Kirjoittaja Aihe: Asso Talk  (Luettu 398645 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Asso Talk
« Vastaus #30 : 09.06.03 - klo: 10.03 »
Olisikohan RC-pisteen sitten aika päivittää TC 3:sen netti-hinnasto? Viimeksi se kun on tehty 22.2.2002 eli reilusti yli vuosi sitten.

Taitaa aika parantaa haavat hajonneiden vanhanmallin one-way:den suhteen?

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #31 : 11.06.03 - klo: 03.53 »
Sitä asson vahvempaa onewayta on tosiaan nyt saatavilla Rcpisteesta. Senverran jämäkän näköinen on että ei luulisi pienestä hajoavan...

Juho

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #32 : 11.06.03 - klo: 21.37 »
Ja ei sovi unohtaa uutta desingiä sillä uusi one way on "asson sininen". :mrgreen:
...

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #33 : 11.06.03 - klo: 22.05 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka.m"
Ja ei sovi unohtaa uutta desingiä sillä uusi one way on "asson sininen". :mrgreen:


Kyllä se vanhakin on sininen, kannattaa varmistaa ettei vahingossa mene turhaan ostamaan uutta sinistä   :lol:

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #34 : 13.06.03 - klo: 01.10 »
...Ja täällähän saa kysyä auton säädöistä ym. jos on kysyttävää. Koitan vastailla sen mukaan mitä ehdin foorumia selailemaan.
Kilpaileva topic Tepon Xray topicille ;)
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa CAi

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #35 : 13.06.03 - klo: 09.16 »
Lainaus käyttäjältä: "Henkka"
Itse en ole kokeillut, enkä ole kuullutkaan että joku kokeilis moista.
Itse olen pysyny 2-männässä ja 35 wt öljyt . Minusta tolla 3-männällä voi mennä liian pehmeäksi.  Kokeilemallahan se selviää...

Siis 1. männissä on isoimmat rei'ät
ja
3. männissä pienimmät
Sponsored by: Team Associated/Reedy/LRP/XENON racing/Protoform/DHI/JB-foam/V-DeZign/Proline Racing/Ultima 
                      (__\==*==/__)

Poissa Henkka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #36 : 13.06.03 - klo: 10.32 »
Lainaus käyttäjältä: "CAi"
Lainaus käyttäjältä: "Henkka"
Itse en ole kokeillut, enkä ole kuullutkaan että joku kokeilis moista.
Itse olen pysyny 2-männässä ja 35 wt öljyt . Minusta tolla 3-männällä voi mennä liian pehmeäksi.  Kokeilemallahan se selviää...

Siis 1. männissä on isoimmat rei'ät
ja
3. männissä pienimmät


Okei, nyt tuli selvemmäksi muillekkin...  ;)
Schumacher MI4LP / Cougar SV / RCM.fi / JyvSrk

Otsomaani

  • Vieras
Asso Talk
« Vastaus #37 : 13.06.03 - klo: 19.56 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
...Ja täällähän saa kysyä auton säädöistä ym. jos on kysyttävää. Koitan vastailla sen mukaan mitä ehdin foorumia selailemaan.
Kilpaileva topic Tepon Xray topicille ;)


Tämähän alkaa muuttua samanlaiseksi kuin orionin "Factory driver corner" :wink: . Mutta ei ole reilua kuin Asso Talkissa on Juho vastaamassa kysymyksiin ja Xray topikissa Teppo on asiantuntijana. Nyt kaikkien Schumacher kuskien täytyy vaatia että Teemu Leino alkaa vastaamaan kysymyksiin Schumacher Mission kuskien kysymyksiin  :mrgreen: .
tiedän tiedän, meni ooteeksi...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Ulosjousto
« Vastaus #38 : 13.06.03 - klo: 20.21 »
Juho, minua kiinnostaa ulosjouston peukalosäännöt Assoon. Muutatko sen perussäätöä milloinkaan? Miten ja miksi?

