Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382979 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa atarauskis

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #390 : 30.08.09 - klo: 11.51 »
Eikös tuossa b44:ssä ole myös aikas tarkka tuo diffin rattaiden shimmaus?
Jos jättää suuren välin pääsee lyömään ns."yli"
BC5 2wd cup mestari 2015 / Rc Jokkis Suomenmestari 2016 / 2022

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #391 : 30.08.09 - klo: 11.54 »
1,5 kesää oon ajanut B44:llä ja 0 rikkoutunutta kartioratasta diffeistä. Ohjeen mukaan kun shimmaa niin alussa vähän nahee mutta 10 akun sisäänajo niin toimii herkästi eikä mitään ongelmia. Jos on B44 kysymyksiä niin jatketaan oikeessa aiheessa eikä heitellä täällä arvauksia kestosta jookos?  :wink:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #392 : 30.08.09 - klo: 15.31 »
Onko porukka käyttänyt autossa alumiinisia siiventelineitä ? Ovat aika heikot kyllä, itse en ole saanut vielä kappaleiksi mutta kavereilla hajoilleet. Mutta vääntyykö alumiininen helposti ? eli onko järkevämpi ostaa kuitenkin muovisia läjä laatikkoon
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #393 : 30.08.09 - klo: 15.46 »
29 dollaria makso ainakin jotku alumiinset siipitelineet, melko suolanen hinta. Kuvittelis, että ne kuitenkin sitten vääntyy iskuissa. Saa olla aina vääntelemässä, kunnes väsyy lopullisesti.

Itse olen ainakin pitänyt muovisia aina pari kpl:tta pakissa.

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #394 : 30.08.09 - klo: 16.24 »
Joo, en mihinkään oikeaan kisakättöön ottaisikaan, mutta, jos radalla vain ajaisi.  :tongue:
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #395 : 30.08.09 - klo: 17.04 »
Itse otin siipitelineen Hot Bodies D4 paketista. Samoiten Tamiya 501x/511x käy.
---

Poissa Sampo-Ahola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #396 : 09.09.09 - klo: 16.59 »
Onkos tämä liian pieni B4:jän liikuttamiseen ?? http://hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4216
Muista ottaa teippi :D

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #397 : 09.09.09 - klo: 17.03 »
On.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Sampo-Ahola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #398 : 09.09.09 - klo: 17.06 »
ok   :wink:
Muista ottaa teippi :D

Poissa Sampo-Ahola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #399 : 09.09.09 - klo: 17.07 »
« Viimeksi muokattu: 09.09.09 - klo: 17.49 kirjoittanut Sampo-Ahola »
Muista ottaa teippi :D

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #400 : 09.09.09 - klo: 20.22 »
Ei sekään. Moottorin täytyy olla 540 kokoluokkaa. Takavetoon suositellaan sensorillisia moottoreita. Cs, lrp, speedpassion ja novak tekevät ainakin laadukkaita moottoreita. Hintaa tietenkin on enemmän kiinalaisiin verrattuna, mutta laatu on eri luokkaa.

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #401 : 12.09.09 - klo: 12.34 »
Morjens

Mites b4 sisä/mattovanteita ja renkaita? Minkälaisia olette käyttäneet ja mistä hankkineet?
KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #402 : 13.09.09 - klo: 12.31 »
Morjens

Mites b4 sisä/mattovanteita ja renkaita? Minkälaisia olette käyttäneet ja mistä hankkineet?
Itse ajan ihan vaan Foamirenkailla ja toimii erittäin hyvin. Alustaa laitettu jäykemmäksi, menee kuin juna kiskoilla
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #403 : 21.09.09 - klo: 17.13 »
raceman kyseli tuossa että onko B4FT hyvä rassi. Lyhyesti on. Factory Team ja Team ovat rakennussarjoja ja niihin ostetaan sähkö / radiolaitteet erikseen, joten voit itse päättää minkä hintaiset ja tasoiset sähköt autoon laitat
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #404 : 21.09.09 - klo: 17.14 »
Sopiiko tuo ekaks autoks? Onko kestävä?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #405 : 21.09.09 - klo: 17.17 »
Sopiiko tuo ekaks autoks? Onko kestävä?
Miksikäs ei sopisi. Tuo auto on kisapeli ja sitä näkeekin kisoissa paljon. Riippuu myös missä ajat. Jos sinulla on käytössä RC-rata, niin B4 ehdottomasti. Mutta jos tykkäät enemmän pihasudituksesta ja hupi ajosta, voisi Asson T4 malli olla ehkä parempi.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #406 : 21.09.09 - klo: 17.26 »
Entä toi Ansmann Racing X-Pro 2WD Buggy - Kit, se tulis halvemmaks ja siihen voi ostaa ite korin.
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #407 : 21.09.09 - klo: 17.29 »
Entä toi Ansmann Racing X-Pro 2WD Buggy - Kit, se tulis halvemmaks ja siihen voi ostaa ite korin.
kannattaisi käyttää oikeita viestiketjuja.  :wink:   :roll:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #408 : 21.09.09 - klo: 17.30 »
Entä toi Ansmann Racing X-Pro 2WD Buggy - Kit, se tulis halvemmaks ja siihen voi ostaa ite korin.
kannattaisi käyttää oikeita viestiketjuja.  :wink:   :roll:

