Kirjoittaja Aihe: Ilmakuplat  (Luettu 4085 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kuski

  • Tulokas
    • Profiili
Ilmakuplat
« : 24.06.03 - klo: 20.23 »
Elikkä ongelmana on ilmakuplat polttoaine letkussa.
Letku on silikonia ja siinä on polttoainesuodatin.
Kuplat tulee just suodattimen jälkee, eli se letku vuotaa varmaa niistä letkun ja suodattimen liitoksista.  :roll:
Ja sitku se letku viel lämpenee ni se pehmenee...
Saiskohan siihe suodattimen ja letkun liitoksen päälle laitettuu semmoset kiristimet  :shock:
GP Ultima ST

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Ilmakuplat
« Vastaus #1 : 24.06.03 - klo: 20.25 »
Kestääkö letku varmasti kuumuutta? Pistä liitoksien päälle nippusiteet kireälle  :wink:  Niin mää oon tehny, eikä oo vuotanut...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Kuski

  • Tulokas
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #2 : 24.06.03 - klo: 20.51 »
Eiköhän se jonkin verran kestä kuumuutta
Pitää kokeilla tota nippusidejuttua huomenna...
GP Ultima ST

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #3 : 24.06.03 - klo: 21.08 »
Ja kannattaa varmistaa että suodatin on varmasti kireellä, se vaikuttaa paljon jos se on löysällä.
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Poissa Kuski

  • Tulokas
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #4 : 24.06.03 - klo: 21.54 »
Suodatin on kireellä ja laitoin nippusiteet...
"Ajelin" äsken ja huomasin, et se vetää kaasarista sitä ilmaa takasinpäin :!:  :shock:
Tekis mieli päästä ajaa kunnol  :evil:
GP Ultima ST

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #5 : 24.06.03 - klo: 22.56 »
Liimaa se hanhenkaula kaasarin kurkkuu ja toinen pää ilmanputsariin .Liimana käyttäisin kontakti liima ja hanhenkaulan kumpaakin päähän nippusiteet

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #6 : 24.06.03 - klo: 23.49 »
Tarkista myös onko kaasari kunnolla kiinni motissa, ettei sieltä pääse ilmaa mistään...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
Ilmakuplat
« Vastaus #7 : 25.06.03 - klo: 00.05 »
Kuski hei! Mikä moottori sinulla on? GX15 olettaisin allekirjoituksen perusteella. No jokatapauksessa, jos sinulla on metallinen kaasutin ja kone käy liian kuumana, bensa höyrystyy kaasuttimessa ja paine häviää > bensa valuu takaisin tankkiin ja moottori sammuu ja auto pysähtyy ja viha kasvaa. Oli minulla Nitro Trackerissa ihan sama ongelma ja kaverillanin on myös sama ongelma Ultima ST:ssä. Lisää jäähdytystä leikkaamalla tuulilasi irti ja reilu pala moottorin yläpuolelta, jotta ilma kiertäisi. Kerran se kirpasee tuulilasi irti repäistä, mutta ne jäähdytykset sitten... :wink:
Nikko on kirosana!

Poissa Kuski

  • Tulokas
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #8 : 25.06.03 - klo: 15.00 »
Joo GX-15 ja kaasari metallii. Tuli kiristettyy sitä hanhenkaulaa liikaa... ja naps! Nyt pitää ootella uutta  :cry:
Nii ja kyl se temppuilee vaikka ilman koria ajaa  :x
Nyt on kaasari irti koneesta ku pitäis osia saaha. pitää kattoo et se menee kunnolla kiinni ku laittaa paikoillee...
GP Ultima ST

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #9 : 27.06.03 - klo: 09.38 »
mulla on ihan sama ongelma! kokeilin ilman suodatinkakin mutta ei auttanu... en ymmärä mikä ihme siinä on! motti on GS21R
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa mega force

  • Tulokas
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #10 : 09.08.03 - klo: 19.32 »
mullaki oli niitä ilmakuplia ko se bensan suodatin otti koneen kylkeen kiinni mutta vedin sen sitten vähä kauem,paa eikä oo enää kuplat haitannu

Poissa Eagle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.mmsite.cjb.com
Ilmakuplat
« Vastaus #11 : 11.08.03 - klo: 14.22 »
Bensasuodattimessahan on tietysti ilmaa joten, alussa letkuun jää kuplia, mutta...... sen pitäisi sitten tietysti  täyttyä bensalla jonka jälkeen letkusta häviäisi kuplat.
Taas, jos polttoaine kuumenee se höyrystyy ja muodostaa ilmaa, joten pitäkää aineet kylmänä!
luulisin... :wink:

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #12 : 11.08.03 - klo: 23.47 »
itselläni on samanlaisia ongelmia kun koitan saada kuumaa konetta käymään. selitys voisi olla että löpö kiehuu kaasarissa. metanolin kiehumispiste on vain 64,7 esta c. niin siellä se helposti kiehahtaa ja tekee painetta ja tuuppaa löpön takasin tankkiin. ja letkuun tulee kuplia.

