Kirjoittaja Aihe: MFR käynnistysvaikeuet  (Luettu 1349 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jartsa65

  • Tulokas
    • Profiili
MFR käynnistysvaikeuet
« : 13.04.09 - klo: 11.25 »
Moi

Hommailin monen vuoden jälkeen polttisauton ja valitsin Kyoshon MFR:n. Sen käyntiinlaitto on osoittautunut hankalaksi - tai toistaiseksi mahdottomaksi mun taidoilla. Autossahan on sähköstartti, mutta sähköstartti hyytyy melki heti - jaksaa pyörittää hetken, jonka jälkeen hyytyy totaalisesti (voi aiheutua siitä, että saa liikaa kakkua). Hehkun poiston ja tyhjennyksen jälkeen ei enää akussa riitä voima pyörittää starttia (pyörittää kyllä ilman hehkua vaan ei sen kanssa). Yritin ensin tehdasasetuksilla, jonka jälkeen olen vetänyt jonkin muun palstalle kirjoitelleen ohjeiden mukaan "high speed needle" ruuvia vähän auki (alkuperäinen n 2.5 kierrosta, nyt n 3).

Onko kenelläkään mitään hyviä kikka kolmosia? Startterin akku on minusta aika pieni - 7.2V ja vain 1400 mAh, mutta kai sen pitäisi jaksaa useampi yritys suoda, kun sitä alkuperäiseä startterisettinä myydään. Ohjeissa puhutaan 5 s starteista, mutta ei mun akku jaksa sitä aikaa...


Kuinka voin tarkistaa hehkun toiminnan?

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: MFR käynnistysvaikeuet
« Vastaus #1 : 13.04.09 - klo: 11.57 »

Kuinka voin tarkistaa hehkun toiminnan?


Ota tulppa käteen,  laita hehku kiinni ja kato tapahtuuko mitään.

Poissa Rahtimies

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: MFR käynnistysvaikeuet
« Vastaus #2 : 13.04.09 - klo: 12.37 »
Auttaa myös uutta moottoria kun kuumailmapuhaltimella lämmittää kun käynnistää. Uusi moottori tiukka yläkuolokohdassa, jolloin startteri hyytyy.
Brat, Avante, Hornet, Grasshopper, Falcon, 808, SCRT10, M-03, Hyper 7 & 8, DEX410R, TT-01, T2

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: MFR käynnistysvaikeuet
« Vastaus #3 : 13.04.09 - klo: 13.17 »
Varmista että hehkulaitteessa on virtaa (lataa tuo)

Tarkista että tulppa hehkuu

Varmista että startterin akku on täysi

Ryypytä moottori, eli puhalla paineletkuun kunnes polttoaine menee kaasuttimeen asti (tai käytä ruiskua puhaltamisen sijasta, jos siltä tuntuu)

Pyöräytä konetta ilman tulppaa muutama sekunti.

Tulppa kiinni, avaa tulppaa noin 1/4 kierrosta löysälle.

Kuumenna konetta kuumailmapuhaltimella / föönillä kunnes on kuuma käsille (noin 100+ astetta), älä sulata johtoja tai muita samalla :)

Hehku kiinne tulppaan, ja starttia perään.

jos ei lähde, niin anna samalla varovasti kaasua.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa jartsa65

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: MFR käynnistysvaikeuet
« Vastaus #4 : 13.04.09 - klo: 15.19 »
Moi ja kiitos kommenteista.

Tämän MFR:n starttisysteemi poikkeaa aiemmin näkemistäni. Sen sähköstartti tapahtuu auton omalla integroidulla starttimoottorilla. Hehkutulppaan menee tulpanjohto ja hehkun pitäisi saaman virtansa samalla kun starttimoottoria pyöritetään (akku kytketään erillisellä laitteella startin ajaksi autoon). Kuitenkin starttiyrityksen jälkeen ainoa mikä on kuumana on akku...Tulppa ei edes ole lämmin.
Voihan se oll, että tulppa on sökö ja syö myös startilta virran

Täytyy soitella kauppiaalle...

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: MFR käynnistysvaikeuet
« Vastaus #5 : 13.04.09 - klo: 15.57 »
Periaatteessa ohjeet toimii tuollakin systeemillä

Jos jollain tutulla on lainata irtohehkutinta, niin saat enenpi virtaa startille.

Unohtui vielä se, että pyörittele kampiakseli sillai, että se kerkeeä pyörähtää miltei täyden kierroksen ennenko tulee puristustahti. Eli saa vähän vauhtia, ennenko tulee tiukka kohta.

Moottori pyörii auton edestä katsottuna vastapäivään, niin pyöritä sitä takoperin, kunnes mäntä on lähellä yläkuolokohtaa. Pitäis huomata se selvästi, kun tulee raskaaksi pyörittää.

.w

sori sekavat ohjeet, mutta on puun halkominen kesken pihalla, ja en kehtaa olla täällä sisällä tän kauempaa, ettei tytsy hermostu :)
-Lithium Love Racing-