Kirjoittaja Aihe: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring  (Luettu 7067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« : 19.12.08 - klo: 00.41 »
Tervehys luistelijat.
Olen vanhoilla päivillä innostunut näihin 'leikkiautoihin' kun rahat on loppunut leikkimään kilvanajoa noilla isommilla konevempaimilla.

Ostin käytetyn TT-01:sen ja olen sitä näperelly nyt ensin driftaus homman ja kattelen josko se olis 'SE' laji vai olisko se joku muu RC auto juttu.
Auto oli ostettaessa 'ruullaava' alukardaanilla ja kuula laakereilla.
Nyt olen hommanut siihen seuraavat romppeet.
-Speed Passion Inspire RTR combon (asenteella eniten on melkein riittävästi vaikkei edes osaa ajaa). Tehoa on rajoitettu jonnekin puoleen väliin.
-Speed Passionin 4000mah 25C 7.4V lipo akut.
-Sanwan radion mukana tullut 'mikälie' ohjaus servo.
-välitykset taitaa olla 19/61
-3racingin metallinen moottorin kiinnityspukki
-6mm alumiininen rengas hubisarja
-säädettävät ylätukivarret
-3Racing valmiiksi kasatut aluiskarit (jonne laitoin UR 45cps öljyt)
-jousina sarjassa mukana olleet mustat.
-3racing kuulalaakeroitu alumiini ohjaus
-Tamiyan 6-puolaiset kromivanteet jossa driftirenkaat valmiiksi liimattu

Eteen laitoin vähän haritusta ja ihan vähän negatiivista camberia.
Taakse laitoin suht reilusti (melkein kaikki mitä saa) camberia. Auraustahan noihin ei pyst laittamaan.
Taakse tungin tasauspyörästön ihan täyteen venehommista jäänyttä suht tukevaa vesivaseliinia jotta olis edes vähän lukko ominaisuuksia.

Noilla säädöillä laite puski paljon ja kun sen sai sladiin niin ei tienny minne se on matkalla ??? Samoin kävi kun kokeilin 'orkkis' slikseillä ja foami renkailla.

Tänään kävin hakemassa.
-3Racingin spooli taakse (uudet vetarit joutuu viel huomen hakeen)
-Tamiyan kuuladiffi eteen

Etu ylätukivarret käänsin toisinpäin (niin että se säätö vanttiruuvi on taaksepäin) jotta sais lisää casteria josko se edes suoralla kulkis suoraan ??

NYT tarttis PAAALJON lisää vinkkejä tuomioita edellämainittuihin ratkaisuihin.
Olen yrittänny parin kolmen yön aikana kahlata läpi tämän ja RC Drifting Finland foorumin löytämättä mitään todellista. Ainoastaan suuntaa antavia vinkkejä (jolla valkkasin nämä ratkaisut).
Voisiko joku pistää vähän arvoja millaisia pöränkulmia ja painojakumia te käytätte vastaavassa paketissa ja mitä noista ratkaisuista on vääriä ja mitä muuta pitäisi viellä tehdä.
Pistin pelin tossa piänten (7 ja 8mm 1/4") hylsyjen päälle jotta saisin vähän 'puntaroitua' tota tasapainoa. Nyt auto on hiukan takapinoinen (balanssipiste oli n. 55/45) sivusuunnassa ihan-ihan vähän perän paino moottorin puolella.

Hyvistä neuvoista suuresti kiitollisena olisin jotta pääsisin edes alkuun hommassa. Sen verran kerkesin tuossa ennen ostoa parin viikon ajan opetella ajamaan radiolla että saan auton kyllä perjaatteessa jo pysymään radalla 
Niin ja tämä testaaminen on tapahtunut sisäradalla (Lippulaiva - Espoo) matolla ja matolla tai ainakin sisätiloissa ajoa varten ajatellen rakentelen.

