Kannattaa ihan ensin käydä se kaasu- ja jarrulinkistö läpi. Mikäli kaasulinkki ei tyhjäkäynnillä paina kaasuttimen luistia kevyesti kiinni (sitä tyhjäkäyntiruuvia vasten, joka siis toimii stopparina, eikä neulana), niin silloin sen koneen ruuvaaminen on jokseenkin turhaa. Se ei toimi loogisesti, jos sen ohjausjärjestelmä ei ole looginen. Kun kaasulinkistön kanssa räpeltää, niin kannattaa tämän jälkeen varmistaa että jarrut eivät tyhjäkäynnillä laahaa.
Mikäli mahdollista, niin käänny jonkun kokeneemman paikallisen harrastajan puoleen, niin saat neuvot ihan kädestäpitäen, jolloin asian sisäistäminen on huomattavasti helpompaa. Näkemättä ja kuulematta neuvominen on enemmän tai vähemmän hakuammuntaa tuossa koneen säätämisessä ja siihen liittyvissä ongelmissa, mahdollisia ongelmakohtia on niin monia.