Kirjoittaja Aihe: Kyosho Ultima ST - uudelleenherättelyä ja suorituskykyongelma  (Luettu 2256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eerola

  • Tulokas
    • Profiili
Aloin tuossa uudelleenherätellä iäkkäämpää Kyosho Ultima ST-sähköautoa nuorison (ja vähän omaankin :) ) pihapomputtelukäyttöön.

Ensitöikseni vaihdoin autoon uuden moottorin, koska vanha piti vähän hassua ääntä. En alkanut optimoida, joten laitoin Kyoshon G20-moottorin. Siis samanlaisen kuin Lazerissa vakiona.

Tämän jälkeen pääratas petti ja vaihdoin tilalle (jälleen Lazerista lainatun) 76-piikkisen. Pinioni on 20-hampainen. Samalla otin vanhan mekaanisen nopeudensäätimen pois ja laitoin tilalle Podiumin 17-lankaisen säätimen.

Ongelma on, että auto kiihtyy aika laiskasti ja huippunopeuskin jää vaatimattomaksi. Toki tuo Ultima on 200 g painavampi kuin Lazer, mutta jotenkin tuntuu että se ei selitä koko totuutta. Lazer liikkuu iloisesti. Ultima laahustaa.

Diffi/ vaihteisto pikkuisen ääntää, mutta ei mielestäni mitään dramaattista. Ne eivät myöskään lipsu, eli lienevät toistaiseksi OK(?)

Mistä hakisin seuraavaksi lääkettä suorituskykyyn?
-T

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Onko akut missä kunnossa? Se on myös melko oleellinen kiihtyvyyden ja huippujen kannalta.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Ja onhan välitys/ratastus inhimillinen?

Poissa eerola

  • Tulokas
    • Profiili
Onko akut missä kunnossa? Se on myös melko oleellinen kiihtyvyyden ja huippujen kannalta.
Akku on joku uusi n. 2500mAh. Eli luulisin tuolla ainakin täyteen ladattuna liikkuvan.
-T

Poissa eerola

  • Tulokas
    • Profiili
Ja onhan välitys/ratastus inhimillinen?
Perän sisältä en ole laskenut... Mutta sen kun purin ja voitelin niin ei siellä mitään silmämääräisesti villin näköisiä ratastuksia ollut. Joten en usko että sieltä mitään hassua seuraa. Voisihan tuon vielä perata auki ja katsella kertaalleen.

Mutta eikö tuon pääratas/pinionin 76/20:n ihan normaaliksi järjelliseksi voine luokitella?

Nyt siis ei ole kyse siitä, että auto ei liikkuisi ihan täydellisen optimisti, vaan se liikkuu oikeasti aika laiskasti.
-T

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Onko radioiden ja noparin säädöt kunnossa? Mikäli mekaanista vikaa ei ole niin sähköpuolen kattelisin seuraavaksi. Esim jos on joku radion epa-säätö kaasulle pielessä niin rajoittaa aika tehokkaasti kiihtyvyyttä ja huippuja ;).

Poissa eerola

  • Tulokas
    • Profiili
Onko akut missä kunnossa? Se on myös melko oleellinen kiihtyvyyden ja huippujen kannalta.
Akku on joku uusi n. 2500mAh. Eli luulisin tuolla ainakin täyteen ladattuna liikkuvan.
Jäsen Hyrsleri:n arvaus meni kerrasta oikein. Ei tullut mieleenikään, että kaupasta olisi myyty mitä ilmeisimmin viallinen akku. Otin vanhan ja huonoksi luokittelemani akun takaisin pöydälle ja latasin sen. Tuumasin, että käydäänpä kaikki tässä esitetyt veikkaukset yksi kerrallaan läpi....

...ja hetikohta: Vanha kunnon Ultima sanoi, että "TSVIUuuu!"

Minkä jälkeen tietenkin piti heti virittää piha-aitaa vasten (vähän yliampuvasti mitoitettu hyppyri ja katsoa kuinka pomppaa. Ja loikkasihan se. Korkealle ja kokolailla lähelle takalaitointa. Uuden vian paikallistaminen on onneksi helpompaa; rengas pitäisi saada takaisin auton alapuolelle :grin:
-T

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Eikös noissa uusissa akuissa ole se, että vasta muutaman latauskerran jälkeen alkaa pelittämään kunnolla?
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop