Käynnistämisen jälkeen kannattaa hehku pitää moottorissa jonkin aikaa ja kaasuttaa vähän, ennen kuin hehkun ottaa irti. Muuten moottori ei saa kunnolla lämpöä sytytykseen ja sammuu helposti.
Mikäli lämmitys ei auta, kannattaa kokeilla lisätä hieman tyhjäkäyntikierroksia kiertämällä kaasuttimen kurkun rajoittimen vastaruuvia sisäänpäin, ei kuitenkaan niin paljoa, että pyörät alkavat pyöriä. Seos voi myös olla liian rikkaalla, joten kokeile ajamalla, röpöttääkö moottori kauheasti, kun painaa kaasun pohjaan.
Jos nopeassa kiihdytyksessä moottori sammuu äkisti, on tyhjäkäyntiseos liian laihalla ja kaasuttimen rummussa olevaa tyhjäkäyntineulaa täytyy avata noin kahdeksasosakierros. Jos taas moottori köhii kiihdytyksessä, tyhjäkäyntineulaa suljetaan kahdeksasosakierros.