Kirjoittaja Aihe: 1/5 rata-autot  (Luettu 126327 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #30 : 21.05.09 - klo: 19.15 »
Huh huijaa vois sanoa että kohtalaisen kova päivä takana vaikka en itse ajanutkaan kuin noin 10min, meillä oli ilo saada vieraileva tähti Tony Raikas tattarille tänään reenaamaan vitos autolla kesäkuun kilpailua varten kun en itse silloin pysty niihin kilpailuihin osallistumaan ja näin ollen Tony tuuraa silloin minua.

Yhteensä 3,5 litraa harmia käytettiin tänään eli hieman vajaa kahden kilpailun verran noin määrällisesti, kyllähän sitä jonkin verran ruuvattiin setuppia tänään kun Tony halusi "hieman" kokeilla eri juttuja ja hakea pidon rajaa. Ei ainakaan minun toimesta ole tuo harmini vielä niin kovaa kulkenut tattarilla mitä se tänään meni.

Toivottavasti vielä saadaan yksi reeni päivä ajettua niin uskoisin että Tony alkaa olemaan itseluottamusta uhkuen valmis ensimmäiseen vitos kilpailuunsa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #31 : 21.05.09 - klo: 19.20 »
Taisi rataenkka mennä rikki  :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #32 : 21.05.09 - klo: 19.21 »
Hyvin näytti auto liikkuvan vieraissakin käsissä! Ilmeisesti set upit on kohillaan, sillä on tuo teidän tiimin auto sinunkin ajamana hienosti mennyt.

Meikäläiseltä jäi erittän arvokas (ja harvinainen) harjoituspäivä väliin sillä ei ehtinyt tuo varaosa saapua ajoissa. Ensi viikolla on pakko päästä joku päivä tai ilta ajamaan että ehtis vähän tutustumaan autoon ennen ensimmäistä kisaa. Ei olisi ihan täysin muiden jaloissa siellä.  :wink:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #33 : 21.05.09 - klo: 19.25 »
Hyvin näytti auto liikkuvan vieraissakin käsissä! Ilmeisesti set upit on kohillaan, sillä on tuo teidän tiimin auto sinunkin ajamana hienosti mennyt.

Meikäläiseltä jäi erittän arvokas (ja harvinainen) harjoituspäivä väliin sillä ei ehtinyt tuo varaosa saapua ajoissa. Ensi viikolla on pakko päästä joku päivä tai ilta ajamaan että ehtis vähän tutustumaan autoon ennen ensimmäistä kisaa. Ei olisi ihan täysin muiden jaloissa siellä.  :wink:

Mitä varaosia tarvitset. Kannattaa myös kysyä muilta femma kuskeilta että olisko niillä sitä osaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #34 : 21.05.09 - klo: 19.35 »
Collarin etujarrusta meni kierteet alaripustuksesta. Sitä osaa tuskin jengiltä ylimääräisenä löytyy, ikävä kyllä. No, saan osan varmasti alkuviikosta, nämä pyhät kun pysäyttivät Postin, perkules!

Tässä näitä oppirahoja uuden luokan kanssa maksetaan.  :grin:

Odotan jo ensimmäistä kisaa innolla. Tavoitteita itse kisaan ei ole, muuta kuin että jos auto pysyisi ehjänä. Mutta enemmänkin odotan että oppisin autosta viikonlopun aikana paljon uutta. Ja kun tuolla kisoissa on apua eniten tarjolla (kaikki kuskit paikalla yhtä aikaa), varmasti vinkkejä ja neuvoja tarttuu hihaan paljon.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #35 : 26.05.09 - klo: 15.47 »
Testipäivä takana ja auto ehjänä! Jihuu!!!  :grin:

Auto alkoi jo käyttäytymään aivan eri tavalla uusilla renkailla mutta vielä on säädöissä hakemista. Kiitos Stonden, nyt tiedän mitä pitää tehdä. Jospa nyt vaikkapa aluksi laittaisi kaikki säädöt kohdilleen niin että vasen ja oikea pyörä ovat samoissa astekulmissa ja silleen. Eli ihan perusasiat oli metällään ja silti meikäläinen tykkäsi jo ajaa. No, perä lähti välillä alta mutta ei mitenkään yllättäen vaan auto oli johdonmukainen ajaa.

Nyt Stonden ohjeiden mukaisesti auton säätöjen kimppuun ja seuraavan kerran radalle kisapaikalla. Ei malttaisi odottaa viikonloppua.

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #36 : 26.05.09 - klo: 17.28 »
Ei malttaisi odottaa viikonloppua.

Meidän kisoissa saa sitten ajaa reilusti samalla rahalla.
Yhteensä 6 alkuerää 2:n päivän aikana + treenit ja finaalit päälle.


Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #37 : 26.05.09 - klo: 19.33 »
Näin etukäteen tuntuu siltä että siinä on jo vähän liikaakin ajettavaa. Tämän kevään ajot triplaantuvat kerralla viikonlopun aikana.

Saakos muuten radalla treenata jo perjantaina?