Toki muutkin vinkit alustan tekemiseen 'turisti' ajoon ovat tervettulleita. Niistä on käyttöä jos en opi tota driftaamista. Se ilmeisesti poikkeaa radikaalisti drifterin säädöistä.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Juhaz

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #1 : 19.12.08 - klo: 06.20 »
Yokomo | GM LRP Futaba |
Tiim Lahti

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #2 : 19.12.08 - klo: 15.08 »
Drifting säädöillähän ei oikeastaan pysty "ajamaan" eli auto käyttäytyy oikein vasta sitten kun kaikki pyörät sutii tai luistaa.
Liukkailla renkailla homma helpottuu, tai ne antaa virheitä anteeksi.
Etudiffi kannattaa vetää vähintään "medium" tiukkuudelle.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #3 : 19.12.08 - klo: 17.07 »
Matolla kannattaa unohtaa ne Tamiyan Type D renkaat, ja laittaa vaikka Hpi T-drift:it, toinen hyvä (omasta mielestäni paras) on Tamiyan Super Drifttech.

Spooli eteen kun tulee, takana menee vaikka diffikin.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #4 : 19.12.08 - klo: 20.51 »
Hakua saa käyttää http://rc10.fi/index.php?topic=26065.0
Kyllä mä sen topiikin olen pariinkin kertaan selannut läpi enkä löytänyt tarkebtavaa vastausta suuntaa antavaa kyllä jotain mutta ei mitään numeroita mistä vois lähteä liikkeelle säätämisessä. Kuten varmaan huomasit edellisestä tekstistäni (jos edes jaksoit lukea sitä läpi) mainitsin lukeneeni noi kaikki mitkä löysin aiheeseen viittaavia ilman tulosta ennenkuin rohkenin kirjoittaa kysymyksiä joihin toivon edes jonkunlaista vinkkiä.
Olen jo niiiin vanha ja antinörtti etten osaa löytää edes koko haku toimintoa saati sitten osata käyttää sitä. Hyvä kun osaan lukea näitä ja kirjoittaa :-)
Mutta hyvä että täältä löytyy taitavia jotka osaa etsiä.

Kiitoksia Bluebeetle ja Jade tuontapaista kaipailin :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #5 : 19.12.08 - klo: 21.11 »
Lippiksessä pelittää myös ABS muoviset renkaat kohtuuhyvin, ehkä hieman pitävät mutta pääsee hyvin vetämään vinossa mutkaan. Mä nappaan yhdet renkaat pakkiin niin pääset testaamaan niitä rinkuloita.

Säätöraportista huomaa hyvin kennen kisataustan, hyvin harvoin näkee noin hyvää selontekoa kun kysytään mitä pitää tehdä kun kaivataan jotain ominaisuutta :wink:

Laita takaa camberit nollille niin saattaa perä alkaa irtoilemaan herkemmin, auttoi omassa Räxässä.

Voisin ottaa oman "mutkavinoilijan" mukaan seuraavalla kerralla niin törttöillään kimpassa pikkupaanalla :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #6 : 19.12.08 - klo: 22.33 »
Lippiksessä pelittää myös ABS muoviset renkaat kohtuuhyvin, ehkä hieman pitävät mutta pääsee hyvin vetämään vinossa mutkaan. Mä nappaan yhdet renkaat pakkiin niin pääset testaamaan niitä rinkuloita.

Säätöraportista huomaa hyvin kennen kisataustan, hyvin harvoin näkee noin hyvää selontekoa kun kysytään mitä pitää tehdä kun kaivataan jotain ominaisuutta :wink:

Laita takaa camberit nollille niin saattaa perä alkaa irtoilemaan herkemmin, auttoi omassa Räxässä.

