Kirjoittaja Aihe: 1/10 polttistouring (TP-10)  (Luettu 148086 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #180 : 20.08.09 - klo: 15.17 »
oliskohan tsäänssejä lauantaina Tattiksella ajoon? ehtiskö kukaan tsekata radan kuntoa..
Stail, joko pannut on kunnossa ? Ossi, pääsetkö La?

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #181 : 20.08.09 - klo: 15.31 »
Etulaakerit on nyt tullissa. Hyvällä tuurilla huomenna täällä..
Eli riippuu tuosta pääsenko.
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #182 : 20.08.09 - klo: 15.33 »
Hianoo. Ilmottele jos tietoo radan kunnosta lauantaina. Vois käydä heti klo 12 ja sit vaikka kattoo MM Motocrossia vauhtikeskukseen - tai toisinpäin

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #183 : 20.08.09 - klo: 15.42 »
Menossa sunnuntaina treenaamaan Kouvolaan... en taida nyt kyetä lauantaina tattikselle.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #184 : 20.08.09 - klo: 15.48 »
Aivan, kisat tulossa. Nyt en pääse siis testaa vauhtiani uudella setupilla sua vastaan, heh, mutta ei paniikkia. Toisen kerran. Ja onnea kisoihin!

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #185 : 20.08.09 - klo: 21.15 »
Katselin 1/10 polttiksien EM-tuloksia 2009 ja ilmeisesti kannattaisi ajaa XRAY:llä koska 8 kuskia kärkikymmeniköstä ajoi sillä...

Voittajalla (Wischnewski) oli muuten Novarossin kone.

Huomasin myös että korina oli suosittu Blitz Altis (EFRA 2027). Suomessa tuntuu olevan suosittu DNA3:nen (EFRA 2026). Ilmeisesti kärkitaisteluihin pääsee mukaan ostamalla jomman kumman ... ;)


Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #186 : 21.08.09 - klo: 12.28 »
http://rcspecial.com/news/?p=26686

Vahvaa näyttöä ja varmasti erinomainen yhdistelmä - kuten krossissakin.. eikös Kuusiset täksi kaudeksi vaihtaneet juuri tähän?

Kuvissa näkyy Kyoshossa käyttävän etudiffiä..


ps. Käyn katsomassa radan kuntoa tänään...
« Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo: 12.56 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #187 : 21.08.09 - klo: 12.57 »
Kun nyt kerran kysytään noin suoraan, niin tälle kaudelle tuli molempiin polttisluokkiin kokonaan uusi kalusto

TP-10
-Xray NT1
-Novarossi .12 PLUS 3-ST TURBO
-korina vaihtelevat Stratus 3.0 ja DNA
-Savöx
Ja tuloksiin ainakin tiimipäällikkö on ollut tyytyväinen.

M-8
-Xray XB808
-Novarossi Buggy Plus 4 tai välillä O.S. V-SPEC
-Savöx
Ja täälläkin tulokset ovat olleet mukavaa luettavaa (ainakin tähän asti :wink:)

Kesäkaudella kaikki treeniaika on keskitetty em. polttisluokkiin.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #188 : 21.08.09 - klo: 13.16 »
Siinä mallia Ossille, no?  :wink:

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #189 : 21.08.09 - klo: 13.55 »
laakerit makaa vieläki hki-vantaalla. huomenna ei siis ainakaan TP-10 liiku.

kävin radalla ajelee GT:llä. rata on kuiva jos sitä olit menossa tarkistaa? :)
« Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo: 14.11 kirjoittanut Stail »
JQ

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #190 : 21.08.09 - klo: 18.30 »
Joo Kiitti :) Kävinkin jo, baana oli huippukunnossa ja kävin vähän ulkoiluttaa kärryä


Poissa meitsi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #191 : 21.08.09 - klo: 18.32 »
huomenna vois tulla ihmettelee mestoille

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #192 : 21.08.09 - klo: 18.35 »
katotaan ehtiikö, voi olla ettei kun tänään tuli käytyä ja todettua että etudiffi 60K yhdessä 10K takadiffin kanssa oikein hyvä ja välitys 17/23T menee aika lujaa :)

mulla oli yks krossipuolen tiimikuski mukana ja äijä tykkäs, kaivetaan sille "hallilta" auto alle niin saadaan hänkin kurvailee tässä syksyn mittaan
« Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo: 18.49 kirjoittanut Mika R »

