Tuon X-Ray GT8 auton kytkin on uudenmallinen säädettävä 2nopeusvaihteen kanssa käytettävä kytkin.
Se tuli ensimmäisenä GI*MAR GT8 autoon viime maailmanmestaruuskisoihin, ja aiheutti aika lailla polemiikkia, koska se muistutti rata nitrokan CENTAX kytkintä (Serpentin innovaatio) ja oli säädettävä. IFMAR ja EFRA ratkaisivat asian siten että Centax kytin on horisontaalisesti liikkuva ja säädettävä, joka on siis kielletty, mutta tämä GI*MAR kytkin liikkuu säätöineen säteettäisesti ulospäin. Kummassakin kytkimen säätövara on millin kymmennysosia, Kummankin säätö täytyy toteuttaa soveltuvaksi vaihteen kanssa, jotta nopea kiihtyvyys ja eteneminen on taattu. Kummatkin kytkintyypit, oikein käytettynä, kestävät koko sesongin, tosin kuin buggyn palakytkin vaatii jatkuvaa huolenpitoa. Tuo tuning palakytkin on lähinnä tarjolla niille, jotka eivät saa tolkkua sarjan kytkimeen.