Kirjoittaja Aihe: KILPAILUKUTSU - Finnish Open TAMPERE, Trukki kuskit huom. aikataulu .  (Luettu 27144 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa otcx

  • Jäsen
    • Profiili
Loistavat kisat sunnuntaina

Iso käsi järjestäjille ja kaikille jotka auttoivat varikonpuolella.
Oma ajo ja auton toiminta lyhyesti Oma syy omaan kurjuuteen.

--------------------------------------------------------------------
Näihin kisohin kuulumattomana asiana voisin todeta, että
olis ihan ystävällistä kuskeilta painaa sitä jarrua edes
sen hetken kun nostaja laitaa auton takaisin radalle. Ei oo
meinaan nopeaa eikä mukavaa mennä nostaan kun pyörat pyörii
tuhatta ja sataa ja naamaan sataa kiviä. Tosin jarru on vauhdin
pahin vihollinen, mutta jos auto on katollaan ei se kaasukaan sitä
eteenpäin vie  :evil:
Hobao Hyper ST, mach 28, sh 28, Hong Nor, Himoto,WERKS,
  GRP, Futaba 2.4GHz, HB E-Zilla 10,LRP Shark Tyco Batmobiili.               - AAU

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Tuo on jopa ihan sääntö... (taitaa olla kirjoittamaton sääntö, mutta ohjaaja kokouksessa yleensä mainitaan)...
Autoa joka kaasuttaa katollaan, ei tarvitse koskea.
Autoon voi erittäin helposti teloa itsensä mikäli kuljettaja vimmatusti kaasuttaa sillä hetkellä kun siitä kiinni otat... Ja tietenkin lentelevät kivet jne.

Jos / kun nostaessasi törmäät tilanteeseen josa kuski kaasuttaa niin juokse autolle, levitä kädet levälleen tai huido vaikka... Mikäli hän ei kaasutusta lopeta niin älä koske... Tai mikäli huomaat että autoon on tullut häiriö, ja se huutaa kaasu pohjassa katollaan tekemättä mitään muuta niin tuki pakoputki äkkiä.

Mikäli taas olet huitonut, auto edelleen kaasuttaa kaasu pohjassa ja sammutat sen pillin tukkimalla ja saat tämän jälkeen huutoa että olet sammuttanut auton niin älä välitä.... olet toiminut aivan oikein.

Tietysti tähän ei kannata sotkea tilannetta että joku kaataa auton ja kaasuttaa esim päästääkseen ääntä jotta nostaja huomaa, juokset auton luokse ja kuski painaa jarrua niin tietenkin käännät auton renkailleen.
Eli jos auto kaasuttaa niin sen luokse mennään silti aina, mutta sitä ei tarvitse renkailleen kääntää mikäli kuski kaasuttaa... Sammuttaakkaan ei kannata ellei ole varma tosiaan että auton kaasu on hirttänyt kiinni tai siinä on jotain muuta vikaa.

Maalaisjärkeä siis kannattaa käyttää.

Tämä kaasuttelu on sinäänsä kummallista välillä.
Joskus huomaa tilanteen kun kuski polkee kaasua hulluna, juokset auton viereen, kumarrut jopa sitä kohti ja levittelet käsiäsi että lopettaisi kaasun huudattamisen niin ei vaan lopu...

Kerran olen jopa huitonut käsiäni niin kauan, kunnes kaasuttelu loppui, käänsin auton renkailleen ja se sammui...
No autossa oli jotain vikaa tai mitälie.
Nostin sammuneen auton radan viereen ja mekaanikko juoksi autolle...
Ottaessaan auton käsiin, tuli eirttäin naurettavaa mussutus kommenttia (olisit nostanu sen auton vaikka renkaat pyöri, tun urpo)...
No moni minut tietävä varmaan arvaa minkälaista palautetta kävin kyseisen erän jälkeen antamassa...
Eihän sitä kaasua tarvitse pohjassa huudattaa jos auto ei tyhjäkäynnillä käynnissä pysy jne.

Nostajan ei missään nimessä tarvitse riskeerata omaa turvallisuuttaan viallisen auton tai viallisen kuskin takia.

Nimim... monta kertaa sormensa silponut, palovammoja saanut ja iho vereslihalle kun rengas on hulluna sudittanut käsivartta vasten... Lukematon määrä kiviä silmiin, suuhun, otsaan you name it...
Palautetta olen joka kerta käynyt antamassa ja yleensä palaute on myös ymmärretysti vastaan otettu.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Sellainenkin sääntö on, että nostaja ei saa tahallaan yrittää sammuttaa autoa sitä nostaessaan. Aika nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
norjassa yhes EFRA GPssä nostaja sammutti mun auton. Aika uskomatonta. Mä johdin silloin 17s. Ei hitto ku se nosti auton ja alko sammuttaa jalalla niin tietenkin mä painoin kaasun pohjaan. Mut se sit sammu.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
ei olis uskonu et tässä lajissakin harrastetaan vilunkipeliä. Toi on kyl jo uskomattomin juttu mitä oon kuullu. Toinen on se töniminen PM kisoissa. HAHA
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
mikä töniminen
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
se kun påållsoni tönis sua siellä korokkeella.   :lol:  en muista mikä vuosi tapahtui.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Mä puhuinkin puhtaasti siitä jos autossa on selvästi radio häiriö ym eli auto huutaa vaan kaasu pohjassa katollaan... Tämmösen tilanteen yleensä näkee kyllä.