Voisin ottaa oman "mutkavinoilijan" mukaan seuraavalla kerralla niin törttöillään kimpassa pikkupaanalla :grin:

Hmm.. taas poikkeavuus 1:1 pelistä. Laitoin siksi ne vinoon kun ajattelin että ols vähemmän reengasta matossa nii lähtis paremmin irti. Täytyypi kokeilla oikaista ne. Shimmasinkin juuri kaikki renkaat ja yritin saada tukivarret yms mahd pienille välyksille jotta säädöidtä olis jotain hyötyä eikä renkaat heiluis kun hullun **** mielettömän p*****ssä :-)niinkuin ne teki 'stokkina'

OT: Ootko muuten lauantaina tulos Lippikseen?
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #7 : 20.12.08 - klo: 07.05 »
Voi olla että tuun, viimeistään Sunnuntaina ja silloin otan mutkalinkkuauton mukaan :wink:

Vaikka rengas ei ole pitävä niin sen verran siinä on pitoa että negatiivinen camber lisää joissain tilanteissa pitoa mutkissa, riippuen jousituksen löysyydestä ja tukivarsien geometriasta. Nollilla on menty ja kokeiltu jopa pientä positiivista camberia :wink:
Kylätason RC-kuski.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #8 : 20.12.08 - klo: 10.06 »
Koheltaja:
Hyvä hyvä.
Kokeilen nyt eka noilla kulmasäädöillä, koska ne on samat kun viimeksi ja autoon on tullut useita muutoksia niin näeneron miten ne vaikuttaa ennekuin jatkan säätämistä.
Nyt tosiaan on tullut lisää:
-spooli taakse
-kuuladiffi eteen
-alustaa madallettu
-perä nyt ihan vähän alempana kun keula, oli ennen aavistuksen verran etunojassa
-painopistettä muutettu nyt n. 50/50 ja sivusuunnassa ilman vaakaa katottuna nin 50/50

bluebeetle:
Juu noi on tosiaan ne Tamiyan Type D renkaat. Täytynee metsästää jos löytäis jostain Hpi T-drift:it. Käyn tänään 'Pomppulinnassa' kattomassa josko niillä olis. Itseasiassa etsiskelen vähän leveämpiä ja 'tyylikkäämpiä' vanteita myös tohon. Pitäis olla sellaset missä on n +7mm offsettiä ja sais olla ennemmän nykymuodin mukaiset matalaprofiiliset kumit isommilla vanteilla (20" 1:1 koossa) Noi Tamiya 'oldskuulit' sinäänsä sopivat tohon E30 Bemariin mutta vois olla 'tuuninki' mallit makeemmat.

Jos jollain tollaset sattuis makaamaan ylimääräisenä niin voi vaikka tarjota. Yritin jo etsiskellä vanteita RC Garegelta ja Racing Factorystä. Hobbypointissa oli jotkut 'isot' mutta silloin en viellä ollut hakemassa sellaisia :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #9 : 21.12.08 - klo: 21.21 »
Matolla kannattaa unohtaa ne Tamiyan Type D renkaat, ja laittaa vaikka Hpi T-drift:it, toinen hyvä (omasta mielestäni paras) on Tamiyan Super Drifttech.



No jokos on renkaat vaihtuneet?

On meinaan ero kuin yöllä ja päivällä.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #10 : 21.12.08 - klo: 23.05 »
Jep jep.
Sain mr. Koheltajalta (Kiitos hänelle) lainaksi ABS renkaat ja todellakin huima ero noihin 'D' muoveihin vaikka kokeilin teipatakin ne.
Nyt alko peli jo vähän tuntua drifteriltä mutta paljon säätöä viellä edessä että saan sen helpommaksi ajaa (jotta ehkä joskus oppisin viemään sitä sinne minne mä haluan.
Kokeilin löysätä etu diffiä. Autosta tuli tosiaan paljon enemmän 'takavetoisen' tuntunen joten kiristin sitä n. puoleen väliin. Taidan ihan vähän viellä löysätä sitä.
Huomenna pitää tosiaan hakea ne palikat jolla saan taakse hiukan aurausta jos se auttaisi rauhoittamaan perää ettei spinnais ihan niin herkästi. Alkuun sladi menee hyvin mutta kun yrittää saadaa lisää kulmaa tai nopea suunnanvaihto niin lähtee mielestäni liian helposti perä alta.
Lippiksessä oli yks peli jossa oli 2 asteen auraus takan ja omistaja oli tyytyväinen muutokseen. Nyt vaan pähkäilen millä lähden liikkeelle sillä 2 asteen vai pitäiskö mennä suoraan 3 asteen palikoihin?

