Ettei nyt kyse olisi kuitenkin siitä, että rengas nousee ilman sisäkurvin puolella ja diffi ohjaa voiman aina sille helpommin pyörivälle eli tässä tapauksessa ilmassa olevalle renkaalle. Tällöin renkaan pyörimisnopeus kasvaa niin paljon, että rengas alkaa "turpoamaan".
Tähän auttaa esim. ilmastointiteipin liimaaminen renkaan sisäpinnalle. Se estää rengasta venymästä tai ainakin rajoittaa venymistä merkittävästi ja näin rengas pitää paremmin muotonsa. Haittapuolena on renkaan jäykistyminen, joka joillakin ajoalustoilla voi tarkoittaa huonompaa pitoa.
Sisäkurvin puoleisen renkaan nousemista voi myös rajoittaa jäykemmällä takajousituksella tai kallistuksenvaimentimella. Myös pyörimistä voi rajoittaa erilaisilla vaihtoehtoisilla tasauspyörästöratkaisuilla, kuten kitkalukko, lukko tai torsen tasauspyörästö. Yksinkertaisen "kitkalukon" saa aika halvalla laittamalla diffiin jäykemmät rasvat ja 100% lukon saa tee-se-itse-ratkaisuna hyvin edullisesti. Torsenin hintaluokka on sitten ihan jotain muuta ja saatavuus eri autoihin hyvinkin rajoitettua. Lisäksi sen soveltuvuudesta takadiffiin on aika paljon kielteisiä kommentteja.