Lähinnä puhuin siitä että autoa ei tarvitse siinä vaiheessa ruveta kääntämään jos kuski polkee kaasua hulluna... Siinä on nostajan turvallisuus vaarassa.

Kuten sanoin. Terve järki hommaan.

En siis meinaa missään nimessä että kun auto kaatuu ja kuski polkee kaasua jne, ettei auton luokse mentäisi sitä ollenkaan nostamaan jne...
Mutta kun kirmaat auton luokse, kumarrut sitä nostamaan ja kuski selvästi pumppaa kaasua niin käsien levittämisellä viestittää hyvin "lopeta se kaasuttaminen ny prrrrkl niin voin koskea".

Ja siis jos juoksee autolle ja se selvästi huutaa tasaisilla täysillä kierroksilla katkeematta, renkaat ei kääntyile, käsien huitominen ei auta jne niin olettaen kyseessä on puhtaasti radiohäiriö tai muu vika, jolloin kone kannattaa sammuttaa ennenkuin se huutaa itsensä kuoliaaksi.


Mitä -PM- meinasit tolla "nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut"...
Näki minkä???

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
-
se kun påållsoni tönis sua siellä korokkeella.   :lol:  en muista mikä vuosi tapahtui.

-05 vuonna oli kun boolssoni tuuppi josea.

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Lainaus
Mitä -PM- meinasit tolla "nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut"...
Näki minkä???

siis 3 ihmistä näki sen et nostaja yritti sammuttaa auton, vaikkei autossa ollut mitään häikkää. Muutakun se et oli johdossa siinä vaiheessa.
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Lainaus
Mitä -PM- meinasit tolla "nolo juttu kun moni näki sen. Onneksi ei sammunut"...
Näki minkä???

siis 3 ihmistä näki sen et nostaja yritti sammuttaa auton, vaikkei autossa ollut mitään häikkää. Muutakun se et oli johdossa siinä vaiheessa.

Eli siis toi kommentti oli josen viestiin liittyen???
Aika hämäävästi kun sun teksti on ennen josen tekstiä.

.... nyt mä oon niin pihalla että hirvittää...

Kenen auto????
Mitä???
Missä???
Millon???
« Viimeksi muokattu: 05.05.09 - klo: 18.30 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
jooo siis mä puhuin mun trukista, sunnuntaina, tampereella, finaalissa, ei liittyny oikeastaan kenenkään viestiin, ajattelin vaan kirjoittaa, kun te puhuitte noista säännöistä.

Kisa oli kyllä kaikin puolin kuitenkin onnistunut. Ja sääkin oli hyvä. Kunnon taistelu finaalin alussa Heinosen kanssa! ekan tankkauksen jälkeen kone melkeen sammu ja meni hidasta kävelyvauhtia muutaman kierroksen ja sitten taas "aukesi" toimi jotenkuten loppuun asti. Kisan jälkeen kurkkasin fuilipottuun niiiin.. . sehän oli ihan täynnä roskia! haha. kun kaikki on tarkistettu ja laitettu kuntoon niin sitten tulee joku uskomaton kämmi mikä melkeen pilaa koko viikonlopun.  :afro:
« Viimeksi muokattu: 05.05.09 - klo: 18.50 kirjoittanut -PM- »
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Noniin...
Nyt valkeni.

Olisit heti sanonu että sun auto on yritetty sammuttaa niin ei olis ihan huuli pyöreenä tarvinnu ihmetellä että mistä nyt on kyse.

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
mä en edes muista koko bålsson juttua
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa -PM-

  • SaloUA
    • Profiili
Helatorstaina trukki kisa Salossa. 10e ilmomaksu. rata on "hyvä" :grin: röykkyinen, mutta suht tasainen pinta. (?) trukki menee kuitenkin hienosti siellä. ei irtonaisia savimöykkyjä. ilmottautumisen pitäsisi tulla tänne lähipäivinä. Yleisöä on ollut viimevuosina todella paljon, koska motocross kisat on samaan aikaan. Sinne sit ajamaan. Tuleeko Jose? sulla on kuulemma uus trukki..
-JQ Products- BULLITT -Piranha- -Hobby Factory-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
mä en edes muista koko bålsson juttua

Sää säädit sun auton jarruja korokkeella kun bolssonni meinas tulla ajamaan korokkeela siihen kohtaan... oli tuuppassu sua johonkin olkapäähän kun siinä kyykyssä olit jne...
Tönäsit takas ja pidit oman paikkas.


Mut mun mielestä huvittavin ja epäurheilijamaisin tilanne oli kun pålssonin  mutsi meni keulimaan wimmulle varikolla kun ari ajeli pålssonin...
Ei antanu hurripoika alkuerissä tilaa sitten niin millään niin ari veti väkisin... ja eiku MAMMA menee varikolla arin varikkomiehille tulisesti vinkumaan...
Aivan käsittämätön koko perhe...

No mut ne onki hurreja