Mun mielestä kisa oli tämän kauden paras monin puolin, paitsi ehkä omalta osalta kaikki ei menny ihan halutulla tavalla.
Päivä alkoi toteamalla, että perjantain ajot oli päättynyt tulpan hajoamiseen takalaakerin kruunusta irronneeseen metalliin - ei muuta kuin laakeria vaihtamaan klo 11:30... Sinänsä hyvä tuuri ettei mitään muuta mennyt ja tämänkin vaurion pääsi toteamaan ajoissa.
Eikä se päivä sen paremmin jatkunut kun Sintekin vanteet ei ole tehty arktisiin olosuhteisiin ja taisin saada 4-6 vannetta hajalle, onneksi mitään kriittistä ei jäänyt ajamatta hajonneen vanteen takia. Lisäksi 1. finaalista jäi ajamatta n. 6 kierrosta kun olin i*ioottina unohtanut vaihtaa vastariakun
ennen lähtöä...
Lisäksi sai todeta, että debyyttikisaansa ajaneet DM-onet menivät selkeästi reippaampaa vauhtia mitä IGT:t tai ylipäänsä muut autot. Vauhtia ja ominaisuuksia tuntuu piisaavan. Vauhtiin pystynee vastaamaan välityksiä muuttamalla ja ilmeisesti Mikalla käytössä olleet GT2:n välitykset olisi sitten kuitenkin toiminut paremmin, hiukan lyhyempi 1. ja hiukan pidempi 2. - spekulointia, mikä selviää sitten ensikaudella. Mitä ajo-ominaisuuksiin tulee, niin DM-1:n pidempi akseliväli edesauttaa varmasti paljon käyttäytymistä mutkissa ja tietysti koko auto on suunniteltu alusta alkaen rata-autoksi toisin kuin IGT. Onneksi ainakin tuohon pituuteen tulee pientä korjausta GT2:n myötä. Samalla saadaan tuota niin parjattua IGT:n skaalamaisuuttakin paremmaksi - milloinkohan HN hommaisi lisenssit koreihinsa niin nekin näyttäisi esikuviltaan
Mutta ei se IGT nyt ihan kaikessa toiseksi jää, painoa on onneksi noin kg vähemmän. Tiedä sitten mitä se tuleva lyhyempi DM-1 speck -versio painaa...
Sitä saa sitten spekuloida onko DM-1 ja IGT2 edes samalla viivalla, autot tulevat kuitenkin niin eri lähtökohdista! Oli miten oli ensi kesänä tämäkin ja moni muu asia selvinnee.