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #38 : 27.05.09 - klo: 19.08 »
Saakos muuten radalla treenata jo perjantaina?

Treenit alkaa heti kun todetaan että rata on valmis.
Kyllä rata saadaan perjantaina valmiiksi.

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #39 : 27.05.09 - klo: 20.47 »
Nyt Stonden ohjeiden mukaisesti auton säätöjen kimppuun ja seuraavan kerran radalle kisapaikalla. Ei malttaisi odottaa viikonloppua.

Kisapaikallakin apua saa varmasti kaikilta. Rohkeesti vaan kysymään jos jokin askarruttaa!



RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #40 : 27.05.09 - klo: 21.13 »
Kiitos, aivan varmasti olen hihasta nykimässä jos tarvetta ilmenee.  :wink:

Se on tässä lyhyessä ajassa tullut huomattua että apua ja neuvoja tässä luokassa todellakin saa, erittäin avuliaasti ovat kaikki auttaneet!

Poissa Zippo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #41 : 30.05.09 - klo: 23.46 »
Mistäs ootte hommanneet näihin rataliukureihin koreja? Ebayta oon tutkinu melko tarkkaan, mutta 150-250€ maalatusta ja 100-150€ maalaamattomasta tupperwarekäikäleestä on hiukan liikaa.

Tuo Carsonin mustang-koppa on suoraan sanottuna ihan ..tun ruma ja sille pitää saada korvaaja.
Minä en osta näitä laitteita ominaisuuksien vuoksi, vaan hinta ja ulkonäkö on etusijalla.
Polttomoottori: Keksintö joka muuttaa polttoaineen pakokaasuksi.

Poissa norski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #42 : 01.06.09 - klo: 18.07 »
Kannattaakohan tuollaista fg sportslinea ostaa lainkaan. se olis ainakin halpa käytettynä kun 4-500€ saa. budjetti ei juurikaan enempää salli.
Hyper ST

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #43 : 01.06.09 - klo: 20.43 »
Kokeneemmat harrastajat voivat kommentoida tähän myös mutta ainakin itse ostin juuri sen auton johon oma budjetti riitti. Eli minä sanoisin että anna mennä vaan!

Tässä luokassa se auto ei merkitse niinkään, kuski ratkaisee. Ja jos myöhemmin siltä tuntuu, voi autoa esim. päivittää osa kerrallaan omien mieltymysten mukaisesti.

Ei muuta kuin rohkeasti vain autoa hankkimaan ja pääset mukaan tähän aivan upeaan luokkaan!

Poissa mikako1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #44 : 01.06.09 - klo: 21.39 »
Kannattaakohan tuollaista fg sportslinea ostaa lainkaan. se olis ainakin halpa käytettynä kun 4-500€ saa. budjetti ei juurikaan enempää salli.

Moro !
Ekäs tuolla 500e saa jo uuden RTR paketin?.........tosin ei FG... :roll:

http://www.rc-car-online-shop.de/lshop,showdetail,3394,e,1243881469-3486,autos.carson_modelle.carson_glattbahn,c5_m3_gtr,,Tshowrub--autos.carson_modelle.carson_glattbahn,.htm
FG Marder, FG/Heisstuning 4WD, FG Leopard Race,FG Baja4WD, FG Race Truck/ BMW, Axial AX10, M C D Rally Subaru

Poissa Iigor

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #45 : 01.06.09 - klo: 22.15 »
Tolla pääsee varmasti ihan hyvin alkuun, eikä sapeta niin paljoa, jos auto ottaa kunnolla kipeää.

Poissa Zippo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #46 : 02.06.09 - klo: 00.17 »
Tollasen Carsonin halppis-laitteen minäkin tilasin.
Mietin että ehkä kuiteski parempi ostaa uus halpa entä loppuunajettu saman hintainen.

Tälle viikolle pitäs auton tulla. Sittenpä näkee että onko siitä mihinkään.
Toisaalta taas. Eipä ole onneksi referenssiä paremmasta...
Polttomoottori: Keksintö joka muuttaa polttoaineen pakokaasuksi.

Poissa Antti M

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
|Kyosho|Tamiya|GRP|STS|Orion|SP|Savöx|Sanwa|
Räps!

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #48 : 04.06.09 - klo: 12.58 »
Terve: Suurin ongelma noissa "muovi" autoissa tuntuu olevan se että kun niillä sen 5 minuuttia ajaa niin auto taipuilee mutkissa kuin propelli. Tämä korostuu varsinkin kuumalla kelillä, myös voiman siirto ei välttämättä ole kovin kestävä kun akseli pukit sun muut laakeri tuennat ovat muovia.

Toimivimman muovi auton suomessa mitä itse olen nähnyt on ollut racingfactoryn "team" auto, tosin siinä taitaa olla muutamia kriittisiä kohtia päivitetty mutta muuten on vakuuttava peli.