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #193 : 25.08.09 - klo: 10.19 »
Lostallossakin saatiin 1:8 MM ratkaistua ja kun moottoreista edellä keskusteltiin niin:

1. Collari Lamberto (IT) - 172 Laps in 1:00:19.212 KYOSHO - NOVAROSSI
2. Swauger Mike (US) - 170 Laps in 1:00:04.276     MUGEN - NOVAROSSI
3. Bertin Adrien (FR) - 170 Laps in 1:00:11.468    KYOSHO - ORION

T.Shimo O.S:llä (KYOSHO - O.S) oli myös finaalissa, ja toi Collari otti yhdeksännen MM tittelin
« Viimeksi muokattu: 25.08.09 - klo: 10.22 kirjoittanut Mika R »

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #194 : 26.08.09 - klo: 22.01 »
Tänään pääsin ulkoiluttamaan autoa
Etulaakeri tuli vaihdettua ja enää ei vuoda :P

pari tankillista piti ajaa että edes vähän tottui taas tähän autoon. On niin vikkelä verrattuna GT :)

Irtosi ja hävisi yksi tommonen klipsi mikä pitää keskihihnan pyöriä kiinni :( eikä tietenkään oo semmosia kotosalla.
JQ

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #195 : 26.08.09 - klo: 23.32 »
Mitä keinoja olette havainneet hyviksi TP-10 auton pillin puhdistamisessa?
Itse auto puhdistuu hyvin esim. HPI:n Nitro Cleaner'lla (tai break cleanerillä) ja paineilmalla. Pilliä ei kuitenkaan meinaa saada noilla puhtaaksi.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa IIVONEN

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #196 : 27.08.09 - klo: 00.10 »
hieomatahnaa Cromille tarkoitettua

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #197 : 27.08.09 - klo: 06.51 »
Mitä keinoja olette havainneet hyviksi TP-10 auton pillin puhdistamisessa?
Itse auto puhdistuu hyvin esim. HPI:n Nitro Cleaner'lla (tai break cleanerillä) ja paineilmalla. Pilliä ei kuitenkaan meinaa saada noilla puhtaaksi.

Moi Jarkko, auto glymin "METAL POLISH". Se on semmoinen hopeinen pakkaus ja tuubi, tuota itse käyttänyt 1/5 autojen metalli osien ehostukseen. Tosin en tiedä kuinka hyvin irroittaa nitro auton pillistä sitä palanutta kumipurua.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #198 : 27.08.09 - klo: 07.43 »
karhunvilla, tai siis sellanen "pata-pata" whatever

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #199 : 27.08.09 - klo: 07.47 »
Hammastahna tai hiovaa ainetta siltävää vahaa.
Esim. Auto Glymin, paint renovator.

Poissa ripe

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #200 : 27.08.09 - klo: 10.42 »
.
« Viimeksi muokattu: 23.05.21 - klo: 21.49 kirjoittanut ripe »

Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #201 : 28.08.09 - klo: 11.53 »
Aiheesta "Märällä Ajaminen"... taustana se, että lähteekö ajamaan vai ei...

Auton suojaus:
-vastari ilmeisesti suojattava hyvin (ilmapallon sisään ?)
-moottorin ilmanottoaukko suojatta hyvin (jonkinlainen veden sisäänpääsyä estävä lippa ilmeisesti rakennettava ?)
-moottorin ympärille alumiinifoliota ?

Renkaat:
-jos sataa kunnolla, mitä alle ? (kumia?)
-jos rata on märkä mutta ei sada ? (erittäin pehmeää foamia?)

Jos sataa ja on kunnolla märkää, mikä on esim. laakereiden kunto kisan jälkeen ? Jos kaikki menee esim. uusiksi, ei ehkä kauheasti huvita lähteä sateeseen ajamaan...

Muita näkökohtia ?
« Viimeksi muokattu: 28.08.09 - klo: 11.58 kirjoittanut rcoss »


Poissa rcoss

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #203 : 28.08.09 - klo: 12.06 »
Mutta milloin noi laitetaan alle ? Sateella vai märällä radalla vaikka ei sataisi ?

