Mikäli haluat kilpailla nimenomaan polttomoottoriautoilla, niin ainut järkevä vaihtoehto on TP-10 -luokka. C-8 -luokka kärsii pahasti kuskipulasta ja kyseisen luokan osakilpailuja ei tänä vuonna esimerkiksi ole ajettu laisinkaan. Kyoshon Inferno GT ei ole C-8 luokan auto, vaan noin muuten saman skaalan (1:8) auto, mutta rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan täysin erilainen kuin C-8 luokan kilpa-autot. Kyosho autoilla on oma täysin epävirallinen yksityyppiluokka, joka selittää että kyseisiä autoja on paljon liikenteessä.
Kerhoon liittyminen ehdottomasti kannattaa ja Turun Urheluautoilijat ry (TUA) lienee siellä suunnalla seura, jossa on eniten toimintaa. Seuraan liittyvistä asioista varmastikin kyseisen seuran yhteyshenkilöt jotka selviävät osoitteesta
http://turunua.net ja katsomalla RO-osaston tietoja.
Mikäli haluat harrastaa läpi vuoden, niin suosittelen kyllä myös tutustumaan rata-autoilun sähköluokkiin. TSP-10 ja TSM-10 -sähköluokat ovat luokkia, joita ajetaan myös talvella ja näistä TSM-10 -luokka omaa myös SM -arvon. TSP-10 -luokka on kuitenkin aloittamiseen ehkäpä parempi luokka, koska vauhtia on hieman vähemmän. Moni on aloittanut ensiksi ajamalla hetken sähköluokkia ja siirtynyt sitten polttomoottoriluokkiin taikka ajaa molempia. Moni ajaa talvella sähköluokkia ja pitää sillä tapaa ajotaitoja yllä ja sitten kesällä taas puolestaan ajaa polttomoottoriautoilla täysipainoisesti.
Sähkölaitteilla aloittamisessa on myöskin se hyvä puoli, että kaluston saa toimimaan varmemmin ja harrastuksen alussa hermot eivät heti ensiksi pala moottorin säätämiseen. Jos kuitenkin päätät aloittaa polttomoottoriautoilla, niin suosittelen valitsemaan kaluston ja ennen kaikkea moottorit huolella, jotta aloittaminen sujuisi mahdollisimman kivuttomasti. Ehdottomasti suosittelen, että tarkistutat hankkimasi kaluston jollain henkilöllä, joka ajaa ko. luokkaa kilpaa. Tällä tavoin lopputulos on mitä todennäköisemmin parempi kokonaisuus.