Kirjoittaja Aihe: Bensasta vielä  (Luettu 1116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Extreme

  • Tulokas
    • Profiili
Bensasta vielä
« : 30.06.03 - klo: 01.01 »
Niin, kaverin autossa (pure ten alphassa) jossa 15 motti jälkeenpäin asennetuna (taustatietoa autosta siis..)

Auto ei käy tyhjäkäynnillä kauaa ja kun kaasua pistää tulee sinimustaa utua putkesta paljon
Eli siis onko säädöt päin hel.. vai polttoaine liian rasvasta(?) (se on valmiiksi sekoitettua, liikkeestä ostettua pienoismallibensaa)

Jos siihen lantraisi pikkuisen tilkan normaalia 95/98 bensaa niin laimentuisiko se sopivaksi vai meneekö auton moottori huonoksi.

Onhan sekin 2-tahti moottori kuten useimmissa mopoissa ym.

Jos sitä 95:sta pistäis n. sentin tai puol tankin pohjalle ja loput pienoismallilöpöö niin mahtaisko toimia?

Kysyin vain jos joku sattuisi tietämään tykkääkö kone hyvää tms, tai saattaisko vaikka toimiakin. :)
Polttis = Voimaa

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Bensasta vielä
« Vastaus #1 : 30.06.03 - klo: 08.30 »
Pienoisauton polttomoottori on erilainen kuin mopoissa tai moottorisahoissa. Se on hehkutulppamoottori, joten älä mene lorottamaan sekaan 95/98:a. En ainakaan usko että tekisi hyvää moottorille, sillä valmiissa pienoismallibensassa on voiteluainetta seassa ja "bensoissa" ei ole.
Auton moottori tuntuu olevan rikkaalla jos kaasua painettaessa tuntuu röpöttävän hieman ja vasta sitten ottavan kierroksia. Kyllähän tuota tietenkin voi kokeilla, mutta en suosittele ellette satu omistamaan suurta rahamassia!

Eli käännäppä sitä hieman piikimmälle (laihemmalle), mutta älä hirveästi, sillä se saattaa mennä liian laihalle, korkeintaan pari naksausta.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Kerminator

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://koti.welho.com/jahpola/
Bensasta vielä
« Vastaus #2 : 30.06.03 - klo: 14.47 »
Karkeat polttiskoneet säädöt:

Täys kaasulla ohutta utua pakoputkesta ja lämpötila on ok jos pisara vettä kiehuu heti veks koneen päältä. (Mielummin liikaa savua kuin liian piikillä)

Sitten kone tyhjäkäynnille. Kurista bensa letku. Jos kone ei sammu 3 sek letkun kuristuksesta niin kurista low speed neulaa(piikille). Jos taas sammuu alle 3 sek niin lisää low speed neulaa(rikkaammalle).

Sitten idle speed passeliksi että pysyy käynnissä pienillä kierroksilla sen 10-20 sekkaa.

Noi ohjeet lämpimille ja sisäänajetuille koneille. On otettu Traxxin manuskasta ja on havaittu aika hyvin toimiviksi muissakin koneissa.

95 E ei sovi polttis koneisiin. Ei ole tehty tuota varten...

-Jykä
Project A
Asso NTC3 RB Concept X12