Oho, ostaa ite kori :grin:
Osta asso, niin selviät monesta ongelmasta. Jopa maailman mestarit niillä ajelee :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #409 : 21.09.09 - klo: 17.39 »
No niin, tyhmä minä, siihen tulee maalaamaton kori. Ei näkyny kuvassa koria niin hämmennyin.
Tuleeko muuten tohon X-pro:hon mukaan kaikki moottorin ja akun pidikkeet?
« Viimeksi muokattu: 21.09.09 - klo: 17.46 kirjoittanut raceman »
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #410 : 21.09.09 - klo: 18.21 »
Itse en osaa tuohon Ansmanniin vastata mutta Jerryä kyllä komppailen. Asso ehkä maksaa enemmän mutta olen melko varma että säästät ne rahat jossainvaiheessa. Auto on oikeasti hyvä ja varaosasaanti on kiitettävää suomessa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa JiiPee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #411 : 21.09.09 - klo: 19.57 »
raceman, voit jatkaa tuolla

P.S. En kehoita sekaantumaan ko. merkkiin, nimim. kokemusta on :sad:
Revo ja pari pienempää nelipyörästä

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #412 : 21.09.09 - klo: 20.00 »
raceman, voit jatkaa tuolla

P.S. En kehoita sekaantumaan ko. merkkiin, nimim. kokemusta on :sad:
Näin minäkin olen ymmärtänyt. Parilla kerholaisella on Ansmania ja auto ei ainakaan vakiokamoilla ole kestänyt järin hyvin. Muuten autosta minulla ei ole tietoa
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Sampo-Ahola

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #413 : 21.09.09 - klo: 22.48 »
Alkukesästä tuli tosiaan hommattua se RTR-malli, ja olen muutaman kerran ehtinyt sitä ulkoiluttamaankin! Orkkistakarenkaat meni asfaltilla yhdellä akullisella slikseiksi, oho  :tongue:

Meikäläisen aikatauluilla ei radoille ehdi, niin ajelut ajellaan niillä alustoilla mitä keikkapaikkojen takana sattuu olemaan. Hiekkakentillä, parkkipaikoilla tai -halleissa. Tai jossain. Hommasin siihen käyttöön Prolinen Dirt Hawgit eteen ja taakse, ja parin akullisen jälkeen täytyy olla kyllä tyytyväinen! Jonkunlainen pito löytyy joka alustalla, eikä nakit ole heti sileät kovalla pinnalla ajon jälkeen.

Piti tilata ulkomailta asti sitten vielä harjaton moottori-noparicombo, ja tähän käyttöön löytyi Losin Xcelorin setti 6,5T koneella. Edullinenkin vielä. Nyt kun vaan ehtis asennella sen paikalleen ja sais jo tilatut LiPoakut kotiin asti, niin sitten pääsee kokeilemaan varaosienkin saatavuutta... Kun meinaa lähteä auto hetkittäin lapasesta jo vakiosähköillä.

Meinasin kysellä tällä foorumilla pinjonin kokosuosituksia, mutta sen sijaan löysin Losin "suositusvälitystaulukon", jonka pohjalta ajattelin lähteä kokeilemaan. Ihan simppeliä matematiikkaahan tuo on. Esim taulukon mukaan 6,5T koneelle suositellaan 2WD krossarille kokonaisvälitykseksi 10,8. Ja sitten laskemaan: B4:n vaihteiston välitys on 2,6:1. Vakiospurri on 81t.

