Kirjoittaja Aihe: Kyosho inferno sports 3 ongelmia  (Luettu 6681 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #30 : 19.02.09 - klo: 20.04 »
On siinä letkuun puhaltamisessa vielä semmonen juttu, että jos tankkiin menee vähän sylkeä letkun kautta, niin siinä on moottori pian pilalla.
SYY: Kun metanoli vesi litku menee moottoriin ja räjähtää männän päällä, niin männän päälle tulee ylipaine kiehuvasta vedestä/vesihöyrystä, joka sitten LUULTAVASTI pilaa moottorin, kun siellä on ylipaine.

Tämä oli vain minun teoriani  :p  :p

Kuin anglo (muistaakseni se oli sen niminen) räjähti joskus -90 keskivaiheella niin alettiin jokin aika käyttää kiinalaista nitroa joka ei ollut puhdasta nitroa vaan siinä oli myös jonkun verran kosteutta mukana ja ymmärsin silloin että se olis ollut tehokkaampa kuin tuo anglon tekemää tavaraa.
Kyllä on paljon turhaa roinaa taas kirjoitettu täällä jonkun hyvän (ja jonkun mielestä yli vaaraalisen takia)suosituksen takia.
Jerzi

PS Laitetaan nyt varoitus jotta kaikki nyt ymmärtää että tuota löpöä ei suositella juotavaksi asti nauttia, eli ÄLÄ juo löpöä, ensiksi menee näkö ja sitten kurkku palaa ja sitten R:I:P luultavasti.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #31 : 19.02.09 - klo: 20.06 »
Täh. Miten noinkin kokeneet kaverit kun Mika ja Jerry kehtaa suositella letkuun tai pilliin puhaltamista?? Okei, todennäkösyys että fuilia saa liikaa suuhun on aika pieni, mutta on kuitenkin olemassa. Etenkin sisäänajon aikana, kun sitä tavaraa tulee koneen läpi aika reippaasti.. Osa varmasti palamatonta, etenkin jos ei käynnisty kunnolla jne.


Voi hitto nyt selvis sekin että miksi minulla on mennyt noin monta konetta rikki vuosien varrella :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa alt572

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #32 : 19.02.09 - klo: 20.07 »
Minkä prosenttista byronia tarkoitit?
Traxxas E-Maxx 3905

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #33 : 19.02.09 - klo: 20.29 »
Sorry Mika, enpä ilmeisesti lukenu kunnolla..

Jerry, mitä sä oikein höpiset?  :mrgreen:

Yli-vaarallista? Jaa, mikäs toi "Okei, todennäkösyys että fuilia saa liikaa suuhun on aika pieni, mutta on kuitenkin olemassa." kohta sitten on? Muistatko tämän. Määrä mikä tarvitaan on oikeasti pieni, ja sun kokemuksella tiedät varmasti että sisäänajossa putkeen ja sen kautta paineletkuun kyllä joutuu myös palamatonta tavaraa. Etenkin jos kone temppuilee käynnistyksessä, kuten tässä tapauksessa..

Ei, en ole ylivarovainen, mutta letkuun puhaltamisen suositteleminen ei ole järin viisasta. Vai onko joku muu kun Jerry sitä mieltä?

Voi hitto nyt selvis sekin että miksi minulla on mennyt noin monta konetta rikki vuosien varrella :lol:
Jerzi

Missä vaiheessa puhuin koneen rikkoontumisesta?? En itse ainakaan huomannut.


alt572, en tiedä kuka tai missä, mutta luultavasti race 25%.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #34 : 19.02.09 - klo: 20.36 »
Oli miten oli, mutta minunkin korvaan tuo paineletkuun puhaltelu kuulostaa pahalle. Kuten aikaisemmin täällä on mainittu niin minun mielestä turvallisin tapa ryypyttää kone on tukkia pillin pää.
« Viimeksi muokattu: 19.02.09 - klo: 20.48 kirjoittanut Petri T »

Poissa alt572

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #35 : 19.02.09 - klo: 20.43 »



alt572, en tiedä kuka tai missä,

Täh? :huh:

Traxxas E-Maxx 3905

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #36 : 19.02.09 - klo: 20.49 »
alt572, en tiedä kuka tai missä,

Täh? :huh:

No niinpä. Et viitannu keneenkään, eikä kukaan ole puhunu byronista tässä topicissa. Jokatapauksessa 25% race on hyvää tavaraa, suosittelen.

Mun puolesta OT jää tähän, vaikka aihe sinänsä on ihan fiksu, kunnes jengi tajuaa pysyä suun kanssa kaukana fuilista. 

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #37 : 19.02.09 - klo: 20.56 »
Oli miten oli, mutta minunkin korvaan tuo paineletkuun puhaltelu kuulostaa pahalle. Kuten aikaisemmin täällä on mainittu niin minun mielestä turvallisin tapa ryypyttää kone on tukkia pillin pää.

Miten saat koneeseen löpöä ilman että pyörität konetta. Etkai sinä nyt kuivana sitä konetta lähde pyörittämään, vai ja kylmänä viellä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #38 : 19.02.09 - klo: 20.56 »
Tässä hieman tarinaa fuilin vaaroista: http://rc10.fi/index.php?topic=7572.0
Meni ot:ksi, mutta minusta aiheellinen linkki.