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #49 : 04.06.09 - klo: 22.35 »
Toimivimman muovi auton suomessa mitä itse olen nähnyt on ollut racingfactoryn "team" auto, tosin siinä taitaa olla muutamia kriittisiä kohtia päivitetty mutta muuten on vakuuttava peli.

Ainut vaan että tuon auton hintaa jos laskee niin päästään yli 2000 euron, sen verran päivittely monilla osilla kannattaa. Mutta sehän on tiimi auto. Totta tuon HARM:n saisi huokeammallakin jos ei ihan huippu putkia ja koneita osta.

Itse jos pitäisi valita ostaisin käytetyn kunnon kisa-auton esim. Fg comp tai harmin vastaava. Hyväkuntoisia ei kuitenkaan ole Suomi pullollaan mutta mielummin odottelee, kyselee ja kerää fyrkkaa vähän lisää kuin ostaa 4-500:lla hyllynkoristetta. Miten niin? Muovi autot ei pysy kasassa niinkuin nöösipoika .21 edellisessä mainitsi ja kun se hajoaa niin aina menee rahaa että voi taas ajaa sen 30min. ennenkuin se sprakaa jostain kohtaa taas. Kesän jälkeen huomaa että siihen rassiin on palanu saman verran varaosa rahaa kuin se on maksanu. Eikä tuo mikään ajonautintokaan ole kun se on jokaisessa mutkassa erinlainen ajaa. Voisi kuvitella että uusi harrastaja femma puolella kyllästyy nopeasti jos homma ei toimi. Jos vielä aikoo kisoihin lähteä niin se on jo sitte toinen stoori.

Itse myin kaksi vuotta sitten FG:n todella halvalla, tommosen muovi auto hinnalla ja sen nykyinen omistaja ajaa sillä edelleen hymy kasvoilla ja kovaa. Nykyisellä omistajalla kun ei ole autosta hajonnu mitään jollei muiden aiheuttamia kolhuja lasketa. Puhui jopa lähtevänsä ajaa PM-skabat sillä, lähtisittekö Carsonilla? että näin!

Anteeksi tämä vain oma mielipiteeni :wink:  vaikka mistään mitään ymmärrä!
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa norski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #50 : 04.06.09 - klo: 23.50 »
unotakaa koko juttu. harm on poikaa
« Viimeksi muokattu: 11.06.09 - klo: 23.01 kirjoittanut norski »
Hyper ST

Poissa Stonde

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #51 : 05.06.09 - klo: 00.01 »
Näyttää omistavan vanhaa FG compin osaa, pohja,tankki ja takaripustukset yhdistettynä vanhan Lauterbacherin etupäähän. Noista kuvista päätellen.
RS5 Modelsport | Modellsport IT | PowerHD

Poissa RacingFactory

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #52 : 05.06.09 - klo: 00.05 »
Runko näyttää olevan lyhyttä mallia.

Poissa norski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #53 : 05.06.09 - klo: 17.20 »
onko 500 arvonen. onko lyhyt runko huonompi
Hyper ST

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #54 : 05.06.09 - klo: 18.57 »
Jos kisaa meinaat ajaa niin lyhyt runko kannattaa unohtaa.
Ei sille taida olla saatavilla edes kisalaillista koria.
Hanki tohon normaali runko niin luulisi tulevan toimiva peli.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #55 : 07.06.09 - klo: 23.58 »
Mä tuossa aikaisemmin kyselin jotta minkälaisia rundi aikoja on hyvinkäältä?
Sellasia kerkivertoja. Sais jotain mihin tähdätä.

PS. Löytyhän se tieto... tosin vanhaa mutta 24.58 on paras mitä löysin ja keskiverto ~26s
Tieto jostain Vau:n vanhasta cup listasta.
« Viimeksi muokattu: 08.06.09 - klo: 02.05 kirjoittanut Koiranputki »
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa norski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #56 : 11.06.09 - klo: 23.04 »
Joo, tuli tosiaan h.a.r.meja ostettua. Vielä kun oppis ajamaan.
Hyper ST

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #57 : 12.06.09 - klo: 21.21 »
Hieno juttu! Ostitko kaksi autoa kun yksi HARM on sinulla jo myynnissä?

Poissa norski

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #58 : 13.06.09 - klo: 15.18 »
Juu,kaks yhen hinnalla :grin:. Missähän vika kun 5m päässä auto tekee mitä sattuu, vierestä tekee mitä käsken. Radiosta koitin jo vaihtaa antennia. Liekkö vastarin antenni susi.
Hyper ST

Poissa Jarzanza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/5 rata-autot
« Vastaus #59 : 21.06.09 - klo: 12.46 »
http://www.covakshop.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=401&category_id=9&option=com_virtuemart&Itemid=54&lang=fi

Millanenkohan tuo mahtais olla??

-Antti

Täältäkin löytyis mielenkiintoa tuolle pelille, kait nuo etupään osia voisi päivittää FGn osiin? (omiin silmiin ainakin yhdennäköisyys on silmiin pistävää, minä en tosin tiiä mistään mitään). Rungon sais tehtyä ite töissä jos se on kerta liian lyhyt?
DEX410r