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #204 : 28.08.09 - klo: 12.22 »
Siinä vaaditaan pelisilmää että osaa valita oikean renkaan jos on puolimärkää. Polttiksien foameista en osaa sanoa, mutta sähkötouringissa vuosi sitten Laukaalla oli puolet radasta märkää ja puolet kuivaa: normikelin renkailla tuli silloin ajettua, märällä piti vain ajaa pehmeästi. Jos saderenkailla ajaa kuivuvalla radalla niin ne kuluvat aika nopeasti loppuun, mutta aina kun ajolinja on kokonaisuudessaan märkä niin saderenkaat vaan alle.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #205 : 28.08.09 - klo: 13.14 »
Iivosen Matti taisi kokeilla Kuusankoskella heinäkuussa märän kelin / välikelin foameja. Pidon "paremmuudesta" en osaa sanoa, mutta kuluminen ainakin oli huimaa.

Jos tulee sääennusteen mukainen kisapäivä, niin rengas- ja kisataktiikka nousee ainakin meillä isoksi kysymykseksi.
Sarjapisteitä olisi kerättävä nyt, koska kesäkuun kisa oli pakko jättää väliin.

OT: tästä varmaan jatketaan keskustelua kesäkauden päätyttyä, mutta pienoisautoilla kilpaileminen Suomen kesässä on melkoista "kelilottoa". Siniset tolpat nousee ja laskee ja .........

http://www.foreca.fi/Suomi/tasmasaa/Kouvola

Sisäkauden olosuhteiden kanssa on NIIIIN paljon helpompaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jtp

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #206 : 28.08.09 - klo: 15.44 »
Kuusankosken kisassa sadekelin rengas oli selkeesti nopeempi kuin foami kun rata oli läikkäkuiva. Paras rengas varmaankin olisi ollut sileä kumirengas. Kun kuivaa alkaa olemaan enempi kuin märkää niin silloin paras olisi kenties ns. sadekelin foami.

Poissa PMi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #207 : 03.09.09 - klo: 21.32 »
Polttiksen rungon ja pillin puhdistamiseen olen käyttänyt hyvällä menestyksellä NATUR AUTONPESUainetta, purkin ohjeen mukaan. Hankalampaa kamaa irroitettaessa pensseliä tai hammasharjaa apuna käyttäen.
Power Racing / Awesomatic  / Sanwa / LRP

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #208 : 13.10.09 - klo: 08.49 »
Talvikausi on menoillaan kovaa vauhtia joten näillä ei paljon ajeta mutta nyt onkin aikaa tehdä huoltoa autoihin ja päivittää niitä tulevaa kesäkautta varten.

Itse päivitän tämän 2006 mallin Kyoshon vuoden 2010 Evo 2 malliksi. Itse asiassa muutoksia ei tarvitse tehdä monta:
- pohjalevy; hieman kavennettu pikkasen erilaisin leikkauksin ja valmiiksi lovetettu kytkinkellon irroittamista varten moottoria irroittamatta
- ylädekki; niinikään kavennettu ja kevennetty
- takatukivarret ja akselit 2mm pidemmät 0mm offsetillä
Kytkin on uudessa mallissa 3D sijaan 2D ja muutakin pieniä muutoksia on kuten rattaat (2nd gear C-mallia) ja servosaver mutta niillä ei auton käyttäytymiseen ole juurikaan merkitystä.

Lisäksi laitan lipo vastarin akun ja High Voltage 7.4V servot. Regulaattoria ei siis tarvita ja lipo keventää autoa 80gr. Servoissa tosin tulee 15gr painoa lisää eli netto on luokkaa ~60gr kevennystä näiden osalta.

Uudessa mallissa on lisäksi hex ruuvit phillipsien tilalla, itse tilasin eBaysta Ti hex ruuvisarjan. Painoa pois näilläkin.

Moottoriksi tulee Orionin CRF .12 2009 malli.

Mielenkiintoista nähdä auton nettopaino näillä muutoksilla. Jotta auto ei kevene liikaa YBSlow:sta olen tilannut kuparisen akkutelineen (kannen) jolla vastarin akku kiinnittyy pohjalevyyn. Tämä painaa 42gr ja sillä saadaan painopistettä vietyä lähelle maata. Näitä löytyy myös muilta valmistajilta kuten KM Racing.

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/10 polttistouring (TP-10)
« Vastaus #209 : 15.10.09 - klo: 13.29 »
Näitä 7940 servoja (lipo ready 7.4v 16kg 0.06s) http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=7074
kokeilen tuossa TP10:ssä