Kävin myös Rajatorpan radalla kokeilemassa mutta se matto oli paikoitellen liukkaampi kuin Lippeksen enkä saannu peliä käännetty juuri mihinkään puski vaan. Radalla oli ilmeisesti paljon pitoainetta siinnä missä yritin saada peliä vinoon ennen mutkaa ja sitten kun linja vähän meni leveäksi niin karkas milloin tuolien ja milloin ratamerkkien väärälle puolelle. Onneks kukaan ei satuttannu itteään :-)
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #11 : 22.12.08 - klo: 10.35 »
Spinnaamista saa estettyä kun lisää taakse pitoa, esim vakaajatanko eteen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #12 : 22.12.08 - klo: 15.46 »
Ok.
No tueleepahan taas asiaa kauppaan kun kokeilen vakaajia :-) Olisko ajatusta millä aloittaa pehmeällä vai jäykällä vakaajalla? Pöllö ku olen ja epäilen kaikkea niin tulen tietty varmaan koikeilemaan kaikkia. Mutta jos jollain 'varmaa' tietoa niin aloitan silla ja mahdollisesti totean että ne muut oli huonompia :-)

Tänään meen kattomaan miten toi takapyörien auraus vaikuttaa. Racing Factoryssä ei juuri tänään ollut kuin 3:n ja 1:den asteen palikoita joista otin tietysti ne mitkä on 'eniten' ku välistä ei löytyny :-) eli 3:n asteen palikat nyt kiinni.
Samalla otin jousisarjan, kun kahta ei ollukaan enään (viimeksi oli useita) ja katotaan kerkeenkö kokeilla niitä. Voihan sitä aina laitta neutraalit eka eteen ja kokeilla pehmeita ja kovia taakse. Sen jälkeen pakka toisin päin ja kattoo miten peli on muuttunnu.
Eli kun on ollut hiukan ristiriitaista infoa.
Toisten mielestä jäykät jouset ok ja toiset että pitää olla pehmeet ja sitten siihen viellä että pehmeet jouset ja jäykät öljyt. Josta itselle tulee kysymysmerkkejä tuolta 1:1 puolelta että jos on löysät jouset ja jäykät öljyt niin silloinhan vaimennus on aika olematon kun jousi ei jaksa palauttaa autoa oikealle korkeudelle. Ymmärrän ajatuksen sinäänsä että pitkässä 'nojassa' auto kallistuu hitaasti ja jää alaas, mutta miten käy kun tossa aika usein joutuu tekemään suht nopeita suunnan vaihtoja, kerkeekö vaimentimet silloin viellä mukaan? No toisaalta dragracingissähän käytetään paljon sitä että perä menee nopeasti alaas ja paluuvaimennus voimakas niin että se jää alas pidemmäksi aikka ja kori nojaa pitempään vetävien pyörien päällä varsinkin kun edessä menee toisinpäin eli keula jää ylöös.

Noilla jousilla leikkimisillähän voi vähä korvata vakajaa?
Jos laitan eteen jäykät jouset, ei kallistele mutta riittääkö viellä eturenkaiden pito jotta peli tottelis ohjausta? Ja löysät jouset taakse jollon pito takana paranis.
Eilen kiristin jousien esijännitystä ja peli muuttui helpommaksi mutta ajokorkeus nousi liikaa. Tuli offroad pelin näköseks :-) Siksi ostin noita lyhyempiä jousia ja o-renkaita joita laoitan iskarin männän alle jotta koreus ei nousis liikaa vaikka vähän kokeilis lisätä esijännitystä JOS on tarve.
« Viimeksi muokattu: 22.12.08 - klo: 15.53 kirjoittanut kenne »
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #13 : 22.12.08 - klo: 20.03 »
Setuppi määräytyy kokolailla renkaiden mukaan.

Jos ajetaan näillä oikeasti liukkailla renkailla kuten mainitut HPI T-drift tai Tamiya Super Drifttechit (puhumattakaan ABS-renkaista), toimii löysä alusta mielestäni parhaiten. Pitoa ei ole käytännössä juuri lainkaan, joten jäykemmällä alustalla ei painonsiirtoa saa juuri aikaa ja auto "liukuu vaan" ja kontrolli on huonoa. Vakaajatkin ovat käytännössä täysin turhat.

Tärkein juttu on, että auto on suorassa ja tasapainossa. Isojen autojen termein nurkkapainot siis samat (ainakin vasen/oikea) ja camberit samat molemmilla puolilla. Kaasua painaessa ja jarruttaessa pitää  mennä suoraa, jos rattiin ei koske.

Camberit ja casterit sitten renkaiden mukaan. Pyöreäprofiiliset renkaat ovat parhaita, koska tällöin renkaiden kulmat eivät töki. Kulmikkailla renkailla Casterin pitää olla lähellä 0, koska muuten pyöriä käännettäessä rengas nousee kulmansa varaan, ja pito muuttuu etupäässä rajusti. Pyöreämpiprofiilisilla renkailla caster säätö ei ole niin tarkka ja camberiakin voi käyttää reilummin, koska rengas ei nouse kulmalleen. 2 astetta aurausta takana riittää hyvin.

Myös voimansiirrolla saadaan iso vaikutus aikaan. Liukkailla renkailla ajettaessa ei taakse kannata lukkoa laittaa. Tekee vaan kääntymiseen lähtemisen kankeaksi, eikä luistoa voi alottaa pehmeästi. Lukkoa tarvitaan takana vasta kun pitoa on reilummin, eikä diffi joko kestä tai sillä ei saa tasaista luistoa aikaiseksi. Eteen sitten spooli tai one-way. Spooli on kätevämpi siinä mielessä, että se mahdollistaa myös hallitun jarruttamisen. One-wayn kanssa auton saa nopeammin poikittain kun käytössä on "käsijarru", mutta hidastaminen on hankalampaa. Lisäksi meno näyttää yleensä vähän liikaa "RC-driftaamiselta", eli suunta vaihtuu epärealistisen nopeasti.

Tässä hieman tietoa omasta drifteristä ja pieni videopätkäkin. Videossa näkee hyvin käyttäytymisen eron spool+diffi verrattuna One-way+diffi. Minulla keltaisessa autossa siis spool edessä ja Stilon violetissa kostajassa one-way.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #14 : 22.12.08 - klo: 20.12 »
On se niiiin helpon näköistä :wink:

Nämä on juuri niitä tietoja joita kansa kaipaa, yleensa saa vastaukseksi pistä teippiä renkaisiin tai pvc:t ei ne muuta tarvii.

Omassa pelissä leipoi tänään etupään vanvei rikki joten noiden kommenttien perusteella eipäs tilatakkaan uusia osia vaan painutaan tallille spoolia tekemään. Olin jos vaihtamassa diffiä eteen ja tulevan spoolin taakse mutta eipäs vaihdetakkaan, kiitokset tästä tiedosta.