Labcettaa

  • Vieras
Ilmakuplat
« Vastaus #13 : 14.10.03 - klo: 17.58 »
Saiskos tätä aihetta jatkettua?

Mulla kun tuntuu noita kuplia olevan, vaikka ajaisi ilman koppaa. Seosruuvikin on auki 2 kierrosta, joten ei kai pitäisi olla jäähdytyksestä kiinni? Jos kierrokset pitää ylhäällä, niin käyntiongelmia ei ole, mutta aina, kun tiputtaa tyhjäkäynnille, niin ongelmat alkaa. Yleensä kone sammuu. Pitää kai kohta leikata kopan kattoon reikä, että pääsee käynnistelemään joka pysähdyksen jälkeen...  :cry:

Täytyy noita nippusiteitä kokeilla nyt ensin, mutta onko muita ideoita? Polttoainesuodatinta mulla ei ole, onkohan semmoinen kallis?

Mika R

  • Vieras
Ilmakuplat
« Vastaus #14 : 14.10.03 - klo: 18.14 »
suodatin maksaa muutaman euron, viisi ehkä

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Ilmakuplat
« Vastaus #15 : 14.10.03 - klo: 18.25 »
Kyosholla oli kyllä aika tähtitieteellinen hinta kun tässä ajan kulukseni katselin lehtiöstä sen hintaa: Reilu 21 Euroa (Osanumero 01.39308). Mahtaakohan tuohon hintaan saada potentiaalista ostovoimaa... Mietin vaan... Kun kerran Sanderssona Oy:stä saa noin 5:llä eurolla suodattimen joka on ihan kelvollinen.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Ilmakuplat
« Vastaus #16 : 14.10.03 - klo: 19.39 »
kyosholla on kyoshon hinnat

ite vaihdan ens kesäks HPI :hin, enemmän varaosatarjontaa ja halvemmat hinnat. laatu ei ole ehkä ihan samaa, mutta kokeillaan. pidän kyllä kyöstinkin (paitsi jos saan myytyä hyvällä hinnalla)

fuel filter towerista 3 taalaa alumiinia

Labcettaa

  • Vieras
Ilmakuplat
« Vastaus #17 : 16.10.03 - klo: 20.59 »
No nyt löytyi ainakin yksi mahdollinen polttoaineen syöttöä koskeva ongelma. Pakoputki oli todella löysällä moottorilohkoon nähden! Eli mahdollisesti pakoputkesta ei tullut riittävästi painetta tankkiin, niin polttoaineen syöttö häiriintyi. Tästä saanemme kiittää "Readyset":iä. Eipä ollut ruuvilukitetta ei. No tärinä on sitten rikkonut tiivisteenkin, joten eikun uutta leikkelemään.

Poissa ZaP

  • Tulokas
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #18 : 19.10.03 - klo: 18.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Labcettaa"
Mulla kun tuntuu noita kuplia olevan, vaikka ajaisi ilman koppaa. Seosruuvikin on auki 2 kierrosta, joten ei kai pitäisi olla jäähdytyksestä kiinni? Jos kierrokset pitää ylhäällä, niin käyntiongelmia ei ole, mutta aina, kun tiputtaa tyhjäkäynnille, niin ongelmat alkaa. Yleensä kone sammuu.


Mulla on Ultima ST Racing sports GP:ssä täysin sama ongelma. Ajoin tänään ilman koppaa ja toimi hyvin isoilla kierroksilla mutta kun pysähtyi auto sammui.

Oletko keksinyt jonkun ratkaisun tähän pulmaan? Onko jollain muulla mitään ideoita?

Poissa todd

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Ilmakuplat
« Vastaus #19 : 19.10.03 - klo: 19.01 »
Mullakin oli Ultimassa silein että kun päästi kierrokset pieniks, niin sammu. Mulla ainakin autto siihen se ,että laitoin konetta reilusti laihemmalle. Tosin mulla taitaa se seosruuvi olla poikkikin....

Poissa tuntematon

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/antti89
Ilmakuplat
« Vastaus #20 : 20.10.03 - klo: 15.18 »
Minullakin on Ultima ja sama ongelma, mutta kun ostin virityspillin niin ongelma väheni. Myös polttoainesuodattimen toiseen paikkaan siirtäminen auttoi hiukan.
Kopioihan tekemäni peli Kuula. http://koti.mbnet.fi/antti89/kuula/kuula111.zip