Poissa Jessev

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #39 : 19.02.09 - klo: 21.00 »
Kaipaatte selvästi sähkömoottoria autoihinne.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #40 : 19.02.09 - klo: 21.10 »
Oli miten oli, mutta minunkin korvaan tuo paineletkuun puhaltelu kuulostaa pahalle. Kuten aikaisemmin täällä on mainittu niin minun mielestä turvallisin tapa ryypyttää kone on tukkia pillin pää.

Miten saat koneeseen löpöä ilman että pyörität konetta. Etkai sinä nyt kuivana sitä konetta lähde pyörittämään, vai ja kylmänä viellä.
Jerzi

Tarkoitatko motin ensimmäistä käynnistystä ja sisäänajoa? En todellakaan kuivana...ei jaksas alkaa vääntämään, mutta olkoon ;)
Itse käytän Motor Break in sprayta. Suihkaus kaasuttimen kurkkuun ja tulpan reiästä.
(Esim Ossin V-spec) käynnistyksessä käytin lämpöpuhallinta ja lämmitin kannen noin 110-120 asteeseen
Sitten starttiboxilla pyöritystä siten, että tulppa on hieman auki...auttaa käynnistystä. Pakopilli tukittuna ja tankki täynnä fuilia...vieläkö jatkan  :wink:
« Viimeksi muokattu: 19.02.09 - klo: 21.32 kirjoittanut Petri T »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #41 : 19.02.09 - klo: 21.16 »
Kysyn viellä näin että kuinka moni on saannut löpöä käteen ja ei ole välittänyt siitä ollenkaan. Minä olen saannut ja useasti mutta en ole koskaan siitä lääkäriin lähtenyt. Siis metanooli imeytyy hihoon ja on todella vaarallista. Mutta en ole koskaan saannut tippaakaan löpöä suuhun kuin olen puhaltanut, HUOM olen puhaltanut enkä imennyt kuten joku sen ehkä nyt ymmärtää.

Mutta sanotaan nyt näin että jokainen pieni uusi rc-janteri/ jopa vanhatkin että älkää nyt missään nimessä puhaltakö paineletkuun koska voit sitä kautta saada todella vaarallisia aineita suuhun/kehoon.
Jerzi

PS Kuten niin monesti olen puhaltanut ja jatkan edelleen sitä niin olen edelleen hengissä :lol: ihme kyllä kuin niin monta kertaa olen puhaltanut siiheen letkuun :undecided:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #42 : 19.02.09 - klo: 21.24 »
Olen saanut löpöä käsille useamman kerran. Itse asiassa metanoli haihtuu aika nopeasti iholta. Myrkytyskeskuksen mukaan terveellä iholla pitäisi olla metanoli haude yli tunnin ennen kuin ihon kautta imeytyisi elimistöön vaarallinen määrä metanolia. Ongelmana on nitrometaani joka syövyttää ihoa jos käsiä ei pestä. Eli jos saat käsillesi fuilia niin suosittelen käsien pesua.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #43 : 19.02.09 - klo: 21.28 »
Olen saanut löpöä käsille useamman kerran. Itse asiassa metanoli haihtuu aika nopeasti iholta. Myrkytyskeskuksen mukaan terveellä iholla pitäisi olla metanoli haude yli tunnin ennen kuin ihon kautta imeytyisi elimistöön vaarallinen määrä metanolia. Ongelmana on nitrometaani joka syövyttää ihoa jos käsiä ei pestä. Eli jos saat käsillesi fuilia niin suosittelen käsien pesua.

Oho nyt selviskin että miksi minulla on rakkuloita kädet täynnä :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #44 : 19.02.09 - klo: 21.39 »
On siinä letkuun puhaltamisessa vielä semmonen juttu, että jos tankkiin menee vähän sylkeä letkun kautta, niin siinä on moottori pian pilalla.
SYY: Kun metanoli vesi litku menee moottoriin ja räjähtää männän päällä, niin männän päälle tulee ylipaine kiehuvasta vedestä/vesihöyrystä, joka sitten LUULTAVASTI pilaa moottorin, kun siellä on ylipaine.

Tämä oli vain minun teoriani  :p  :p  (siis en ole itse kuitenkaan kokenut tätä)


MUAHAHAHAHAHAHA.

Sori.

Oli vaan senverran hupaisa teoria että meinasin penkiltä tippua.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #45 : 19.02.09 - klo: 21.43 »
heh..eipä vaan minulle ole tullut rakkuloita. Oisko Jerzillä joku muu syy rakkuloihin kuin metanoli :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #46 : 19.02.09 - klo: 21.43 »
On siinä letkuun puhaltamisessa vielä semmonen juttu, että jos tankkiin menee vähän sylkeä letkun kautta, niin siinä on moottori pian pilalla.
SYY: Kun metanoli vesi litku menee moottoriin ja räjähtää männän päällä, niin männän päälle tulee ylipaine kiehuvasta vedestä/vesihöyrystä, joka sitten LUULTAVASTI pilaa moottorin, kun siellä on ylipaine.

Tämä oli vain minun teoriani  :p  :p  (siis en ole itse kuitenkaan kokenut tätä)


MUAHAHAHAHAHAHA.

Sori.

Oli vaan senverran hupaisa teoria että meinasin penkiltä tippua.

Muista nyt Hoke että kaikki on mahdollista tässä lajissa  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho inferno sports 3 ongelmia
« Vastaus #47 : 19.02.09 - klo: 21.44 »
heh..eipä vaan minulle ole tullut rakkuloita. Oisko Jerzillä joku muu syy rakkuloihin kuin metanoli :wink:

On ja se on tuo nitro :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