Katselin juuri äsken Lostallon EM-kisan finaalit. Hieno ajo.
Yksitoikkoisen näköinen rata, mutta vauhdikas. Johtuiko pikkuisen muita hitaampi lähtösi pitkästä välityksestä vai siitä, (kuten juniori väittää) että olit ainoa, joka ei käyttänyt pitoainetta?

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #39 : 13.06.03 - klo: 20.34 »
Yleensä säädän ulosjouston maavaran mukaan. Kun maavara on säädetty halutuksi, pitäisi ulosjoustoa olla sen verran, että jousi jää "vapaaksi" eli siihen ei jää esijännitystä, mutta se ei pääse myöskään putoamaan alaspäin enempää. Vähän vaikea selittää :) Eli jousen ja sen kiristysmutterin väliin jää n. 1mm kun rengas on alimmassa asennossaan.

Käytin kyllä pitoainetta, ainakin jossain hiiteissä, ei pysty enää muistamaan :) Ainakin olin ainoa, joka ei ajanut uusilla renkailla. En edes käyttänyt kaikkia sallittuja settejä. Hitaampi lähtö johtui varmaan pidemmistä välityksistä, vaikea sanoa. Ainakin mun välitys oli pari piikkiä pidempi kuin muilla Asson tiimissä.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #40 : 13.06.03 - klo: 20.49 »
Joo no minä olen kyllä kuullut tuon ihan saman jutun tuosta lähdöstä(eli juho olisi ollut ainoa joka ei käyttänyt pitoainetta) mistähän moinen lähtöisin.?
Voiskos Juho antaa hyvää setuppia hyvinkään radalle? Lähinnä kiinnostaa millaisia öljyjä/jousia iskareissa käytät. Mulla iskarit menee jota kuinkin näin: edessä 40öljyt ja siniset jouset...takana 30öljyt ja hopeat jouset.
...

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Takapään pito
« Vastaus #41 : 14.06.03 - klo: 23.00 »
Juho, uusi ongelma. Voitko auttaa?
Kun hyväpitoisella radalla, mutkassa ja sen jälkeen kiihdyttäessä takapää irtoaa kovin helposti, epäilisitkö ensimmäisenä

- takadiffin säätöä (melko löysä, edessä one-way)
- alustan pehmeyttä/kovuutta (e/t: 40/35W, kulta/hopea)
- kuluneita renkaita (n. 15 akkua ajetut)
- varomatonta kaasunkäyttöä
- jotakin muuta


Edit: Kas, huomasin kirjoittaneeni ihan samanlaisesta trabelista kuin topiccia aloittaessani. Tällä kertaa kyseessä tosin on eri auto.
Tämän toisenkaan auton camberit eivät näytä olevan ihan pilkulleen kohdallaan: 0°. Silti ylläolevat tekijätkin mietityttävät...


Nimim. "Bilikka iskuun SM-kisoihin "

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #42 : 15.06.03 - klo: 14.28 »
tuukka.m: viime kesänä ajoin 30/30, siniset edessä, hopeiset takana. Tänä kesänä olen ajanut 40/40, kulta/hopea.

VesaK: Takadiffiä kiristys voisi auttaa. Kannattaa myös koittaa 3 asteen taka-aurausta jos ei sitä autossa jo ole.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Asso Talk
« Vastaus #43 : 16.06.03 - klo: 13.03 »
Ulosjouston säätö

VesaK, hyvä kysymys veit "kysymyksen näppikseltäni"!

Juho, onko tosiaan niin, että et säädä ulosjoustolla auton ajo-ominaisuuksia? Siis tyydyt vaan siihen arvoon mikä edellä mainitsemasi vinkki antaa ymmärtää?

nimim. hämmästynyt

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #44 : 16.06.03 - klo: 21.13 »
Sähköautossa en säädä, polttiksessa säädän. Jos sitä on sähköautossa liikaa siitä ei ole mitään haittaa, jos sitä rajoittaa se lähinnä vähentää pitoa/kallistelua. Niitä kun ei ole liikaa ei ole mitään syytä myöskään ulosjoustoa rajoittaa...
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa -Iceman-

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #45 : 16.06.03 - klo: 21.21 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka.m"
Ja ei sovi unohtaa uutta desingiä sillä uusi one way on "asson sininen". :mrgreen:


Voi V....u että jotkut jaksaa vääntää tuostakin asiasta vitsiä. On ihan tasan yks hailee mulle minkä värinen se on, varsinkin kun sitä ei nää sieltä kopan sisältä. Tuolle uudelle hylsylle on keksitty kyllä niin suolainen hinta että ei voi muuta kun nauraa ittensä kipeeksi = 95€!!!!  Ei se niille tunnu jotka ei sitä tarvii ite maksaa = pappabetala!!! Ostan sen mieluummin ulkomailta, siellä käydessäni.  Sen saa PALJON halvemmalla.
Signature is currently under construction!

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #46 : 16.06.03 - klo: 21.50 »
Onkohan lippiksen säädöt unohtuneet vähän liian kireälle, Iceman?
Ihan jees, että väliin tulee kevyempiä heittoja, eikä olisi luullut olevan vaikeata nähdä Tuukan kommenttia sellaiseksi.

Mitä tulee rehentelyyn "ulkomailta ostamisesta siellä käydessäni", niin paljonkohan se "ulkomaan matka" maksaa, tai paljonko maksaa sen halvan kaupan hakeminen siellä? Ainakin niin paljon, että itse en käyttäisi moiseen "säästämiseen" paljoa aikaa=rahaa, olen sitten loma- tai työmatkalla.

Suomalaiset hinnat ovat (joskus) kalliimpia kuin niillä ulkomaisilla kaupoilla, joilla on suuremmat myyntivolyymit ja alhaisempi verotaso. Itse pidän tärkeänä, että suomalaiset kaupat pysyvät hengissä, sillä siitä hyödymme me kaikki.

Poissa hoj

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/oulurcracing/
Asso Talk
« Vastaus #47 : 17.06.03 - klo: 09.09 »
Juho, miten säädät autostasi vetopäällä kääntyvyttä, jos et koske etu-ulosjoustoon? Näppärällä kaasunkäytölläkö? Veikkaisin, että autosi on näin säädettynä vetopäällä aika puskeva.

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #48 : 17.06.03 - klo: 11.09 »
Lainaus käyttäjältä: "hoj"
Juho, miten säädät autostasi vetopäällä kääntyvyttä, jos et koske etu-ulosjoustoon? Näppärällä kaasunkäytölläkö? Veikkaisin, että autosi on näin säädettynä vetopäällä aika puskeva.


Casterilla. Mulla ei ole ollut tapana ajaa puskevalla autolla.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Otsomaani

  • Vieras
Asso Talk
« Vastaus #49 : 17.06.03 - klo: 12.11 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Suomalaiset hinnat ovat (joskus) kalliimpia kuin niillä ulkomaisilla kaupoilla, joilla on suuremmat myyntivolyymit ja alhaisempi verotaso. Itse pidän tärkeänä, että suomalaiset kaupat pysyvät hengissä, sillä siitä hyödymme me kaikki.


Eihän se olisi mukavaa, jos kukaan ei ostaisi suomalaisista kaupoista mitään, koska silloin niiden toiminta loppuisi, eikä kukaan varmaan mielellään tilaa pieniä varaosia ulkomailta... :roll:

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #50 : 19.06.03 - klo: 22.49 »
Juho: onko sulla edessä ja takana takaiskarin tuki? Ja minkälaisia tukivarren säätöpaloja käytät?
...

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #51 : 20.06.03 - klo: 14.15 »
Kysymys Juholle:

Minkälaista camperia olet käyttänyt Hyvinkään radalla ?
Itselläni tuppaa kulumaan ura renkaiden sisäreunaan.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #52 : 20.06.03 - klo: 14.20 »
Onko tuossa tc3 ft mitään sellaista mitä pitää ostaa rakennussarjan lisäksi, esim jotain helposti rikkimenevää osaa?
Auto on tietääkseni todella hyvä ajaa, vai??
Onko factory teamissa ja teamissa paljoa eroa?
Voisi tästä joskus siirtyä yokomosta assoon :D