Kennen rifteri alkaa menemään mallikkaasti pienen kokeilun perusteella, pitää saada oma kuntoon niin päästään ajamaan porukalla mutkat vinossa :grin:
Kylätason RC-kuski.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #15 : 22.12.08 - klo: 20.41 »
Mr Cale:
Hyvä kommentointi.
Tossa tuli paljon asiaa.
Juu onhan se niin että pito ratkaisee monta perusasetusta (senkin huomannu nyt kun kokeillu kaikenlaista) Noista on hyvä lähteä liikkeelle.
Mun pelissä, alustassa, matossa ja ajotyylissä taitaa kuitenkin toi spooli takana ja puolikireä diffi edessä olla helpoin ajettava. Ainakin näitten kokeilujen jälkeen. Spooli takana sopii mulle koska saan kaasulla pelin vinoon ajoissa ja se on mulle helpompaa kun 'vastaheitto' ja takavetosilla 1:1 peleillä opetellu noi ajojutut niin puolikireällä etudiffillä peli tuntuu vähän takavetoselta mutta on kuitenkin samanlainen viedä kuin nelikko (pientä ohjausta ja kaasulla loput).

Raportti tältä päivältä :-)
Noi 3:n asteen palikat oli hyvä juttu. Rauhoittu peli paljon. Voihan se olla että kakkoset olis paremmat mutta kun ei ollu niin ei voi tietää :-)
Iskarin jousia vaihtelin edestakas ja mielestän johdonmukaisimmaksi se tuli kun on softit takana ja medium edessä. Ja jousethan on 'Tamiya touring car short' sarjan setti. Kyseisistä jousista 'stiff' eli 'jäykkä' on hiukan pehmeämpi ja lyhyempi kuin 3racingin iskarisetin mustat orkkisjouset.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #16 : 22.12.08 - klo: 21.59 »
Noista jousista ja iskareista sen verran, että esim itse käytän "super softeja (xray kulta)" jousia edessä ja takana ja öljyinä 20WT Losin öljyä. Eli näillä haetaan tasasta ajoa, ettei auto tärise tai pompi kun mennään luisussa.
Jos laittaa vakaajan, niin jäykkä olis se mikä vaikuttais eniten, eli simmonen eteen jos on tarpeen.
Onewayta en suosittele muualle kuin jollekkin pienelle ja tekniselle radalle, itse en ainakaan päässyt sinuiksi onewayn kanssa, mutta kannattaa silti kokeilla.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #17 : 26.12.08 - klo: 14.36 »
Itse taas en one-way:sta luopuisi millään kun on sen kanssa tullut sinuiksi  :p

Pitäähän autossa käsijarru olla.  Mitä muuta tai mihin muuhun tarkoitukseen DRIFTISSÄ jarruja tarvii? :lol:

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #18 : 26.12.08 - klo: 15.00 »
Niinhän se on, itse luopusin siitä, kun pääsuoralla piti tietty koittaa aina huippuja ja aina kun jarruun koski niin auto heitti piruetit, näin jälkeenpäin ajateltuna sitä jarrua olis voinu tietty säätää loivemmaksi, kerran siihenkin säätö löytyy.
Ehkäpä pitää antaa vielä toinen mahdollisuus, kun se on vaan yhden tapin takana se one'way.
Mitens muuten sen one'wayn kanssa, onkos se sulla keskellä vai edessä? Eri auto tietty kyseessä mutta silti. Jos on edessä, niin onko lukolla vai ilman?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa NiS0

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #19 : 26.12.08 - klo: 15.37 »
Ite vaihoin viikko sitten kanssa 1-Wayn ja nyt kun oppinut ajaa sillä niin paljon kivempi kun kiintee

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #20 : 26.12.08 - klo: 16.23 »
Edessä mulla on oneway.

Näinollen kaasuttaessa MOLEMMAT etupyörät vetävät (minulla siis aidosti neliveto koska takana lukko)

Mielenkiinnolla kokeilisin myöskin normietudiffillä että miten toi kardaanioneway toimisi, tällöinhän etupyöristä vetäisi vain se kummalla on vähemmän pitoa.

Jos joku on testannut näiden kahden eri onewayn eroja, laittakoon tänne kokemuksia :)

-Marko

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #21 : 26.12.08 - klo: 17.16 »
Etudiffillä auto vetelee kuin etuveto, pidon mukaan.... Ennemmin eteen spooli ja taakse sitten diffi, lähtee rauhallisemmin luisuun kuin spoolilla. Itselläni yokomossa juurikin tuo setuppi seuraavaksi kokeiluun, tähän asti menty onewaylla edessä ja diffillä takana.

TT-01 mukava viedä molemmat päät lukittuina.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #22 : 26.12.08 - klo: 19.07 »
Niin niin...

Toiset tykkää äideistä, toiset tyttäristä  :p

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #23 : 26.12.08 - klo: 20.08 »
Luisteleppas Kenne (tietty kaikki muutkin driftaajat) tuonne Kuusankoskelle nyt sunnuntaina, niin päästään vertailemaan setuppeja ihan radalla.

Siis sikälimikäli meillä harjoitusvuoro nyt 28. päivä on, en ole ainakaan peruutuksesta kuullut mitään...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #24 : 26.12.08 - klo: 20.15 »
Ei välttämättä huono idea ottaa 'nokkakusot' (lainattu entisajan LA-puhelin kielestä) ja spekuloida noita juttuja ihan myös naamatusten.
Se että mun ajamisesta ei viel tuu mitään mutta ainahan vois olla mukavaa nähä uus rata ja saada uutta oppia.
Kun en jaksa surffailla niin voisko pistää sen osotteen missä rata on ja vähän aikataulua milloin.
Pitäs yrittää puhua joku mukaan juttukaveriks, jos en yksin uskalla noin kauas lähteä :-)

Siellähän vois samalla spekuloida teidän tulevasta kisasta - tuleehan se ?
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #25 : 26.12.08 - klo: 20.26 »
Joo, nuo LAA-puhelimet (lainaus team ahmasta) ei kyl ole tuttuja millään muotoa....

Mutta Kuusankosken Urheilutalo löytyy tämän linkin takaa, pitäisi ainakin olla ajot ensi sunnuntaina.

Ajovuorothan menevät vähän nopeuksien mukaan, eli drifterit ja turistit eivät kolistele yhtäaikaa, joka onkin hyvä asia.

Kisoista ei osaa vielä sanoa varmaa, semmoinen alustava "ehkä" on kyllä ilmassa... Ajopaikkahan ei olisi kuitenkaan tuo urheilutalo, vaan Voikkaan seuratalon huomattavasti pienempi sali, ja kisoihin voisimme alustavan arvion mukaan ottaa max. 20 osallistujaa. Mutta nämä nyt ovat vielä täysin auki, katsotaan onko muuten innostusta eli saanko jonkun toisenkin innostumaan järkkäämisestä vai en...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #26 : 26.12.08 - klo: 21.37 »
Oiskohan muita lähtiöitä täältäpäin?
Jos vaikka joukossa lähtis tutustumaan...
Lippulaiva, Espoo -> Kuusankosku Urheiluhalli -> Etäisyys 156,7 km Kesto ca 1:60 tuntia
« Viimeksi muokattu: 26.12.08 - klo: 21.45 kirjoittanut kenne »
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #27 : 28.12.08 - klo: 02.14 »
...ttu käsille meni lähteminen.
En löytänny kiinnostuneita matkalaisia. Ei edes muija (anteeksi siis rakas vaimoni) ei ollu kiinnostunnu lähtemään tervehtimään sukulaisiaan Kouvolaan.
Ja nyt viellä yuli känni kun olin kaverilla maalamassa sen Sharkin koppaa.... no huomenna näkee mitäköhän siitäkin tuli. Eikö maalaushommissa hyvien pohjien ottaminen/tekeminenen ole se kaikein tärkein asia....??
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #28 : 28.12.08 - klo: 19.13 »
 :mrgreen:
Tottakai hyvät pohjat alle, mieluiten vahvoilla ;)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: TT-01 alustan säädöistä drifting/touring
« Vastaus #29 : 28.12.08 - klo: 20.17 »
Ilmankos mulla ei tänään koppien maalauksen oikein onnistunut kun pohjatyöt jäi eilen tekemättä... :grin:
Kylätason RC-kuski.