Kirjoittaja Aihe: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa  (Luettu 3675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« : 30.03.09 - klo: 20.46 »
Niin minulla olisi MRF, jossa on ollut matkan varrella vaikka minkä laista vikaa. Kysyisin neuvoa pariin juttuun jotka ovat vaivanneet pitkään. Ensinnäkin auto ei lähde käyntiin ilman että antaa ryyppyä. (ilmanputsarin rööristä ainetta ruutalla)Ja toinen vika on että auto meinaa käydä liian kuumana -> syöt tulppia. Pääseosruuvi on noin 3 - 3.5 kierrosta auki ja alakierrosruuvi samaa luokkaa. Ja jos moottoria säätää rikkaammalle, moottori ei kierrä kunnolla. Käytän kylmiä tulppia ja kestävät hiukan enemmän. Ja kun autolla on ajanut jonkin aikaa niin se saattaa sammua ja sitten ei meinaa lähteä käyntiin. Alkaa pikkuhiljaa sylettämään kun joulukuussa auton ostamisen jälkeen autosta on mennyt 2 startti yksikköä, kampiakseli, kiertokanki ja nyt meni ohjausservo. Ja ollut paljon käyntiinlähtö ongelmia vaikka moottori saa bensaa mutta mitää ei tapahdu. Jos jollain olisi neuvoa näihin kysymyksiin niin se olisi tarpeen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #1 : 30.03.09 - klo: 20.58 »
Eka kysymys. Onko eka rc-autosi :huh: Mikä sinulla on löpönä, siis kuinka paljon nitroa on ja minkä merkkinen löpösi on :huh: Oletkos sekoittanut kanisteria ennen käyttöä :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #2 : 30.03.09 - klo: 21.03 »
No siis minulle auto on ensimmäinen mutta veljellä on ollut useita autoja. Sisään ajoin auton 16% bensalla mutta vaihdoin 25%. Vaihdoin takaisin 16%. Ja kyllä noista on tietämystä mutta ei vaan tahdo saada säätöihin. Vai johtuuko se jostain muusta. Auttaisiko palotilan suurentaminen ??? (1 kannentiiviste lisää)

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #3 : 31.03.09 - klo: 08.35 »
Nitrokonetta ryypytetään pitämällä pakoputken pää tukittuna ja pyörittämällä konetta starttiboksilla tms. kunnes fuili näkyy menevän kaasarille asti (ks. letkuista).
Ilmanputsari on aina laitettava kiinni kunnolla, mieluiten liimalla ettei se missään tapauksessa ajon aikana lähde irti.
Käytä valmistajan suosittelemia tulppia tai ainakin juurikin oikean arvoisia. Vika on jossain muualla kuin tulpan arvoissa jos ne ei kestä.
Jos kone lämmetessään kunnolla stumppailee eli sammuilee, sylinteri on todennäköisesti väljä.
Mikä polttoaine on käytössä? Mikä kone on käytössä? Miten paljon olet ajanut sillä? Olethan aina lämmittänyt koneen ennen käynnistämistä? Ja paljon kaikkea muuta...

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #4 : 31.03.09 - klo: 15.45 »
No bensa on atala Rc ostettu 16%. Kone on vakio eli GXR 18 vai mikä se oli. Autolla ei ole paljoa ajettu. En ole lämmittänyt ennen käynnistämistä.

Poissa c4rb0n!t3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #5 : 31.03.09 - klo: 15.58 »
No bensa on atala Rc ostettu 16%. Kone on vakio eli GXR 18 vai mikä se oli. Autolla ei ole paljoa ajettu. En ole lämmittänyt ennen käynnistämistä.

Lämmitä vaikkapa kuumailmapuhaltimella ja sen voi ryypyttä myös jos ottaa ilmanputsarin pois ja tukkii kaasarin sormella ja eikun boksille!

