiin lorauttais. :-)

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #98 : 22.02.04 - klo: 21.02 »
Miten tulpan lämpöarvo vaikuttaa koneen toimintaan.  mulla tässä 21 8 portissa on silleen että aika usein kun pikkuvauhdista/pysähdyksista paina kaasun auki, niin kone "röpeltää" eikä ota kiekkaa ennen kuin vähän lumpsuttaa kaasua. välillä kuitenkin kiihtyvyys on ihan OK.

 en oo noita säätöjä hirveesti vielä joutanut säätämään ihan kohdilleen. pääneula pitäisi olla ok, ja alaneulakin melko lähellä. siispä tuli mieleen että onko mulla liian kylmä tulppa talviajoon (firepower F5), vai esim. alaneula liian *huonosti* sääjetty?

 ja muistutuksena että tämä "röpellyskiihtyminen" tapahtuu noin viidesosan kaikista kiihdytyksistä.

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
HoBao Moottori
« Vastaus #99 : 23.02.04 - klo: 08.55 »
Lainaus käyttäjältä: "mike_87"
Miten tulpan lämpöarvo vaikuttaa koneen toimintaan.  mulla tässä 21 8 portissa on silleen että aika usein kun pikkuvauhdista/pysähdyksista paina kaasun auki, niin kone "röpeltää" eikä ota kiekkaa ennen kuin vähän lumpsuttaa kaasua. välillä kuitenkin kiihtyvyys on ihan OK.

 en oo noita säätöjä hirveesti vielä joutanut säätämään ihan kohdilleen. pääneula pitäisi olla ok, ja alaneulakin melko lähellä. siispä tuli mieleen että onko mulla liian kylmä tulppa talviajoon (firepower F5), vai esim. alaneula liian *huonosti* sääjetty?


Tulpan lämpöisyydellä muutetaan moottorin ajoitusta, eli lämpimämmällä tulpalla polttoaineseos syttyy hieman aikaisemmin. Tämän seurauksena kone ottaa kierroksia hieman helpommin kuin kylmemmällä tulpalla.

Luultavasti tuo tulppa on läpöarvoltaan ihan hyvä varsinkin talvella. Varmaksi en pysty sanomaan, koska minä en ole omistanut kyseistä konetta koskaan. Tulpan valintaa vaikuttaa myös käytettävä polttoaine. Eli mitä enemmän polttoaineessa on nitro, sitä kylmempi tulpan pitäisi olla. Toisaalta mitä kymempi sää on, sitä lämpöisempi tulpan pitäisi olla.

Luultavasti ongelmasi on se, että alaneula on liian rikkaalla. Koita vääntää sitä pikkuisen kiinni, niin luultavasti ongelmakin katoaa.

Poissa kalevi1

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #100 : 23.02.04 - klo: 13.13 »
cool poverissa on 18% syntettistä öljyä, mikä on huomattavasti parempi kuin rissa varsinkin näin talvella rissa hyytyy ja aiheuttaa ongelmia käyntiin kannattaa tingata kärkkaisen polttoaine rahdista, saa yleensä hilattua melko alas rahdin!!

www.karkkainen.com

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #101 : 23.02.04 - klo: 16.38 »
vaikuttaako nitroprosentti paljoa? mulla on 10%.

Poissa kalevi1

  • Jäsen
    • Profiili
HoBao Moottori
« Vastaus #102 : 23.02.04 - klo: 18.30 »
itse käytän myös 10% ainetta, nitro syö eli kuluttaa moottoria siksi en käytä enempää. Isompi nitro määrä kyllä jäähdyttää moottoria koska ainetta virtaa silloin enemmän koneen läpi, mutta nitro on niin kuivaa ainetta että särkee metallin nopeasti ilman hyvää voitelua. kisakäyttö sitten erikseen