Jarkon antamien tietojen pohjalta
Nimh: Keskimääräinen virta => 4600mAh / 315s ~
53A (4600mAh = 4,6Ah) (315s = 0,087h)
Lipo: Keskimääräinen virta => 4000mAh / 420s ~
34A (4600mAh = 4,0Ah) (420s = 0,117h)
Tämän varjolla tuo keskimääräinen purkuvirta jää lipolla ~8,5C eli selkeästi turvallisella alueella. Kysymys kuuluukin että missä seilaa nämä hetkelliset maksimi virrat? Yleensä lipoilla se sallittu maksimi on kaksinkertainen jatkuvaan purkuun nähden. Paras mittari lienee ilman sen suurempia mittalaitehankintoja on tunnustella akun lämpötilaa ajon jälkeen.
Toki jos haluaa tarkkaa tietoa niin tuollainen eagle tree:n värkki on kyllä ehdoton
http://www.eagletreesystems.com/. Nykyään moista loggeria tekee myös Novak joka on ehkä hieman kehittyneempi, ainakin mekaanisesti ->
http://teamnovak.com/products/data_logger/2000_sentry/index.html. Itselläni on tuo Eagle tree joka välillä on auton kyydissä mutta vielä useammin lennokin...
Jarkko: Onneksi nämä oli lyhyitä laskuja niin ei tarvitse pitkää matematiikkaa...