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #53 : 20.06.03 - klo: 14.50 »
Lainaus käyttäjältä: "Tatti"
Onko tuossa tc3 ft mitään sellaista mitä pitää ostaa rakennussarjan lisäksi, esim jotain helposti rikkimenevää osaa?
Auto on tietääkseni todella hyvä ajaa, vai??
Onko factory teamissa ja teamissa paljoa eroa?
Voisi tästä joskus siirtyä yokomosta assoon :D


Ulkona en ole mitään osaa saanut assosta menemään rikki.
Mattoradalla sain kerran servosaverin halki, se johtui siitä kun auto hyppäsi seinään. Tukivarsiakaan en ole yhtään saanut rikki, eikä ne ulkona voi oikeastaan hajotakkaan, ellei sitten kolaroi jonkun muun kuskin auton kanssa.
Etupään ohjauspalat on sellaiset mistä menee välillä kierteet, kun niihin kiinnittää palloniveliä ei kannata kiristää niitä ihan pohjaan.

Ja tottakai asso on hyvä ajaa  :wink:  Ajaahan sillä euroopanmestarikin.

Tiimissä ja FT:ssä on ainakin erillaset laakerit, FT:ssä on teflonlaakerit ja teamissa taitaa olla kumisuojatut, Ft:ssä on erillaiset iskarit, niitä voi säätää ilman korotuspaloja. Onhan FT:ssä myös sinielaksoituja osia, jos niitä mielii  8) Ja Factory Teamin runko on lähes kokonaan hiilikuitua, kun teamissa se on muovikomposiittia.

Lisäystä: Tästä näet mitä tarvitset racer, team tai factory team kittien lisäksi
http://www.teamassociated.com/shusting/CatalogHub/KitSpecs,TC3/kittc3_extra_items.htm

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #54 : 20.06.03 - klo: 16.10 »
Kiitos!
Yokomon huonoin puoli on hihna veto! Asson keppiveto miellyttäisi ainakin minua!

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #55 : 21.06.03 - klo: 13.51 »
Lainaus käyttäjältä: "tuukka.m"
Juho: onko sulla edessä ja takana takaiskarin tuki? Ja minkälaisia tukivarren säätöpaloja käytät?


Kyllä on. Takana on 3-0 pala, edessä 0 kickup ja 4 asteen caster.

Lainaus käyttäjältä: "Pete88"
Kysymys Juholle:

Minkälaista camperia olet käyttänyt Hyvinkään radalla ?
Itselläni tuppaa kulumaan ura renkaiden sisäreunaan.


Edessä 2 tai 1.5, takana yleensä 1. Jos kuluu ura, niin kannattaa laittaa ne vähän pystympään. Toisaalta kumirenkaisiin tulee melkein aina se ura, ihan sama missä asennossa ne on.
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #56 : 22.06.03 - klo: 19.34 »
Tiimissä ja FT:ssä on ainakin erillaset laakerit, FT:ssä on teflonlaakerit ja teamissa taitaa olla kumisuojatut

Minun team versiossa kaikki  laakerit olivat niitä teflon suojattuja(vaikka ohjekirjassa toista sanotaan) ainoastaan etu ja taka diffejä kannattavat laakerit olivat kumisuojattuja.
...

Poissa killerloop

  • Jäsen
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #57 : 22.06.03 - klo: 21.43 »
millä korilla oot juho ajellu tuolla hyvinkään radalla... olis hyvä tietää näin ennen sm-kisoja että minkä maalaa
se on siinä sano sammakko muurahaiselle!

Poissa Juho

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • www.rc10.com
Asso Talk
« Vastaus #58 : 22.06.03 - klo: 22.52 »
Vectralla. Kannattaa maalaa Stratus myös, on viel testit vähän kesken ;)
Associated/Reedy/Sanwa/Pro-Line/Protoform/V-Dezing/RC-Trim

Poissa kartturi

  • EPUArc
    • Profiili
Asso Talk
« Vastaus #59 : 22.06.03 - klo: 23.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Juho"
Casterilla. Mulla ei ole ollut tapana ajaa puskevalla autolla.


Mikäli puskee lisäätkö casteria vai vähennätkö sitä?