PS! kannattaa käyttää 35-40% löpöö, sillä on mun kaikki autot (2 stadium forcea, inferno777 ja igt...) toiminu moitteetta ja tulppana on O.S. no#8 tai Modeltechniksin Firepower F5

Poissa masazi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #6 : 31.03.09 - klo: 16.20 »
35-40% nitroa? no tuo tais olla vitsi.
VXL Stampede+slash

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #7 : 31.03.09 - klo: 17.48 »
No tota en kyllä ihan heti usko. 35-40% bensaa. Aika huono läppä :)
« Viimeksi muokattu: 31.03.09 - klo: 21.15 kirjoittanut Tonzba »

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #8 : 01.04.09 - klo: 16.10 »
No bensa on atala Rc ostettu 16%. Kone on vakio eli GXR 18 vai mikä se oli. Autolla ei ole paljoa ajettu. En ole lämmittänyt ennen käynnistämistä.

Lämmitä vaikkapa kuumailmapuhaltimella ja sen voi ryypyttä myös jos ottaa ilmanputsarin pois ja tukkii kaasarin sormella ja eikun boksille!

PS! kannattaa käyttää 35-40% löpöö, sillä on mun kaikki autot (2 stadium forcea, inferno777 ja igt...) toiminu moitteetta ja tulppana on O.S. no#8 tai Modeltechniksin Firepower F5


Tais olla aprilli pilat mielessä :roll:
Laita  vaikka heti 90% nitroo jos toimis paremmin :cheesy:

-Antti
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #9 : 01.04.09 - klo: 22.05 »
Juu täytyy koittaa :)

Poissa c4rb0n!t3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #10 : 04.04.09 - klo: 20.49 »
35-40% nitroa? no tuo tais olla vitsi.

eieieieiei ku käytän werksin löpöö, jonne lyöty raakaa nitroo sekaan =)

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #11 : 04.04.09 - klo: 21.40 »
35-40% nitroa? no tuo tais olla vitsi.

eieieieiei ku käytän werksin löpöö, jonne lyöty raakaa nitroo sekaan =)
:shocked:
Miksi sinne on pitänyt lisätä nitroa?
enemmän haittaa kuin hyötyä tollasesta määrästä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa c4rb0n!t3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #12 : 05.04.09 - klo: 10.42 »
35-40% nitroa? no tuo tais olla vitsi.

eieieieiei ku käytän werksin löpöö, jonne lyöty raakaa nitroo sekaan =)
:shocked:
Miksi sinne on pitänyt lisätä nitroa?
enemmän haittaa kuin hyötyä tollasesta määrästä.

Kilpailen OTA veneluokkaa ja siinä on käytössä sellainen seos... Siitä on sitten jäänyt tapa

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #13 : 05.04.09 - klo: 17.39 »
Älä koskaan ota ilmanputsaria irti ryypyttääksesi konetta!
Ryypytä tukkimalla pakoputki. Ilmanputsari on laitettava vähintään nippusiteellä kiinni ja tiiviys varmistettava kontaktiliimalla mikäli haluaa olla varma ettei kone ota ilmaa "ohi". Muutkin kaasarin kumit on tiivistettävä ja kaasarin kiinnityksen o-rengas on oltava kans kunnossa. Jos kone tai letkut vuotaa ilmaa "ohi", seokset menee sekasin ja kone voi jopa leipoo kii.

Sidewinder ei ole paras mahdollinen fuili mutta kyllä sillä tollanen kone jotenkin toimii. Fuilin seos sais olla miel. 20% mutta toimii se tolla 16%:llakin. Mitä enemmän nitroa, sitä kuumempi käyntilämpö. Ota tämä huomioon säätäessäsi konetta ettei mene liian laihalle.

Tulppa on kaikista tärkein. En osaa sanoa mikä noihin kösseihin toimii mutta veikkaan että O.S. on vissiin aika toimiva.

Poissa Miikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #14 : 06.04.09 - klo: 21.19 »
OS A3-tulppa ainakin toimii 15-16% polttoaineen kanssa. Mielestäni 20% polttoaine on hieman liian tujua noin pienelle koneelle kun ei kuitenkaan ole mikään kisakone. Ja kulkupuolella kuitenkin ero 16% ja 20%:sen välillä on aika pieni. 
l / \/ [ ] (` l_l [ ]
l \  l  [ ] _) l l [ ]

Poissa Tonzba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho MFR:ssä pikku vikaa
« Vastaus #15 : 07.04.09 - klo: 20.51 »
Jep niin se on vähän tujua. Ja eipähän ainakaan sen takia kuumene liikaa