Ei ne ole missään tiskin alla, Hobbyfactory on RC liike, ja he tilaavat osia meiltä. Jos heillä on joku osa loppu, ja joku kysyy sitä osaa, he tilaavat sen meiltä. Ei HFässä voi aina olla kaikkia osia varastossa jotka löytyvät täältä meiltä.
Ymmärrän kyllä miten tukku- ja myyjäporras toimii, mutta pakostakin herää kysymys siitä, palveleeko tällainen tapa toimia asiakasta (se pakollinen paha, joka tuo leivän kauppiaan pöytään) verkkokauppakontekstissa. Suurimmalle osalle tuotteista löytyy selvä saldo, ja niiden tuotteiden kohdalla, jotka ovat loppu, lukee "tilapäisesti loppu", joka mielestäni tarkoittaa sitä, että tämä poikkeustilanne ei ole pysyvä, vaan tulee korjaantumaan. Yksinkertaisin muutos parempaan olisi esimerkiksi jos saldon kohdalla lukisi "tilapäisesti loppu, ota yhteyttä asiakaspalveluun" - näinhän se toimii kivijalkamyymälässä. Tällöin asiakasta ohjattaisiin aktiivisesti toimimaan, eikä hän hölmöyttään jäisi passiivisena odottamaan turhaan saldon muuttumista.
Jos sallit pienen kärjistämisen: Se, että verkkokauppa toimii osin verkkokauppana, ja osin katalogina, jonka perusteella asiakas suorittaa kyselyitä kauppiaalle nähtyjen tuotteiden saatavuudesta, ei mielestäni ole verkkokaupan palvelumallin mahdollistaman potentiaalin maksimaalista hyödyntämistä. RC-bisnes ei liene mikään kultakaivos, joten ehkä tätäkin seikkaa kannattaisi pohtia.
Nojoo, nyt mennään jo kauas sivuraiteille, eikä tämä verkkokauppa-ot oikein liity JQ Productsiin.