Kirjoittaja Aihe: TR-15 pito-ongelma ... HELP!  (Luettu 1288 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ransu

  • Jäsen
    • Profiili
TR-15 pito-ongelma ... HELP!
« : 23.06.03 - klo: 11.33 »
Juuh...Mulla on Inferno tr-15 ja siinä kiinni vakiomotti ja super-tenin musta TYKKI viripilli.Ongelmani on, että auto ei pysy käsissä.Ei edes asfaltilla.Et varsinainen vauhti on hitaanpaa ku vakiopillillä ku sutii niin kauheesti  :evil:  .Osaako kukaan auttaa???

Renkaat ostin aivan uudet ja niiden sisällä itse ohjeiden mukaan tehdyt insertit.Liimattu on renkaat vanteisiin.Iskareissa uudet öljyt ja kaikki pallonivelet juuri voideltu, eli jousitus toimii erittäin pehmeästi.Edessä on jonkinverran casteria ja pieni auraus.Eli mikä auttaisi?Ja kun mulla on viel siin 1/8 auton kytkin mikä ei päästä just tehoja läpi...

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
TR-15 pito-ongelma ... HELP!
« Vastaus #1 : 23.06.03 - klo: 12.10 »
Kauankos olet ajanut?


Aja ensin vähän rauhallisemmin, älä paina heti lähdettäessä kaasua pohjaan.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
TR-15 pito-ongelma ... HELP!
« Vastaus #2 : 23.06.03 - klo: 12.14 »
Rauhallisesti ajoa aluksi, lisää casteri, niin autosta tulisi vakaampi.
Pistä 40wt silikooni öljyä etu diffiin, ja taakse10-15wt öljyä.

Mika R

  • Vieras
TR-15 pito-ongelma ... HELP!
« Vastaus #3 : 23.06.03 - klo: 12.39 »
Vika vois olla diffeissä. Tän kirjoittelin jokin aikaa sitten:
Lainaus

TR-15 diffeihin kandee sun ostaa silikontiöljyä wt 40000 eteen ja wt 10000 taakse (Kyoshon mitoituksen mukaan). Täytät sopivasti eli melkein täyteen ja ruuvipenkissä tmv laitat "kannen" varovasti päälle ja ruuvaat ruuvit puolivääliin asti. Tämän jälkeen laitat ruuvireikkin vähän esim Bilteman silikonitiivistettä jonka jälkeen ruuvaat ruuvit tiukasti kiinni. Kiinniruuvauksessa kannattaa noudattaa kiristystä "ristiin" periatteella vähän kerrallaa.
Kun kansi on pakoillaan ja diffi tuntuu "hyvältä" ja jäykältä, putsaat mahdolliset silikontiöljyvuodot pois ja tiivistät lopuksi kannen ja kotelon välisen sauman silikonitiivisteella saumaa myöten niin ettei tiivistettä mene hammasraittaille, ainakaan paljoa. Sitten annat kuivua yön yli ennen asennusta. Vaikka hammasrattaissa olis vähän silikonitiivistettä, ne kuluu kyllä ajossa veks. Näin saat erinomaisesti toimivat diffit Tr-15 autoon, jotka ei käytännössä vaadi huoltoa paljoakaan.

Kandee kokeilla, siitä tulee eri auto.

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
TR-15 pito-ongelma ... HELP!
« Vastaus #4 : 23.06.03 - klo: 16.04 »
Ei vika ole aina autossa!!!!!!! :wink:
Jos vika onkin kuskissa??? :mrgreen:
THE Car - OS - Savöx - Sanwa