Kaava menee seuraavasti: (Spur/pinion)* vaihteiston välitys=kokonaisvälitys.

Tässä tapauksessa siis (81/x)*2,6=10,8. Peruskoulumatikalla siis x= n.19,5. Mitä pienempi pinjoni, sitä suurempi (tiheämpi eli lyhyempi) kokonaisvälitys. Ja mitä kiertävämpi (ja tehokkaampi) moottori, sitä tiheämpää välitystä suositellaan. Ihan malliksi voin laskea nämä em. taulukossa mainitut välitykset vakiospurrilla eri koneiden mukaan: (ja suluissa helpotukseksi vielä näiden myllyjen KV-lukemat)

13,5T: kokonaisvälitys 7,2, pinjoni 29,3. (2360KV)
10,5T: kokonaisvälitys 8,3, pinjoni 25,4. (3080KV)
8,5T: kokonaisvälitys 9,6, pinjoni 21,9.  (3640KV)
6,5T: kokonaisvälitys 10,8, pinjoni 19,5. (4880KV)
4,5T: kokonaisvälitys 12,5, pinjoni 16,8. (7140KV)

Ja varmistuksena vielä, nämä ovat siis Losin Xcelorin 10th-sarjan moottoreille ja takavetokrossareille lasketut suosituslukemat. Uskoisin, että soveltaminen muillekin moottoreille on melko helppoa...

Laitoin pinjonisuosituksiin myös desimaalit, varmuuden vuoksi. Tosielämässä saattaisin kuitenkin suositella pinjonia, jossa hampaiden määrä on kokonaisluku. :wink:

Itse ajattelin aloittaa kokeilut 19t pinjonilla. Oppikirjan mukaan.

Ja eikun näpertelemään...



Niin monikos volttiselle akulle nämä oli määritelty??
Muista ottaa teippi :D

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #414 : 21.09.09 - klo: 22.55 »
Ei ole väliä.
Siinä puhutaan välityksistä...
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #415 : 22.09.09 - klo: 09.14 »
Kyllähän se akun jännite vaikuttaa moottorin maksimikierroslukuun suoraan. Vahva veikkaus että ko. suositukset ovat 7,2v laskettu. Lipolla toimii nuo suoraan ja 5 kennolla piikki tai kaksi lisää pinjoniin.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Roudari

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #416 : 22.09.09 - klo: 10.28 »
Kyseinen taulukko on tehty näköjään buggylle 7,2V mukaan. Vaihtoehtoina taulukossa on myös mm. 6cell TC ja 5cell TC. Nopeasti laskien, jos käytetään samaa suhdetta kennomäärien kanssa kuin turisteilla, krossariin saa lisätä 3-4 ratasta pinjoniin, jos mennään 5:llä kennolla.

Tai siis: ota suositusvälitys, kerro se noin 1,17:lla ja laske uusi pinjoni. Helppoa kuin heinänteko (helmikuussa)! Ja toden totta, ko. taukukossa kerroin ei ole 1,2, kuten saattaisi olettaa, vaan hieman alle.
Ensimmäinen RC-auto oli Graupner (Kyosho) Renault Alpine 310, vuonna 1982. Siitä se alamäki alkoi.

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #417 : 22.09.09 - klo: 12.29 »
Kyllähän se akun jännite vaikuttaa moottorin maksimikierroslukuun suoraan. Vahva veikkaus että ko. suositukset ovat 7,2v laskettu. Lipolla toimii nuo suoraan ja 5 kennolla piikki tai kaksi lisää pinjoniin.


Vaikuttaa tietenkin kierroksiin, muttei välityssuhteeseen...
No joo, kuitenkin käytännössä pitää ottaa tietenkin kaikki mahdollinen huomioon.

Kunhan viilasin.  :wink:
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa raceman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #418 : 22.09.09 - klo: 16.03 »
Entä toi Ansmann Racing X-Pro 2WD Buggy - Kit, se tulis halvemmaks ja siihen voi ostaa ite korin.
kannattaisi käyttää oikeita viestiketjuja.  :wink:   :roll:

Joo, sori sekotin ansmannin associatediin...
tuleeko muuten b4:n rtr-pakettiin rattilähetin?
Tamiya DF-02 Rising Storm | Futaba 2PL 2.4GHz

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #419 : 22.09.09 - klo: 16.55 »
Tulee rattiradio.
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory