Kirjoittaja Aihe: Team Associated B4 / B4.1 / B4.2  (Luettu 382811 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #510 : 24.02.10 - klo: 11.18 »
Edelleenkin, jos kisaamista ajattelee, niin ostaisin auton merkin omat iskarit, niin saa samasta mestasta varaosat. Vähän nihkee lähtee tilaamaan monesta kaupasta osia.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #511 : 24.02.10 - klo: 11.21 »
Edelleenkin, jos kisaamista ajattelee, niin ostaisin auton merkin omat iskarit, niin saa samasta mestasta varaosat. Vähän nihkee lähtee tilaamaan monesta kaupasta osia.

Tuo on kyllä totta. Tietysti riippuen monesta asiasta, esimerkiksi snakepoisonilla näytti allekirjoituksen mukaan olevan myös Tamiya db01r, joten tamiyan iskareilla selviäisi yksillä varaosilla. Tai vastaavasti Asson iskareilla molemmissa autoissa.

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #512 : 24.02.10 - klo: 11.52 »
Sattuisko joku tietämää mistä ko. autoon sais iskareita?  :huh:

Yhtenä vaihtoehtona voi harkita esimerkiksi Tamiyan iskareita: http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF501XTRF511DB01/54028-TRF-Buggy-Dampers-102562
Mitä järkeä ? Asson omat iskarit toimivat hyvin kun kasaa ja täyttää ne oikein. RC-pisteeltä saa varmasti myös kokonaista iskaria.
Tamiyan iskaritko ei toimi?

Mikäli RC-Pisteeltä kokonaista löytyy (ei ollut listalla), niin ei se kuitenkaan tuon halvempikaan ole, joten miksi ei voisi ostaa aivan yhtä hyvin Tamiyan iskareita?
En ole väittänyt etteikö toimisi, mutta luulempa että Asson omat iskarit saa halvemalla kuin nuo Tamiyat. Tosin Asson iskarit on kinkkisemmät säätää

Ainakin ulkomaan hintoja kun on selaillut, niin ei noissa 5 euroa suurempaa hintaeroa ole. Kotimaan hintoja on vaikea vertailla, kun ei noita Asson iskareita ole oikein missään listattuna.

Vuosi aikaa, eikä ole kuitit tallessa, mutta muistelisin että asson FT iskarit maksoi siinä 70e nurkilla. Ja tosiaan RC-pisteestä kävin hakemassa.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #513 : 24.02.10 - klo: 14.27 »
70e korvilla. Kannattaa soittaa ja pyytää tarjousta rc-pisteeltä. Niin ja tuossa omassa Durgassa on 3 racing iskarit ei Tamiyan omat ( sori OT )
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #514 : 24.02.10 - klo: 16.37 »
Niin ja tuossa omassa Durgassa on 3 racing iskarit ei Tamiyan omat ( sori OT )
Offtopic: Tuo allekirjoituksesi hämäsi, luulin että kyseessä on DB01R eikä DB01.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #515 : 24.02.10 - klo: 16.57 »
Niin ja tuossa omassa Durgassa on 3 racing iskarit ei Tamiyan omat ( sori OT )
Offtopic: Tuo allekirjoituksesi hämäsi, luulin että kyseessä on DB01R eikä DB01.
Anteeksi se onkin väärin, eli siis Durga päivitettynä samoilla osilla kuin R-malli erona vain nuo 3 racing iskarit
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #516 : 24.02.10 - klo: 17.04 »
Niin ja tuossa omassa Durgassa on 3 racing iskarit ei Tamiyan omat ( sori OT )
Offtopic: Tuo allekirjoituksesi hämäsi, luulin että kyseessä on DB01R eikä DB01.
Anteeksi se onkin väärin, eli siis Durga päivitettynä samoilla osilla kuin R-malli erona vain nuo 3 racing iskarit

Eipä tuo haittaa.

Toki kuten sanoin, sama asia myös toisinpäin jos varaosia ajattelee, jos esimerkiksi sinulla olisi Durgassa B4:n iskarit, niin et tarvitsisi varaosia niin paljoa, kun molempien autojen iskareihin kävisi samat varaosat.

Poissa Grönroos.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #517 : 21.03.10 - klo: 21.34 »
Assolta on nyt tullu näköjään iskarinhatut missä on ilmaus ruuvit
http://order.aeteam.net/product_detail.asp?Itemcode=6443
| Asso RC18T | Xray T2 | Futaba 3PK | LRP - Sphere |

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #518 : 21.03.10 - klo: 22.48 »
Assolta on nyt tullu näköjään iskarinhatut missä on ilmaus ruuvit
http://order.aeteam.net/product_detail.asp?Itemcode=6443
eipä taida suurta hyötyä olla käytännössä ..
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #519 : 21.03.10 - klo: 23.09 »
Assoa olisi myynnin. Aika ei riitä =(. Tarvitsee hyvän kodin. Anteeksi mainostus
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Grönroos.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #520 : 22.03.10 - klo: 01.01 »
Mistä noita diffin keraamisia kuulia voi ostaa ?
| Asso RC18T | Xray T2 | Futaba 3PK | LRP - Sphere |

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #521 : 22.03.10 - klo: 09.17 »
Mistä noita diffin keraamisia kuulia voi ostaa ?
RF:ltä ostin ainakin omani muistakseni yeahracing-merkkiset. http://www.racingfactory.fi/tuotteet/JAAD-RACING/JDRDB240-JAAD-Racing-332-24mm-Ceramic-Diff-Ball-Set-12-pcs-101918 tuossapa nuin
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #522 : 22.03.10 - klo: 09.55 »
^ JAAD Racing, ei Yeah.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #523 : 22.03.10 - klo: 10.04 »
Assolta on nyt tullu näköjään iskarinhatut missä on ilmaus ruuvit
http://order.aeteam.net/product_detail.asp?Itemcode=6443
eipä taida suurta hyötyä olla käytännössä ..

Helpompi tehä "samanlaiset" iskarit noilla hatuilla

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #524 : 22.03.10 - klo: 10.57 »
Siis olenkos ymmärtänyt oikein, että eikös noita pidä käyttää tuttien kans?

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #525 : 22.03.10 - klo: 12.52 »
Noi on tarkotettu just helpottamaan ilman tutteja olevien iskareiden kasaamista, eli ei käytetä tutteja.
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #526 : 22.03.10 - klo: 13.05 »
Ahaa, ok.
Iskareihin jää joka tapauksessa ilmaa, kun ei käytetä tutteja, niin onko noilla ylimääräisillä rei'illä tarkoitus saada se ilman määrä (= rebound) samaksi?

Eli laitetaan iskari piripintaan öljyä, irroitetaan korkin ruuvi ja laitetaan korkki kiinni. Sitten työnnetään iskarin vartta sen verran sisään, kun halutaan reboundia ja ylimääräinen öljy tulee mahdollisesti ruuvin reiästä ulos ja sitten ruuvi kiinni. Kkö?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #527 : 22.03.10 - klo: 13.25 »
Ahaa, ok.
Iskareihin jää joka tapauksessa ilmaa, kun ei käytetä tutteja, niin onko noilla ylimääräisillä rei'illä tarkoitus saada se ilman määrä (= rebound) samaksi?

Eli laitetaan iskari piripintaan öljyä, irroitetaan korkin ruuvi ja laitetaan korkki kiinni. Sitten työnnetään iskarin vartta sen verran sisään, kun halutaan reboundia ja ylimääräinen öljy tulee mahdollisesti ruuvin reiästä ulos ja sitten ruuvi kiinni. Kkö?
Juuri näin..

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #528 : 22.03.10 - klo: 18.47 »
Ahaa, ok.
Iskareihin jää joka tapauksessa ilmaa, kun ei käytetä tutteja, niin onko noilla ylimääräisillä rei'illä tarkoitus saada se ilman määrä (= rebound) samaksi?

Eli laitetaan iskari piripintaan öljyä, irroitetaan korkin ruuvi ja laitetaan korkki kiinni. Sitten työnnetään iskarin vartta sen verran sisään, kun halutaan reboundia ja ylimääräinen öljy tulee mahdollisesti ruuvin reiästä ulos ja sitten ruuvi kiinni. Kkö?
Juuri näin..
mutta eikös ole niin että jos iskarista jossa ei ole tuttia, poistetaan kaikki ilma, ei toimi koska iskarin sisällä täytyy olla ilmaa joka ottaa vastaan varren aiheuttaman tilavuuden muutoksen ja öljy ei taida puristua kokoon. eli mitä hyötyä noista ilmaushatuista on jos iskarissa ei ole tuttia. koska jos poistaa kaiken ilman niin tuloksena on pomppukeppi.
kuten miroshima kirjoitti että noiden avulla on tosiaan helpompi tehdä "samanlaiset" iskarit sisälle jäävän ilman suhteen pitää kyllä paikkansa..
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa Grönroos.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #529 : 22.03.10 - klo: 19.47 »
Kummat nyt on paremmat noi ruuvilliset iskarinhatut vai kumitutit ? Mistä noita Jaad Racing keraamisia diffinkuulia saa ?
| Asso RC18T | Xray T2 | Futaba 3PK | LRP - Sphere |

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #530 : 22.03.10 - klo: 19.52 »
Kummat nyt on paremmat noi ruuvilliset iskarinhatut vai kumitutit ? Mistä noita Jaad Racing keraamisia diffinkuulia saa ?
kummatki toimii varmasti. taitaa suurin osa ajella ilman tutteja ja ruuveja.. ruuveilla saa saman tuloksen ilmanki  :wink:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #531 : 23.03.10 - klo: 09.14 »
Kertokaapas joku vinkkejä, että miten ja millaisiksi nuo reboundit kannattaa tehdä ? Olenko nyt ihan metsässä mutta eikös reboundit ole sitä miten iskari palauttaa nimen omaan ilman jousia, eli iskarin ilmaus vaihessa ? Olen saanut Asson iskarit ihan jees tehtyä, mutta silti tuntuu että vieläkin paremmin ne olisi tehtävissä. Assolla en WJ jyväskylässä aja, mutta sama iskariasiahan koskee myös esim Tamiyaa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #532 : 23.03.10 - klo: 09.21 »
Kertokaapas joku vinkkejä, että miten ja millaisiksi nuo reboundit kannattaa tehdä ? Olenko nyt ihan metsässä mutta eikös reboundit ole sitä miten iskari palauttaa nimen omaan ilman jousia, eli iskarin ilmaus vaihessa ? Olen saanut Asson iskarit ihan jees tehtyä, mutta silti tuntuu että vieläkin paremmin ne olisi tehtävissä. Assolla en WJ jyväskylässä aja, mutta sama iskariasiahan koskee myös esim Tamiyaa.
juu oikeassa olet reboundista. itse olen yrittäny saada varren palautumaan vähän yli puoleen väliin takaisin. varren pitäisi mennä pohjaan myös ilman vastusta. tämä siis minun tyyli ja toiminut on  :smiley:
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #533 : 23.03.10 - klo: 10.43 »
Ok, eli siis hieman kärryillä ollaan. Noh jatketaan hölmöillä kysymyksillä, eli kun iskarit täytetään uusista öljyistä niin kuinka ne aletaan säätämään jotta saadaan rebound haluamaksi ? Otetaan nyt vaikka esimerkki että halutaan ne reboundit vaikka juuri siihen puoleen väliin? Itsellä iskarit palautuu aina sen täydet ilman jousia.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #534 : 23.03.10 - klo: 11.15 »
Ok, eli siis hieman kärryillä ollaan. Noh jatketaan hölmöillä kysymyksillä, eli kun iskarit täytetään uusista öljyistä niin kuinka ne aletaan säätämään jotta saadaan rebound haluamaksi ? Otetaan nyt vaikka esimerkki että halutaan ne reboundit vaikka juuri siihen puoleen väliin? Itsellä iskarit palautuu aina sen täydet ilman jousia.

Tässä nyt ainakin jotain neuvoa iskareiden kasaamiseen...

http://www.youtube.com/watch?v=sliCxsIZ3v4

Poissa juhou

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.juhou.1g.fi
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #535 : 23.03.10 - klo: 12.36 »
Ok, eli siis hieman kärryillä ollaan. Noh jatketaan hölmöillä kysymyksillä, eli kun iskarit täytetään uusista öljyistä niin kuinka ne aletaan säätämään jotta saadaan rebound haluamaksi ? Otetaan nyt vaikka esimerkki että halutaan ne reboundit vaikka juuri siihen puoleen väliin? Itsellä iskarit palautuu aina sen täydet ilman jousia.
reboundia voi "säätää" ilman määrällä jonka jättää iskariin sisälle.
-3 racing sakura zero s drifter-
www.juhou.1g.fi

Poissa Datajätkä

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • RaceOnly
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #536 : 23.03.10 - klo: 15.05 »
korkki löysälle ja vartta sisään "sopiva" määrä ja korkki säppiin ("sopiva" määrä tarkoittaa sitä määrää mitä reboundia tahot). Noin ainaki itellä tulee sopivan epäonnistuneet joka kerta  :mrgreen:

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #537 : 23.03.10 - klo: 15.23 »
korkki löysälle ja vartta sisään "sopiva" määrä ja korkki säppiin ("sopiva" määrä tarkoittaa sitä määrää mitä reboundia tahot). Noin ainaki itellä tulee sopivan epäonnistuneet joka kerta  :mrgreen:
Tästä kiitoksia =) selkeällä suomenkielellä.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Grönroos.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #538 : 23.03.10 - klo: 17.57 »
Kannattaako vaihtaa kaikki laakerit keraamisiin kun on vanhat vaihtokunnossa ? Onko niistä paljoa hyötyä ja mistäs niitä kannattais ostaa ?
| Asso RC18T | Xray T2 | Futaba 3PK | LRP - Sphere |

Poissa Funk

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« Vastaus #539 : 23.03.10 - klo: 20.30 »
Kummat nyt on paremmat noi ruuvilliset iskarinhatut vai kumitutit ? Mistä noita Jaad Racing keraamisia diffinkuulia saa ?

Itse ajattelin B44:n (sama iskari, kuin B4 FT) koittaa seuraavassa iskarihuollossa VCS2 upgrade-kittiä, eli käytännössä siis kumituttia. http://67.199.85.166/main/productdetails.php?text=31123

18T:n iskareissa tuo kumitutin helppous vakuuttaa. Ei mitään ylimääräistä sähläystä ja sotkua, iskari vaan täyteen ja pitkä ilmaus (eli odottelu), tutti päälle ja korkki kiinni.
Team Associated B44
JConcepts BJ4 WE